Ford je za pumo, ki je bila lani prenovljena, pripravil tudi novo električno različico. Imenuje se puma gen-E, kupcem pa je na voljo tudi v Sloveniji. Pri Fordu pravijo, da električna različica njihovega najbolje prodajanega avtomobila v Evropi zabaven značaj dopolnjuje še z novo energijo, prinaša pa tudi novi razvojni korak značilne pumine oblike.

Ta se odraža predvsem v drzni obliki ščita, ki nadomešča klasično masko in se zgleduje po električnem mustangu mach-E, izstopata pa še športni zadnji spojler in posebna oblika kolesnih platišč. Žarometi v LED tehniki svetijo serijsko, višja od dveh stopenj opreme prinaša matrične led žaromete s predvidevanjem voznih okoliščin. Med redkimi doplačili so večja 19-palčna platišča in panoramska streha.

Električni pogon prinesel nekaj posebnosti
Notranjost prinaša nekaj sprememb v primerjavi s klasično izvedenko. Drugačen je regulator voznih načinov, ki je vgrajen za volanski obroč ter posebnega stikala za izbiro vožnje z enim pedalom in drugih elementov električnega pogonskega sistema. Med voznikom in sopotnikom je nova sredinska dvignjena konzola, ki je dvonivojska. Na njej je posebnost prostor za polnjenje telefona, tak, da je zaslon vedno dobro viden. Drsni naslon za roke je možno prilagajati;

Digitalni zaslon z merilniki meri 12,8-palca, osrednji v armaturno ploščo integriran zaslon Sync 4 z najnovejšim multimedijskim sistemom, ki omogoča tudi posodobitve po zraku, brezžično povezovanje in serijsko navigacijo, pa meri 12-palcev. Pri Fordu za boljše vzdušje potovanja izpostavljajo še ambientalno osvetlitev in posebnost dvobarvne sedežne prevleke.

Električni pogon je pumi prinesel še dodatno funkcionalnost. Ker zadaj ni posode za gorivo, so lahko megabox pod dnom prtljažnika povečali v gigabox in celotno prostornino prtljažnika v osnovi razširili na 574 litrov, kar je daleč največ v tem segmentu. Ker pod motornim pokrovom ni bencinskega motorja, ampak ga nadomešča majhen elektromotor, so tudi spredaj lahko uredili dodatni 43-litrski prtljažnik za dodatno opremo. To je za avtomobil, ki v dolžino meri 4,2 metra in ima medosno razdaljo 2,6 metra, res spodobna vrednost. Za primerjavo, klasična bencinska puma ima velikost prtljažnika 456 litrov, medtem, ko ima karavanski ford focus volumen prtljažnika 635 litrov.

Pri Fordu pravijo, da porabi manj od konkurentov
Novi elektromotor z močjo 124 kW (168 KM) in navorom 290 Nm bi moral prepričati predvsem s porabo – pri Fordu navajajo povprečje 13,1 kWh/100 km. Na slovenski predstavitvi so poudarili, da je to od dva do štiri kWh manj od konkurentov s katerimi so ga primerjali na testni vožnji: VW ID.3, cupra born, volvo EX30, jeep avenger ...

To pomeni, da ima avtomobil tudi z relativno manjšo baterijo z uporabno kapaciteto 43 kWh deklariran WLTP doseg (v idealnih razmerah) do 376 km, v mestu pa 533 km. Ko je priključen na hitri polnilnik, bo polnjenje od 10 % do 80 % trajalo približno 23 minut. Avtomobil pospeši od 0 do 100 km/h v 8,0 sekunde in doseže najvišjo hitrost 160 km/h.
Ford tudi električno pumo izdeluje v svoji romunski tovarni v Craiovi, električne pogonske sklope pa v tovarni v britanskem Halewoodu.

Pri Fordu so močno poenostavili izbiro, saj je mogoče izbirati med dvema paketoma opreme in tremi paketi nadgradnje (udobje, zima in pomoč vozniku). Trenutno je puma gen-E na ceniku na voljo po ceni 32.188 evrov, v primeru popustov in financiranja pa za 28.990 evrov. Če dodamo še veljavno subvencijo, ki je trenutno 7.200 evrov, je najnižja cena 21.790 evrov. To je 1.100 evrov manj od klasične bencinske pume s samodejnim menjalnikom. Prvim kupcem omogočajo nakup domače polnilne postaje s 50-odstotnim popustom.

Pri slovenskem Fordu verjamejo, da bodo na mesec prodali vsaj 15 električnih vozil puma gen-E.
Zakaj reklamirate samo ta majhna jajca?