Mercedes-Benz nam je na domačem igrišču v Stuttgartu novi električni GLC razkril že konec julija, pod strogim embargom. Avto je zvezda njihovega razstavnega prostora na sejmu IAA v Münchnu. Do zdaj smo lahko objavili le videz nove, osvetljene visokotehnološke maske z vgrajeno svetlečo zvezdo, za katero nam je glavni oblikovalec pri znamki Mercedes-Benz Gorden Wagener povedal, da je v marsičem revolucionarna. Tako kot so posebne njihove maske že več kot 100 let.
Ko so pred našimi očmi odgrnili velikansko prekrivalo električnega GLC smo bili deležni "vau učinka". Avto je res velik, športen, predvsem pa nas vesli, da zunanji videz ni več tako plastičen, kot pri aktualnih električnih EQ vozilih proizvajalca iz Stuttgarta. Mercedes se torej tudi na področju električnih vozil vrača k bolj klasičnim SUV proporcem, opušča futuristični stil EQ‑modelov.
Novi GLC EV ima običajnejšo silhueto in elegantno-športni dizajn z ostrejšimi svetlobnimi elementi, vključno s trikrako zvezdo kot del svetlobnega podpisa prednjega dela vozila. Osvetljen okvir maske je nov identitetni element električne linije vozil Mercedes‑Benza.
Osvetljena maska je že takoj povzročila veliko polemik, ali se bo dobro postarala, ali ne, kar smo na Žurnal24 vprašali tudi Wagenerja. Prepričan je, da novi visokotehnološki izdelki, novi trgi in nove generacije voznikov želijo prav to. Toda novi oblikovalski jezik je le en vidik visoke tehnologije oziroma kar revolucije, ki jo je Mercedes-Benz vgradil v električni GLC. Naj na tem mestu zapišemo, da aktualni GLC z bencinskimi in dizelskimi motorji še naprej ostaja na trgu, saj je bil to najbolje prodajan avtomobil znamke v zadnjem letu in Nemci imajo z njim še vedno velike načrte. Verjetno bo na voljo še dolgo po letu 2030.
Nekaj poudarkov v številkah
- 84 mm daljša medosna razdalja v primerjavi z GLC z motorjem z notranjim zgorevanjem
- + 13 mm prostora za noge in + 46 mm za glavo spredaj
- + 47 mm za noge in + 17 mm za glavo zadaj.
- Osnovna prostornina prtljažnika zadaj: 570 litrov
- 1.740 litrov ob podrtih zadnjih sedežih
- 128 litrov prostora v sprednjem prtljažniku (t. i. frunk), ki se delno električno odpira z dotikom
- GLC 400 4MATIC z EQ tehnologijo lahko vleče do 2,4 tone zavorne mase – idealno za večje prikolice, čolne ali prikolice za konje
- Nosilnost vlečne kljuke 100 kilogramov omogoča prevoz električnih koles.
Mercedes nas je torej povabil na predogled prihajajočega modela, ki na ceste prihaja leta 2026. Avto nam je predstavilo vsaj 10 produktnih strokovnjakov, vsak zadolžen za svoj segment, od varnostnih sistemov, do multimedijskega sistema in umetne inteligence do osvetljene maske ali povsem novih materialov - mimogrede električni GLC je prvi avto z vegansko notranjostjo, ki je dobil certifikat s strani svetovno priznane organizacije The Vegan Society. Lahko izberete povsem veganske materiale, ki so na pogled in otip podobni pravemu usnju.
Supermožgani z umetno inteligenco
Električni GLC je poseben, ker je prvi avtomobil na novi platformi MB.EA in ima potencial, da spremeni pravila igre na področju električne mobilnosti. Pričakovanja v Stuttgartu so temu primerno velika. GLC je prejel tudi novi operacijski sistem MB.OS, ki se že uporablja v CLA, vendar pa je po besedah produktnih strokovnjakov vgrajeni računalnik še bistveno zmogljivejši – pravijo mu supermožgani - hkrati pa je dobil GLC še največji zaslon kadarkoli vgrajen v vozilo znamke Mercedes-Benz. Hiperzaslon MBUX velikosti 99,3 centimetra (39,1 palca) se razteza čez celotno širino kokpita in je prikazan kot en sam, neprekinjen zaslon. Doba posameznih zaslonov je očitno končana. Kot smo se lahko prepričali, ima izjemno ostrino, kar gre pripisat visoki ločljivosti in matrični osvetlitvi ozadja.
Z do 11 stilskimi temami ustvarja unikatno digitalno prostorsko izkušnjo. Barve na instrumentni plošči, nadzornih elementih in ambientalni osvetlitvi so usklajene z izbranimi temami – od umirjenih do intenzivnih, hladnih do toplih, tehničnih do čustvenih. Gre za preplet fizičnega in digitalnega sveta.
Več o MB.OS
V jedru sistema je napredna umetna inteligenca, ki se uči navad voznika, se prilagaja razmeram in sprejema odločitve v realnem času. MB.OS omogoča naravno interakcijo s potniki, poganja pa jo izjemno zmogljiv čip z 254 bilijoni operacij na sekundo. Preko povezave z Mercedes-Benz Intelligent Cloud omogoča posodobitve prek zraka (OTA). Arhitektura »chip-to-cloud« po zagotovilu sogovornikov iz Mercedes-Benza zagotavlja varnost podatkov in brezhibno povezljivost. Nemci so nam dejali, da MB.OS pretvori GLC v inteligentnega sopotnika, ki razmišlja, se uči in razvija skupaj z voznikom.
GLC uporablja četrto generacijo MBUX in je prvi avtomobilski infotainment sistem na svetu, ki vključuje umetno inteligenco Microsofta in Googla. Virtualni asistent med pogovorom uporablja najboljši vir informacij – kombinira znanje z interneta in odgovarja kot prijatelj, tudi ko mu postavimo vprašanja iz konteksta. Sovozniku je na voljo več kot 40 aplikacij, pretočni video in neposreden dostop do Disney+.
Wagener je posebej izpostavil zvezdnato nebo za nočno vožnjo. Pravi, da podobno tehnologijo ponuja le nekajkrat dražji Rolls-Royce. Panoramska streha iz izolacijskega laminiranega stekla ustvarja posebno vzdušje v notranjosti. Opcijsko je mogoče streho zatemniti ali posvetliti – površina je razdeljena v devet preklopnih območij, ki jih uporabnik nastavi po želji. Ponoči se lahko na stropu nad potniki prikaže 162 osvetljenih zvezd.
Tudi notranjost, ki spredaj in zadaj na račun električne platforme ponudi razkošje prostora, je bila znatno nadgrajena. Mercedesovi strokovnjaki so nam povedali, da je udobje na ravni trenutnega razreda S. Tako kot CLA ima tudi GLC nov volan, ki ima spet obvolansko tipko za tempomat in kolesce za nastavitev glasnosti.
Na kratki vožnji
Na predstavitvi smo velikokrat slišali besedo »varnost« in "luksuz". Za Mercedes-Benz je to ključna razlika od številnih novincev, zlasti na kitajskem trgu. Mercedes ne le izpolnjuje zakonske zahteve, ampak jih običajno tudi precej presega. Na kratki predstavitveni vožnji, res le na sopotnikovem sedežu, nas je presenetilo udobje. Čeprav gre za klasičen SUV, vožnja na račun pametnega zračnega vzmetenja spominja na vožnjo v Mercedesovi zastavonoši razred S in zagotavlja vrhunsko udobje v vožnji. Avto je velik, bistveno daljši od klasičnega GLC z motorjem na notranje zgorevanje, a na parkirišču se obrača kot klasični kompaktni avto. To zagotavlja krmiljenje zadnjih koles za 4,5 stopinje.
Visoko toplotno udobje tudi pozimi
Serijska toplotna črpalka z več viri za učinkovito ogrevanje notranjosti izkorišča odpadno toploto električnega pogonskega sklopa, baterije in okoliškega zraka. Ustrezno predgretje baterije omogoča tudi boljšo zmogljivost pri polnjenju.
GLC je opremljen z novim zavornim sistemom One-Box, ki zagotavlja zanesljiv občutek na zavorni stopalki – ne glede na to, ali zavira z rekuperacijo ali s klasičnim trenjem. Sistem pri vsakem zaviranju izračuna največjo možno rekuperacijo in minimalno uporabo mehanske zavore. V vsakodnevni vožnji GLC pri več kot 99 % zaviranj pridobiva elektriko, so nam povedali sogovorniki. Maksimalna moč rekuperacije je do 300 kW, kar pomembno poveča doseg. Voznik lahko izbira med štirimi stopnjami rekuperacije: maksimalna, standardna, brez rekuperacije in inteligentna prilagoditev.
GLC je že zasnovan za avtonomno vožnjo 3. stopnje – a bo ta sistem najprej na voljo v paradnih modelih EQS in razredu S. Kar pa ne pomeni, da nas ni sam peljal po cesti, stalno nadzoroval varnostne razdalje vozil pred seboj, sam zaviral, speljeval in pri tem venomer upošteval omejitev hitrosti. Naj omenimo, da MB.DRIVE za natančno delovanje asistenčnih sistemov uporablja do 10 zunanjih kamer, 5 radarskih senzorjev in 12 ultrazvočnih senzorjev.
Pogledali smo tudi v prtljažnik, ki ima prostornino 570 litrov, pod pokrovom motorja pa še dodatnih 128 litrov. GLC lahko vleče tudi prikolico do 2,4 tone, zato je primeren tudi za tiste, ki imajo čoln ali počitniško prikolico.
Terenska vožnja in prozoren pokrov motorja
GLC 400 4MATIC vključuje način vožnje Terrain mode, prilagojen za vožnjo po makadamu ali travi – sistem samodejno prilagodi delovanje pogona, krmiljenja in zavor. Funkcija »prozoren pokrov motorja« prikazuje navidezni pogled pod vozilo. To mu omogoča združevanje slik iz sprednje in stranskih kamer.
10 minut polnjenja za 300 kilometrov vožnje
Električni GLC temelji na povsem novi električni platformi MB.EA, posebej zasnovani za srednje velika električna vozila in prihodnja električna vozila Mercedes‑Benza. Na primer električni razred C, ki so nam ga v Stuttgartu pokazali v prototipni različici. Gre torej za električno arhitekturo z napetostjo 800 V, ki omogoča izredno hitro polnjenje. Baterija z zmogljivostjo 94,5 kilovatnih ur po zagotovilih sogovornikov omogoča doseg več kot 700 kilometrov. Tako kot v primeru kupeja CLA je načrtovana tudi cenovno ugodnejša različica z baterijo LFP.
800-voltni električni sistem obljublja visoko polnilno zmogljivost 320 kilovatov. To pomeni, da bi samo 10-minutni postanek na ultra hitri polnilni postaji zadostoval za dodatni doseg 300 kilometrov. Pri Mercedesu so prepričani, da je to avto tudi za dolga počitniška potovanja, morda samo z enim samim postankom za polnjenje.
dezurni@styria-media.si