Avto
428 ogledov

Na prodaj Titov najbolj prestižni mercedes

Titov mercedes benz S600 landaulet
1/28
Derbyshire car dealer
Na dražbi se prodaja verjetno najbolj znamenit avto nekdanjega jugoslovanskega diktatorja Tita - zloglasni pullman.

Komunistično vodstvo nekdanje skupne države je znalo poskrbeti zase. Medtem ko so jugoslovanskim množicam pridigali o samoupravljanju in potrebi po žrtvovanju ter zatiskanju pasu v skupno družbeno dobro, so sami uživali v udobju kraljev. Medtem ko je bil vsakdo, ki si je skušal omisliti kakšen preveč imperialistični izdelek, bognedaj avto, kaznovan z visokimi davščinami in skorajda ožigosan za antirevolucionarni osebek, so se sami vozili naokoli v zahodnjaških limuzinah predsedniškega razreda.

Zbirka vozil Josipa Broza Tita je bila legendarna, njen velik del je danes zbran v Sloveniji in sicer v Tehničnem muzeju v Bistri pri Vrhniki. V tej zbirki pa manjka nekaj najbolj prestižnih Titovih limuzin iz zadnjega obdobja njegove vladavine, tudi tisti, ki naj bi ga imel Tito najraje - mercedes pullman landaulet. To je bil tisti avto, ki si ga je Tito privoščil v obdobju krize v začetku politične in gospodarske krize v 70. letih, v njem pa je med obiski po kraljevsko sprejemal najvišje goste sveta, denimo ameriškega predsednika Richarda Nixona in kraljico Elizabeto

Mercedes-benz pullman landaulet je bil v uporabi Tita med leti 1971 pa do njegove smrti 1980. Šlo je za vrhunec vrhunca, zasenčil pa je tudi prestižne limuzine Rolls Royca, Bentleyja in Cadillaca. Za lažjo primerjavo, njegova sodobna različica bi bil dekadentni maybach landaulet 62, ki je, dokler so ga izdelovali, stal prek milijona (današnjih) evrov. 

Osnovni mercedes-benz model 600 je bil predstavljen leta 1963 in je sam po sebi pomenil vrhunec takratne avtomobilske svetovne industrije. Na voljo je bil v štirih karoserijskih različicah, eni bolj prestižni od druge, vse pa so izražale luksuz, kvaliteto in moč. Osnovno izpeljanko je dopolnjevala različica pullman s podaljšanim medosjem, ki pa je bila na voljo s štirimi ali šestimi vrati. Pullmane so vozili številni državniki in kralji sveta. Enega je imel tudi Tito.

Vendar je jugoslovanski vodja želel še nekaj več, zato so leta 1971 dodatno naročili najprestižnejšo izpeljanko pullman landaulet, ki je pravzaprav 6,2 metra dolg kabriolet, saj se mu velik del strehe lahko povsem pospravi. O kako prestižnem avtu je bilo govora, priča podatek, da so jih pri Mercedesu izdelali v zelo omejeni seriji le nekaj deset avtov, razdelila pa si jih je zelo zloglasna druščina - romunski diktator Nicolae Ceaușescu, filipinski samodržec Ferdinand Marcos, iraški diktator Saddam Husein, senegalski predsednik Léopold Sédar Sengho ...

Ampak Titov avto spada med še redkejšo druščino vsega skupaj devetih izdelanih šetvratnih landauletov long-top primerkov, pri katerih je bila zložljiva streha podaljšana nad celotni del avta od B stebrička dalje, tako da so lahko vsi zadnji potniki uživali v pogledu v modro nebo. Med drugim so bili ti najbolj prestižni mercedesi svoje dobe le še v voznem parku britanske kraljice Elizabete, papeža Pavla VI., kitajskega voditelja Mao Cetunga in monaškega princa Rainerja. 

Avto je med takratnim jugoslovanskiom voznim parkom, ki so ga sestavljali predvsem fičoti in podobna majhna štirikolesa, zelo odstopal, tudi zaradi notranjega udobja. Med drugim je imela ročno izdelana limuzina mehko notranjost v šampanjski barvi, številne elektrificirane sisteme, večstopenjsko hidravlično vzmetenje, bar, dvoobmočno klimo, daljinsko upravljanje radia, električno upravljanje z zunanjimi ogledali ...

Titov paradni avto je imel celo brivni aparat z ogledalom in vodico za po britju, da je bil "vodja" vedno gladkega obraza.

Najbolj originalen med vsemi izdelanimi

In prav ta redki mercedes-benz landaulet, ki je nekoč zunanjemu svetu pričal o ekstravagantnosti jugoslovanskega diktatorja, domačim množicam pa služil kot dokaz, kako sposobnega voditelja imajo,  je sedaj na prodaj.

Potem ko ga je Srbija pred leti odprodala, ga je kupil nek zbiratelj na Norveškem, nato je romal v Nemčijo, od tam v Veliko Britanijo, a je avto sedaj že spet na borzi. Avto naj bi bil v vrhunskem stanju, od vseh devetih primerkov pa naj bi bil prav Titov v najbolj originalnem stanju, saj naj ne bi bil deležen kakšnih posebnih netovarniških predelav. V serijski opremi avta sta tudi dve originalni jugoslovanski zastavici in registrski tablici. 

Izklicna cena je 2,9 milijona evrov. 

dezurni@zurnal24.si

Komentarjev 33
  • Mitja Tavčar 15:16 09.februar 2018.

    Predsednik Tito je bil vrhunski politik ki je držal nad vodo 23 milj.državo!dal je ljudem dihat zdravstvo stanovanja in ko je umrl ni mogel svojim otrokom zapustiti NIČ!!!!toliko o diktatorju in rad sem živel takrat!

  • Tone Andreuzzi 12:15 19.november 2016.

    Danes velja in vlada kapitalistična diktatura in tak avto vozi vsak malo večjl drekec na UKC-ju........

  • Marko Hren 19:19 18.november 2016.

    Kaj če bi nekdo na ŽURNALU res naredil študijo o Titovem voznem parku ali pa povzel vse kar je napisano in predvsem obelodanil od kod vse izvirajo ta vozila, je to res šlo iz državne blagajne ali ne in če ...prikaži več je šlo koliko od tega je plačala katera republika. No to pa bi bil kredibilen članek ... ne pa tole, kar je kr neki ...