Medtem ko so limuzinsko različico predstavili že pred nekaj tedni v Los Angelesu, je kombilimuzina, ki naj bi v Evropi prepričala okoli 60 odstotkov kupcev, pred oči javnosti stopila na pravkar začetem avtosalonu v Bologni. Povabljeni novinarji smo si jo lahko ogledali že večer prej na predstavitvi v srednjeveški bolonjski palači kralja Enza.
Kljub nevihtnim oblakom, ki bodo bržkone še nekaj časa viseli nad avtomobilsko industrijo, pri Mazdi na glas zatrjujejo, po tihem pa upajo, da bo nova trojka še uspešnejša od predhodnice, ki je od leta 2003 pobrala okoli 90 pomembnejših priznanj po svetu in je s tretjinskim deležem najpomembnejši model tovarne.
V razred C, v katerem letos že tako ne manjka številnih novosti (golf, megane ...), mazda3 stopa oblikovna sveža, večja (4,46 metra v dolžino), z na novo skreirano notranjostjo in z izboljšanimi voznimi lastnostmi. Nekaj novosti je tudi pri pogonu, še posebej pa stavi na vgrajeno tehnologijo, ki je v tem razredu še velika redkost.
Še bolj zoom-zoom
Na zunaj ostaja zvesta tovarninim zoom-zoom smernicam, obenem pa skuša delovati še bolj
dinamično. Na to opozarja klinasti sprednji del s širokimi blatniki, dalje nizka silhueta (zračni
količnik meri 0,28) in kupejevsko zaokrožen zadnji del z modnimi, proti sredini dvigajočimi se
svetili.
Notranjost je bolj kot doslej ukrojena v dobrobit voznika, prestavna ročica je bližje, na
prvi pogled in otip so kvalitetnejši materiali, nov je zaslon informacijskega sistema. Izboljšana
je tudi zatesnjenost pred hrupom.
Zmogljiva, a varčna dizla
Pri motorni ponudbi sta nova 2,2-litrska dizla, prvi s 110 kW (150 KM) moči, drugi pa s 136
kW (180 KM). Oba se hvalita z nizko porabo okoli 5,5 litrov na 100 kilometrov, prožnostjo (360
oziroma 400 Nm navora) in emisijami CO2 pod 150 g/km. Na voljo so tudi že znani 1,6-litrski dizel
ter 2,0- in 1,6-litrska bencinarja. Ob predstavitvi so Mazdini vodilni možje poudarjali, da so
motorji več kot le konkurenčni tistim iz novega golfa.
Inženirji so veliko pozornosti namenili platformi, ki daje konkretno izboljšano trdnost, na
novo pa sta razvita tudi vpetje koles in krmilni mehanizem. Vse to naj bi pripomoglo h konkretno
izboljšani legi na cesti, po mnenju snovalcev je sedaj med najboljšimi v razredu.
Obilica nove tehnologije
Med vgrajeno tehnologijo bo že serijsko izdatno poskrbljeno za varnost (ESC, pomoč pri
zaviranju v sili, zračne blazine in zavese ...). Dodatno pa so na razpolago še biksenonski
žarometi, ki se premikajo v skladu z ovinki, sistem za opozarjanje na mrtve kote, nadzor nad tlakom
v pnevmatikah in še kaj. Ne glede na večje mere in izdatno serijsko opremo je novinka lažja od
predhodnice.
Kupcem bo na voljo v treh različicah, tudi v športnem paketu. Prodaja v Sloveniji se bo po zagotovilih domačega uvoznika pričela junija, cena vstopne različice bo zaradi boljše opreme in motorizacije nekoliko višja.
Zakaj menite, da bo mazda3 v ostri konkurenci nižjega srednjega razreda igrala pomembno vlogo?
Najprej, imamo zelo uspešno predhodnico, poleg tega pa je novinka zelo športno in tehnološko podkovana. Velik napredek smo naredili s sodobnimi motorji, predvsem dizli, katerih odlika je nizka poraba.
Časi za avtomobilsko industrijo so težki. Bo trojka vseeno uspešna?
Da, seveda. V takšnih časih je še posebej pomembno, kakšen je izdelek. In mi imamo zelo dober izdelek. Pričakujemo, da bomo še izboljšali sedanje rezultate, pri čemer nameravamo prodati okoli 60 odstotkov kombilimuzin, štirideset odstotkov, predvsem na vzhodnih trgih, pa limuzin. Tudi v Sloveniji smo glede na dosedanjo prodajo zelo optimistični.
V avtomobil je vgrajeno veliko novih tehnologij, ki jih doslej še nismo videli v tem segmentu. Je to način za pridobivanje kupcev?
Za uspeh pri kupcu potrebuješ dobro, športno oblikovan avtomobil, kakovost in seveda tehnologijo. Ta avtomobil je nedvomno velik korak v pravo smer.