Avto
402 ogledov

Motor na notranje zgorevanje bo 50-odstotkov bolj učinkovit

Mehanik Profimedias
Ob stalnem poudarjanju popolnoma električne vožnje se zdi, da so motorji na notranje zgorevanje pred izumrtjem. A temu še ni tako. Ameriška vlada je kalifornijskemu podjetju namenila skoraj devet milijono evrov z namenom, da enega od starejših klasičnih motorjev na notranje zgorevanje izboljša za 50 odstotkov.

Do trenutka, ko bodo na cestah zares prevladovali elektirčni avtomobili, bodo avtomobilski proizvajalci v svoja vozila vgrajevali izboljšane dizelske in bencinske motorje, ki bodo manj obremenjevali okolje in porabili manj goriva. Prostora za napredek je sodeč po načrtih podjetja Achates Power iz Kalifornije še veliko, to pa so prepoznale tudi ameriške oblasti, ki so podjetju namenile državno pomoč v višini skoraj devet milijonov evrov nepovratnih sredstev.

Zahvačjujoč novim tehnologiam so pri podjetju Achates Power obnovili protibatni motor, pri katerem se valji (bati) premikajo v nasprotnih smereh. Tovrstne motorje so sicer opustili po drugi svetovni vojni.

Več moči v manjši embalaži

"Motor z nasproti postavljenimi valjni lahko doeže veliko večjo moč v znatno manjši velikosti," pravi Fabien Redon iz podjetja Achates Power. Motor ima dvotaktni cikel, a z ločenim pretokom olja. Glava motorja in ventili, ki so izvor izgube toplote, s tem pa tudi moči pri konvencionalnih motorjih, tukaj ne obstajajo. Bati v valju se obračajo drug proti drugemu, pri tem stiskajo zmes zraka in goriva, ki se samodejno vname, loči bate in proizvaja energijo. Izpušni plini uhajajo skozi odprtine zidov v valjih. Za razliko od konvencionalnih motorjev, je motor z naprotno postavljenimi valji cenejši in enostavnejši za proizvodnjo.

"Izpopolnili smo tehnologijo, tako, da smo izboljšali njihovo ekološko plat," pravi Redon. Velike motorje z nasprotno postavljenimi valji že dolgo let uporabljajo v vojaški industriji in tudi drugje, a konstruirati motor za potniška vozila ni bilo lahko: "Ta tip zgorevanja ima veliko težav pri malih obremenitvah, saj je znotraj komore za zgorevanje potrebno doseči določeno temperaturo za samovžig," pojasnjuje Redon.

Skupaj v projektu z Achates Power sodeluje tudi Nacionalni laboratorij Argonne in eden največjih dobaviteljev avtomobilske industrije Delphi Automotive. Vsi sodelujoči so prepričani, da lahko vse ovire premagajo in leta 2018 predstavijo trilitrski trivaljni motor, ki bo za 50 odstotkov bolj učinkovit od klasičnih motorjev in bo kot tak primeren za vgradnjo v potniška vozila in tovornjake.

Komentarjev 3
  • novispenjac 14:03 13.april 2016.

    če bomo urinirali v rezervoarje (ad blue) bo pa sploh učinkovito in čisto

  • AnzeSmolej 17:07 12.april 2016.

    Sedaj ko se je pokazalo, da bo končno (po več kot 100letih) električni avto dobil zagon in OGROMNO kupcev (Tesla). Bodo pa na dan prišle "nove" tehnologije, ki jim ležojo v predalu že leta in se jim nikamor ni mudilo ...prikaži več z uvedbo.... naftna mafija pa to

  • Pepe007 15:33 12.april 2016.

    Samovžig goriva => diesel => veliki pritiski + visoka temperatura + dušik in kisik v zraku => NxOAli bodo od VW vzeli recept za zmanjšanje dušikovih oksidov?