Gorden Wagener je že zadnjih 17 let glavni dizajner Mercedes-Benza in ključna oseba aktualnega oblikovalskega jezika 'Sensual Purity'. Stopnico pod njim na hierarhiji sta Robert Lešnik kot vodja zunanjega oblikovanja in Hartmut Sinkwitz kot glavni za notranjo obliko vseh novih vozil koncerna iz Stuttgarta. Mercedes je tudi po zaslugi oblikovanja že vrsto let ena najbolj prodajanih in najbolj čislanih blagovnih znamk med avtomobili ter sicer.
Na avtosalonu IAA, kjer Mercedes predstavlja novega električnega suva GLC z velikanskim zaslonom, je v pogovoru za Top Gear Wagener nepričakovano snel rokavice in brez okolišenja udaril po trenutnem notranjem dizajnu največjih premijskih tekmecih s komentarjem novega BMW iX3 in Audijevega koncepta C.
Gorden Wagener je svojo vizijo novih mercedesov nedavno podrobno predstavil za Žurnal24. Več TUKAJ.
"Kot iz leta 1995"
"Notranjost [audija] je videti, kot da bi jo zrisali leta 1995. Preveč je znana, premalo je tehnološka. Vedno sem bil velik zagovornik analognih zadev, a danes preprosto ne moreš ignorirati zaslonov. Če imaš majhen zaslon, s tem pošiljaš spodočilo 'čestitamo, seditev v majcenem avtu'".
Wagener, ki je kot oblikovalec začel pri Volkswagnu, je sicer po tej kritiki Audija, ki je presenetila celo same novinarje, dodal, da gre še vedno za koncept in še to nišnega razreda. "Vendar ko govorimo o masovnih avtih, rešitev z vnovičnim uvajanjem stikal ne more več delovati."
In dodatno razčlenil, zakaj se mu zdi poteza tekmeca iz Ingolstadta s puristično notranjostjo koncepta nenavadna: "Verjamem, da so že danes zelo zmogljivi jezikovni modeli prihodnost in da bomo v prihodnje videli še več glasovnega upravljanja v avtih. Vendar pa še vedno potrebuješ tudi vizualno referenco na zaslonu, ali pa si želiš ogledati kakšen film. Zato pa je potreben zaslon!"
"Oni menijo, da je to napredno"
Ko mu je jezik že stekel, se je Wagener obregnil še ob drugega, morda še večjega bavarskega konkurenta - BMW, ki je pravkar predstavil električni model iX3, neposrednega tekmeca njihovemu GLC. Spravil se je nad novi Panoramic View, torej rešitvijo z ozkim zaslonom pod vetrobranskim steklom, ki sega od enega do drugega roba.
"Kaj je naredil drugi proizvajalec? Pred nekaj leti so pokazali koncept, pri katerem so bile informacije projicirane na spodnji del vetrobranskega stekla. Osebno moram priznati, da mi ta rešitev ni najbolj všeč. Ker je tako daleč stran, je težje brati podatke, vse se zdi manjše, kar moti med vožnjo."
"Poleg tega je tam preveč oddaljeno, da bi bil zaslon občutljiv na dotik, zato so morali dodati še dodatni zaslon na dotik – in to so tudi storili. Na koncu gre torej za precej običajno, celo zapleteno rešitev, saj se informacije pojavljajo na različnih ravneh, kar pa po mojem mnenju ni intuitivno"
In zadal še zadnji udarec: "Oni sicer menijo, da gre za napreden pristop in gotovo so navdušeni nad njim, sicer ga ne bi uresničili. Sam pa o tem nisem prepričan."
A lahko prosim dobimo nazaj okrogle volane?
Cigovoz je pa kaj boljši ;-)
Mercedes je res zadnji, kii bi lahko konkurenci namenjal kritike za oblikovanje. Vsi avti danes so si že tako podobni, da ne ločiš več med posameznimi modeli znamke, niti med razločnimi proizvajalci. Izgovarjajo se na zahteve aerodinamike in tehnike, a… ...prikaži več je v resnici to samo izkazovanje pomanjkanja poguma v strahu, da bi kdaj potem nastala polomija. A polomija nastaja kljub temu. Preprosto se kupec ne more identificirati ne z modelom, ne z znamko. Ker zadeve usmerja kapital, ne inženirji.