Avto
7 ogledov

Mazda3 se pelje na novem nivoju

Mazda3, ki je poleg šestice pomembno prispevala k preporodu japonske tovarne, se
1/28
Žurnal24 main
V petih letih dva milijona prodanih vozil. Zdaj je čas za novo generacijo, ki poleg sveže oblike prinaša izboljšan občutek v vožnji in obilico za ta razred redke tehnologije. Bili smo na premieri mazde3.

Medtem ko so limuzinsko različico predstavili že pred nekaj tedni v Los Angelesu, je kombilimuzina, ki naj bi v Evropi prepričala okoli 60 odstotkov kupcev, pred oči javnosti stopila na pravkar začetem avtosalonu v Bologni. Povabljeni novinarji smo si jo lahko ogledali že večer prej na predstavitvi v srednjeveški bolonjski palači kralja Enza.

Kljub nevihtnim oblakom, ki bodo bržkone še nekaj časa viseli nad avtomobilsko industrijo, pri Mazdi na glas zatrjujejo, po tihem pa upajo, da bo nova trojka še uspešnejša od predhodnice, ki je od leta 2003 pobrala okoli 90 pomembnejših priznanj po svetu in je s tretjinskim deležem najpomembnejši model tovarne.

V razred C, v katerem letos že tako ne manjka številnih novosti (golf, megane ...), mazda3 stopa oblikovna sveža, večja (4,46 metra v dolžino), z na novo skreirano notranjostjo in z izboljšanimi voznimi lastnostmi. Nekaj novosti je tudi pri pogonu, še posebej pa stavi na vgrajeno tehnologijo, ki je v tem razredu še velika redkost.

Še bolj zoom-zoom
Na zunaj ostaja zvesta tovarninim zoom-zoom smernicam, obenem pa skuša delovati še bolj dinamično. Na to opozarja klinasti sprednji del s širokimi blatniki, dalje nizka silhueta (zračni količnik meri 0,28) in kupejevsko zaokrožen zadnji del z modnimi, proti sredini dvigajočimi se svetili.


Notranjost je bolj kot doslej ukrojena v dobrobit voznika, prestavna ročica je bližje, na prvi pogled in otip so kvalitetnejši materiali, nov je zaslon informacijskega sistema. Izboljšana je tudi zatesnjenost pred hrupom.
 
Zmogljiva, a varčna dizla
Pri motorni ponudbi sta nova 2,2-litrska dizla, prvi s 110 kW (150 KM) moči, drugi pa s 136 kW (180 KM). Oba se hvalita z nizko porabo okoli 5,5 litrov na 100 kilometrov, prožnostjo (360 oziroma 400 Nm navora) in emisijami CO2 pod 150 g/km. Na voljo so tudi že znani 1,6-litrski dizel ter 2,0- in 1,6-litrska bencinarja. Ob predstavitvi so Mazdini vodilni možje poudarjali, da so motorji več kot le konkurenčni tistim iz novega golfa.


Inženirji so veliko pozornosti namenili platformi, ki daje konkretno izboljšano trdnost, na novo pa sta razvita tudi vpetje koles in krmilni mehanizem. Vse to naj bi pripomoglo h konkretno izboljšani legi na cesti, po mnenju snovalcev je sedaj med najboljšimi v razredu.

Obilica nove tehnologije
Med vgrajeno tehnologijo bo že serijsko izdatno poskrbljeno za varnost (ESC, pomoč pri zaviranju v sili, zračne blazine in zavese ...). Dodatno pa so na razpolago še biksenonski žarometi, ki se premikajo v skladu z ovinki, sistem za opozarjanje na mrtve kote, nadzor nad tlakom v pnevmatikah in še kaj. Ne glede na večje mere in izdatno serijsko opremo je novinka lažja od predhodnice.

Kupcem bo na voljo v treh različicah, tudi v športnem paketu. Prodaja v Sloveniji se bo po zagotovilih domačega uvoznika pričela junija, cena vstopne različice bo zaradi boljše opreme in motorizacije nekoliko višja.

James Muir je ekskluzivno spregovoril za naš portal. © Grega Prebil

 
Intervju z Jamesom Muirom, predsednikom in generalnim direktorjem Mazda Motor Europe:

Zakaj menite, da bo mazda3 v ostri konkurenci nižjega srednjega razreda igrala pomembno vlogo?

Najprej, imamo zelo uspešno predhodnico, poleg tega pa je novinka zelo športno in tehnološko podkovana. Velik napredek smo naredili s sodobnimi motorji, predvsem dizli, katerih odlika je nizka poraba.

Časi za avtomobilsko industrijo so težki. Bo trojka vseeno uspešna?

Da, seveda. V takšnih časih je še posebej pomembno, kakšen je izdelek. In mi imamo zelo dober izdelek. Pričakujemo, da bomo še izboljšali sedanje rezultate, pri čemer nameravamo prodati okoli 60 odstotkov kombilimuzin, štirideset odstotkov, predvsem na vzhodnih trgih, pa limuzin. Tudi v Sloveniji smo glede na dosedanjo prodajo zelo optimistični.

V avtomobil je vgrajeno veliko novih tehnologij, ki jih doslej še nismo videli v tem segmentu. Je to način za pridobivanje kupcev?

Za uspeh pri kupcu potrebuješ dobro, športno oblikovan avtomobil, kakovost in seveda tehnologijo. Ta avtomobil je nedvomno velik korak v pravo smer.

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.