Avto
7544 ogledov

Med A in C ter vse vmes

Mercedes CLA 220
1/35
Anže Petkovšek Mercedes CLA 220
CLA je posebnež v vseh pogledih. A kako dober je najlepši član družine A na cesti?

Ko je v prejšnji generaciji obstajal samo mercedes-benz CLA, so bile stvari jasno določene - z njim je znamka nagovarjala kupce, ki so želele nekaj malenkost manjšega od razreda C, a bolj elegantnega in tudi bolj praktičnega od kombilimuzinskega A-ja.

Precej bolj zakomplicirano pa je dandanes, saj je Mercedes na trg dodal še limuzinsko različico razreda A. In hkrati predstavil drugo generacijo CLA, ki je sedaj postala celo daljša od razreda C. Tako imamo limuzini A in C, pa še štirivratnega kupeja CLA ... 

Kaj za en avto je torej CLA letnika 2019 in kaj je njegova dodana vrednost v primerjavi z A in C? Kam ga sploh umestiti? 

Mercedes CLA 220 | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek
Mercedes CLA 220 | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek

Oblika

Konkurence res nima veliko, saj se takšnim nišnim modelom v času hiperprodukcije križancev ukvarja le malo znamk. Še najbližji mu je te dni postal novi BMW 2 gran coupe, nekje bolj daleč pa je Hyundai z lepim i30 fastbackom, ki pa je seveda iz povsem drugačnega filma.

Na ulici in za volanom je CLA avto, ki vrti vratove in vrača zaupanje v užitkarsko vožnjo. Ena najmočnejših lastnosti avta je prav gotovo njegov videz, ki je precejšen korak naprej od starega CLA. Eleganca in športnost se v novem prepletata na precej bolj "brezšiven" način. 

Postavite ga še zraven A limuzine in razlika med namembnostjo obeh avtomobillov je hitro jasna. CLA se loči od sorodnika po drugačnih žarometih z dvojno LED dnevno črto, nižje zašiljenem nosu in dvojni črti prek motornega pokrova. Nadaljuje se z mehkejšo linijo bokov in klasično kupejevsko napeto podobo strehe, ki se zaključuje v za skoraj deset centimetrov podaljšan zadek, obdan z visokimi vodoravnimi lučmi v maniri najbolj prestižnih hišnih kupejev. Piko na i pri čustveni podobi CLA dodajajo vrata brez okvirjev, še ena posebnost, ki pri avtomobilih izumira. Testni avto je dodatno izstopal zaradi črne mat barve, ki je dopolnjevala športni AMG videz odbijačev in platišč.

Hitro je torej jasno, kam je šel dodaten denar za oblikovalce, saj A limuzina v primerjavi s CLA deluje od zunaj precej bolj zadržano, klasično. In CLA s svojimi 4,64 metra zlahka zapolni tudi mesto štirivratnega kupejevskega razreda C. 

Mercedes CLA 220 | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek
Mercedes CLA 220 | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek

Vstop v notranjost

Vstopanje in izstopanje v nizki CLA ni za tiste s kroničnimi bolečinami v hrbtu, a ko je človek enkrat v sedežu, se počuti odlično. Dve veliki informacijski tablici, ozek pas fizičnih gumbov in HMI upravljalnik dajo hitro vedeti, v čem se Mercedesovi avtomobili letnika 2019 tako jasno razlikujejo od avtov letnika 2014 ali celo 2009 - poudarek je na digitalnosti, a tudi všečni preprostosti. Možnosti prilagoditev je ogromno, nočna ambientalna svetloba pa fantazijska. CLA in A sta sicer znotraj zelo zelo podobna, je pa logično CLA konkreten korak pred vse starejšim razredom C po sodobnosti.

Kakovost obdelave je na visoki ravni, čeprav tu in tam vid in otip naletita tudi na trdo plastiko. Navadil sem se tudi nenavadnih obvolanskih ročic, ki zaradi ozkega dizajna spominjata na čase izpred desetletij. Desna je seveda namenjena menjalniku. 

Mercedes CLA 220 | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek
Mercedes CLA 220 | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek

Ob vsej poplavi tehnologije Mercedes zelo poudarja glasovnega pomočnika, ki sicer nudi možnost številnih nastavitev avta z glasom, se pa utegne zatakniti že pri razumevanju, saj ga hitro zmede voznikov naglas v angleščini. K sreči je klasičen vmesnik, s katerim se upravlja prek ploščice ali dotikanja zaslona, dovolj enostaven za hitro premikanje med brezštevilnimi kategorijami nastavitev. Ena boljših plati nove Mercedesove tehnologije MBUX pa je obogatena resničnost, ki jo nudi navigacijska naprava, ko riše usmerjevalne puščice prek žive slike kamere. Za to funkcijo je sicer treba doplačati, a je vredno. 

Razvajanje je tista stvar, ki je v tem razredu na tako visokem nivoju ne nudi noben drug avto. Mislim na doplačljivo funkcijo Energizing plus, ki v povezavi s hlajenimi in ogrevanimi sedeži, parfumom, ambientalno osvetljavo in prilagoditvijo glasbe prek različnih vnaprej pripravljenih programom poživi ali umiri duha in telo. Stvar deluje in prav gotovo je to ena izmed tistih lastnosti, ki bo v prihodnosti glede vožnje delila avte na običajne in tiste, ki so nekaj več.

Mercedes CLA 220 | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek
Mercedes CLA 220 | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek

Uporabnost

CLA je kljub petim sedežem v resnici avto za štiri potnike. Zadaj resda lahko sedijo tudi odrasli, a bodo imeli že povprečno visoki lahko zadrego, kako držati glavo. Za odraščajočo mladino pa je avto dovolj prostoren. Prtljažnik meri 460 litrov, kar je občutno več kot pri A limuzini in celo od C limuzine. 

V resnici pa je zavezan k zmernosti, saj bo večje kose težko spraviti prek visokega roba skozi ozko odprtino. Za zahtevnejšo družinsko raven pa je na ceniku tako ali tako tudi karavanski CLA shooting brake z dostopnim 505 litrskim prtljažnikom.

Mercedes CLA 220 | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek
Mercedes CLA 220 | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek

Cesta

Vožnja v CLA je po pričakovanjih na zelo visoki ravni. Za to je zaslužnih več stvari. Odlična aerodinamika skrbi, da avto zelo tiho reže skozi zrak tudi pri visokih hitrostih, notranjost pa je že tako zatesnjena pred hrupom, kot se pritiče zvezdi na nosu.

Podvozje je drugačno kot pri razredu A, saj je zadnja obesa serijsko večvodilna, kar je sicer pri A rezervirano le za najmočnejše različice. CLA lovi ravnotežje med udobno, a po potrebi tudi športno vožnjo. Pri testnem avtu so velike 19-palčne nizkopresečne pnevmatike zagotavljale odličen oprijem v zavojih, je pa na njihov račun čutiti tudi kakšno cestno grbino več. Volanu morda manjka nekaj več povratnega občutka, da bi ga lahko označil za odličnega, a vseeno natančno usmerja avto med ovinki. Športne zavore niso imele težav pri zaporednem testu oprijema. 

Za udobje skrbi tudi raznovrstna asistenčna oprema. V avtu je bil med drugim vgrajen sistem za vožnjo skozi zastoje, ki je postal v vsakodnevni ljubljanski gneči praktično nepogrešljiv pripomoček. Pripombo imam le na delovanje aktivnega pomočnika za ohranjanje voznega pasu, ki z zaviranjem zunanjega kolesa mestoma kar pregrobo poseže v vožnjo.

Pod motornim pokrovom testnega avta je prednja kolesa poganjal 2,0-litrski štirivaljnik s 140 kilovati, ki je sposoben poudariti tisto športnejšo, uživaško plat CLA, pa hkrati tudi klasično vsakodnevno prevažanje. Moč nabira zvezno in do maksimuma pride šele blizu rdečih vrtljajev, medtem ko je polni navor 300 Nm na voljo že pri razmeroma nizkih 1.800 vrtljajih. Te suhoparne številke nakazujejo, da je mogoče z 220 voziti zelo umirjeno ali tudi nekoliko bolj dinamično, motor bo poskrbel za oboje. Če bi ga postavil vzporedno z enako močnim dizelskim 220 d, je med njima poleg 100 Nm navora več kot 2.600 evrov razlike. Poraba pri bencinarju je v povprečju znašala 8,2 litra, kar glede na moč in raznovrstno rabo ni slab rezultat. Ima pa hitri avtomatski menjalnik pri bencinarju v primerjavi z dizlom eno prestavo manj, torej "le" sedem, česar pa voznik v realnem prometu ne bi smel opaziti.

Mercedes CLA 220 | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek

CLA razred s štirivaljnim bencinarjem in avtomatskim menjalnikom nov starta pri dobrih 35 tisoč evrih. Končna cena je seveda odvisna od seznama želja, a za kakih 40 tisočakov je mogoče po mojem mnenju dobiti Mercedesovega štirivratnega kupeja, ki je ne le brezčasno lep, temveč tudi udoben, hiter in napreden avto. Tudi s ceno torej prava alternativa današnjim avtomobilskim prodajnim trendom, ki poudarjajo višje, impozantnejše, dražje.

Podatki o vozilu (Mercedes-benz CLA 220 coupe)

Motor: 1.991 cm3, turbobencinar, štirivaljnik 
Moč: 140 kW (190 KM) pri 5.500 vrt/min.
Navor: 300 Nm pri 1.800 vrt./min.
Dimenzije (D x Š x V v mm): 4.688 × 1.830 × 1.999, medosna razdalja 2.729  
Prtljažnik (v litrih): 460 
Poraba na testu: 8,2 litra/100 km (mešani cikel), normni izpust CO2: 138 g/km
Zmogljivosti: 241 km/h, 7,0 sekunde od 0 do 100 km/h
Cena v evrih: 35.800 € (osnovna), 50.318 (testnik z dodatno opremo)
Konkurenti: BMW 2 gran copue (še ni na voljo), mercedes A limuzina

PLUSI: oblika, vrhunsko udobje, tiha vožnja, vsestranski motor, zmožnosti napredne tehnologije.

MINUSI: nerodno vstopanje.

andrej.leban@zurnal24.si

Mercedes CLA 220 | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek
Mercedes CLA 220 | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek
Mercedes CLA 220 | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek
Mercedes CLA 220 | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek
Mercedes CLA 220 | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek
Mercedes CLA 220 | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek
Mercedes CLA 220 | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek
Mercedes CLA 220 | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.