Vsem motoristom svetujemo, da opravijo celoten pregled motorja. To je prvi korak k varnosti na
cesti. Mnogo je namreč voznikov dvokolesnikov, ki se jeseni niso potrudili in popravili vse rane,
ki jih je motocikel doživel skozi sezono. Zdaj je pravi čas za popravilo napak. Za začetek
preverite nivo goriva in drugih tekočin. Pred vžigom je dobro preveriti tudi akumulator. Izpraznjen
akumulator je najbolje odnesti v topel dom, odpreti celice (če ne gre za suhi akumulator) in po
potrebi doliti destilirano vodo v celice, s čimer izenačimo nivoje elektrolitov. Potem ga je treba
povezati s polnilcem, prilagojenim nizkim amperom. Cilj je s počasnim polnjenjem omogočiti
bateriji, da si opomore, saj bi se s hitrim polnjenjem lahko znižala njegova zmogljivost.
Eno najpomembnejših, če ne najpomembnejše opravilo, je natančen pregled pnevmatik. Poglejte,
ali so vidne kakšne poškodbe, preglejte globino profila in tlak. To lahko opravite na najbližji
bencinski postaji. Preverite še, če delujejo vsi žarometi in če so kolesa dobro vpeta v vilice, ter
preverite, kako je z verigo. Slednjo dobro očistite in nato naoljite s sprejem za verige. Glede na
to, da je motor čez zimo stal, so se na njem zagotovo nabrali prah in drugi madeži, zato ga je
treba oprati. Vse plastične dele in kolesa operite s čisto vodo in gobo. Ko bo motocikel čist,
boste tudi lažje odkrili stvari, ki jih je treba popraviti. Bolj zapletena opravila, povezana z
motorjem in elektriko, še posebej če niste vešči izvijačev in drugega orodja, pa prepustite
strokovnjakom.
Za konec še to. Pamet v glavo, na glavo pa obvezno poveznite čelado, ne pozabite niti na
ostalo zaščitno opremo (kombinezon, škornje, rokavice) in ne pozabite – za svojo varnost
morate v prvi vrsti poskrbeti sami.
|
Mini intervju: Janez Hočevar - Rifle:
Ste se letos že kaj podali na motor?
Ne še. Bil sem bolan in se nisem najbolje počutil. Računam pa na to, da se bo sezona zame začela v teh dneh.
Kakšne načrte potovanj z motorjem pa imate za letos?
Načrtujem obisk Toskane, Portugalske, Dolomitov, Srbije, Črne gore in še kaj bi se našlo. To bo okoli 20 tisoč kilometrov.
Kaj je najpomembnejše za varnost motorista na cesti?
Najpomembnejša so predvidevanja in zavedanje, da si hitrejši od drugih udeležencev v prometu. Preden se lotiš prehitevanja, se moraš prepričati, da te je voznik opazil.
Kakšen je vaš nasvet motoristom, ki se v teh dneh podajajo na ceste?
Zavedajte se, da je začetek sezone, da še niste uvoženi in da ni vsak dan pravi za motor.