Strokovnjaki nemškega avtomobilskega združenja ADAC so se posvetili enemu najpomembnejših vidikov vožnje z električnimi avtomobili, kar hitro polnjenje na avtocestnih postajališčih gotovo je. Preverili so stanje ob nemških avtocestah, ki je resnici na ljubo precej podobno stanju na vseh evropskih avtocestah.
Kot največjo težavo navajajo pomanjkanje preglednosti pri polnjenju na javnih polnilnicah. Stranke namreč ne dobijo vnaprej podatka, koliko jih bo polnjenje sploh stalo oziroma, koliko stane osnovna enota polnjenja. Običajno me to kilovatna ura. Poleg tega se marsikje cene razlikujejo glede na to, če se je uporabnik prijavil preko aplikacije ali s kartico.
Med enajstimi preverjenimi ponudniki polnilnih postaj so le štirje imeli enake cene ne glede na način uporabnikove registracije. Sicer so se cene razlikovale med 7 in 62 odstotki. V primerjavi z obračunavanjem stroškov fosilnih goriv je to gotovo absurdna situacija, ki voznike odvrača od elektromobilnosti.
Evropska regulacija AFIR za alternativna goriva, ki je bila odobrena aprila 2024, naj bi rešila to težavo. Omogočila naj bi večjo preglednost cen polnjenja na polnilnih postajah in plačilo s kreditnimi karticami po vnaprej določenih cenah za kilovatno uro. Vendar pa smo trenutno še v prehodnem obdobju do konca leta 2026, ko lahko polnilne postaje še vedno delujejo brez plačilnih terminalov.
Druga sitnost, na katero so naleteli raziskovalci ADAC, je plačilo obvezne tarife, če uporabnik ni registriran pri ponudniku. Gre za postopek ugotavljanja, če ima uporabnik na plačilni kartici dovolj sredstev. Vendar pa je to za uporabnika lahko precejšnje breme, saj lahko tarife segajo do višine 150 evrov, povračilo pa lahko traja nekaj dni.
ADAC izpostavlja tudi dejstvo, da celo registrirani uporabniki ne morejo vedno dobiti podatka o ceni polnjenja. Nekateri dobavitelji namreč ne navajajo cen polnjenja, ampak le popuste v primerjavi s polnjenjem brez registracije.
Pri ADAC zato uporabnikom do izteka prehodnega obdobja za AFIR priporočajo, da se o cenah polnjenja pozanimajo vnaprej in se prijavijo pri tistih ponudnikih, ki zagotavljajo največje omrežje polnilnih postaj.
torej in zakaj je treba tako komplicirat ? no zakaj ? in to sedaj ko imamo na voljo alternativo, ki se mu reče nafta. mal pomislite kako bo, ko bo samo štrom ! in za povrh- za to da se… ...prikaži več regulira tole debilno stanje je potrebno ustanovit komisijo. bi človek pomislil da je članek iz slovenije, ampak - ne to se del v nemčiji. matr a ni dost ministrstvo za gospodarstvo ali organizacija za varstvo potrošnikov. fak- eu je v riti, ta rit je pa v greznici.
eeeeeee dizel bo še dooooolgo kralj