Avto > Na Štrom
5520 ogledov

To je največja napaka pri nakupu napajalnega kabla za e-avto

Polnilni kabel za električna vozila Žurnal24
Obisk pri Andreju Pečjaku na sedežu podjetja Metron, smo izkoristili tudi za zbiranje nasvetov o električnih polnilnih kablih oziroma polnilnih postajah, ki si jih omislijo lastniki električnih avtomobilov. Slednjih je vse več, s tem pa se veča tudi število ponudnikov polnilnih naprav za električna vozila. Vsi polnilni kabli niso primerni za uporabo, oziroma so lahko "maček v žaklju", opozarja sogovornik.

Marsikdo je kupil električno vozilo iz razloga, ker bi se rad vozil ceneje in vozilo polnil doma na "poceni toku" iz domače električne vtičnice. Zaradi neznanja so lahko težave velike. Zgodilo se je tudi to, da je doma pometalo ven varovalke. Šibek člen so lahko polnilni kabli oziroma ne čisto navadni kabli, ampak t. i. prenosne polnilne postaje, to je kabel z nekaj elektronike. To je del, ki je obremenjen skoraj vsako noč več ur, del, ki je velikokrat zunaj na dežju ali soncu, del, ki se povozi, in pohodi, včasih tudi ukrade. Z njim je treba ravnati skrbno.

Avto za 50 tisočakov in najcenejši polnilni kabel

"Slovenci in Hrvati imamo neko svojo mentaliteto glede tega. Kupiš teslo za 50 tisoč evrov, potem pa varčuješ na kablu. Pri nas veliko ljudi kupi poceni, kitajske kable," pravi Andrej Pečjak, ki razloži, da je prva razlika že v oklepu kabla. Če je občutljiv in ga nekdo povozi, lahko uniči izolacijo kabla. To avtu sicer pretirano ne škodi, večja težava pa so kontakti. Če so kontakti slabi, se lahko vtičnica na avtu zažge. Škoda je lahko tudi večja od 2.000 evrov. "Treba je paziti na kontakte. Enako kot pri vseh drugih stvareh, ne priporočam kupovanja preko spleta. Tudi zato, ker boste težko nazaj dobili svoj denar. Več ali manj so poceni stvari maček v žaklju. Glejte, da ima kabel garancijo in jo lahko izvedete. Po navadi je garancija dve leti," pravi Pečjak, ki vsekakor svetuje nakup polnilne postaje, lahko je tudi prenosna in je videti kot kabel.

Polnilni kabel za električna vozila | Avtor: Žurnal24 Žurnal24

"Kabel je samo kabel, ki povezuje postajo z avtom. Prenosna polnilna postaja pa ima vgrajeno potrebno elektroniko in polnilne kontakte in varovala. Če imate še kakšen vikend, lahko tudi tam uporabljate prenosno polnilno postajo. Lahko je tudi dinamična, se pravi, da se poveže preko brezžičnega omrežja z modulom pri varovalkah v hiši. Preprečuje, da bi vam ven pometalo varovalke. Treba pa je vedeti, da tega ni dobro dati na obstoječe vtičnice, saj je kabli do te vtičnice lahko stari in niso namenjeni za stalni tok, ki je lahko tudi 10 kilovatov. To je lahko potencialna povzročitev požara. Če pa imate novogradnjo in novo napeljavo iz glavnih varovalk do trifazne vtičnice v lopi ali garaži, pa ne vidim težav."

Dinamična polnilnica nujna za vse lastnike električnih vozil

Stenski Wallbox je za lastnike električnih vozil skoraj obvezen, pravi sogovornik, še posebej zaradi novega tarifnega sistema. Pečjak pravi, da lahko s pametno polnilno veliko privarčujemo. Tisti, ki ne bo pazil, kdaj bo polnil baterijo vozila, ga bo udarilo "po žepu".
Pametne polnilnice sicer stanejo okoli 1.000 evrov. Kar zadeva same kable, Pečjak pravi, da mora kakovosten kabel zdržati težo vozila, če zapeljemo čezenj. "Ne smemo pa ga uporabljati namesto vlečne vrvi, tudi to sem že videl. Ni priporočljivo, da jih puščamo v lužah. Opažamo, da lastniki električnih vozil lepo skrbijo za kable, drugače pa je pri rent-a-car vozilih," pravi sogovornik, ki smo ga vprašali tudi po izbiri barve - črni ali oranžni kabel? "Če je kakovosten kabel mora tudi črn zdržati. Osebno priporočam oranžno barvo, ker je bolj vidna, se manj greje, pa še kdo se ne spotakne obenj."

Parkiranje na električnih polnilnicah | Avtor: MatijaJanežič MatijaJanežič

Kabel mora biti daljši od petih metrov

Pečjak pravi, da mora biti življenjska doba dobrega kabla vsaj 10 let, predvsem pa priporoča, da ne kupujete rabljenih. Na trgu je tudi veliko ukradenih kablov. Dober kabel stane med 150 in 200 evri. Zelo pomembna pa je tudi dolžina polnilnega kabla. "Pred leti, ko je nekomu padlo v glavo, da je standardna dolžina pet metrov, je večina prodajalcev ponujala 5-metrski kabel. To je zelo neuporabno. Že samo vozilo je lahko dolgo pet metrov. Pri tesli je polnilni vtič desno zadaj, polnilna postaja pa je lahko levo spredaj. S kablom sploh ne prideš do polnilne postaje. Pogosto so javne polnilne postaje dvojčki, enega polniš naprej in enega nazaj. S petmetrskim kablom imaš lahko hitro težave pri priklopu na polnilno postajo. Trgovski centri prodajajo petmetrske kable po smešnih cenah, saj so neuporabni. Kabel mora biti dolg sedem do 10 metrov. Če je nad 10 metrov, ga je sicer zoprno zvijati. Tak kabel zadosti večino potreb. Tudi, če je parkirno mesto pri postaji zasedeno in parkiraš zraven, je kabel dovolj dolg."

dezurni@styria-media.si

Komentarjev 13
  • Kmodri_ 22:13 10.februar 2024.

    Da se kdor, ki kupi električarja ne more obesit?

  • Naklonsky 20:46 10.februar 2024.

    Avtor, “tok, ki je lahko tudi 10 kilovatov..,” El tok je v amperih, ne kilovatih! Kilovat je enota za MOČ! Torej za 10 kilovatov moči bi bil potreben hišni priključek brez drugih uporabnikov, torej samo za polnjenje avtomobita, 45 amperov! ...prikaži več Povprečna hiša ali stanovanje ima znatno “švohnejšo” glavno varovalko, da o vikendu ne govorimo!

  • lojs 14:09 10.februar 2024.

    sem poslušal enga mojstra danes v parlamentu, ki je kao strokovnjak za jedrske el., še bolj pa za win-se ... kaj on blebeta? mi bi rabili v naboljših pogojih 15 let za elektrarno, ki bi stala dva bloka po 60mrd ...prikaži več ... taki cepci sedijo v parlamentu, ki so poprej vlekli plačo v jek-u, sramota ... naj si kupi kolešček, pa naj si dela svoj štrom, preklep pezde, parazitski