Avto
4 ogledov

Neslišen, brez emisij in z nično porabo

RX po novem bolje izgleda in se tako tudi pelje. Hibridnega pogonskega sklopa oz
1/48
Žurnal24 main
Naslov je malenkost dvoumen, ampak je takšen z razlogom. Napisano vsekakor drži, je pa res, da je tako mogoče voziti, saj je RX pravi hibrid, vendar le del poti in do določene hitrosti.

Bistvo pogonskega sklopa sicer ostaja enako bencinski motor v nosu, ki mu po potrebi pomagata po en elektromotor na prednji in eden na zadnji osi. Kljub temu pa gre v vseh pogledih za občutno izboljšan pogonski sklop, ki nudi za 10 odstotkov več moči, obenem pa je za 23 odstotkov bolj ekonomičen. 3.5-litrski V6, ki je bil tudi predmet izboljšav, sedaj zmore . Bolj zmogljiva sta tudi oba elektromotorja, ki pridelata večji navor, Inženirji so izboljšali tudi delovanje menjalnika, ki sedaj deluje po principu umetne inteligence, kar pomeni da zazna ali se peljemo navkreber ali navzdol. Manjše in lažje so tudi baterije ter se manj segrevajo. RX 450h je tako glede na delovanje pogonskih sklopov pravi hibrid, saj gre lahko le na bencin, le na elektriko ali na oboje hkrati, pri odvzetem plinu pa zna vrniti nekaj sicer izgubljene energije. Pri zmernem pospeševanju iz stoječega stanja tako avto pospešuje na elektriko in pelje povsem neslišno, to zna predstavljati problem v mestih, kjer je veliko kolesarjev, saj ti avta ne bodo slišali prihajati od zadaj. Ampak to deluje le do določene hitrosti (okoli 50 km/h) potem pa se za potnike povsem neslišno in nezaznavno priključi še bencinski motor.

Doma tudi med ovinki
Novi RX pa se tudi zelo dobro pelje, saj so inženirji marsikaj izboljšali tudi na področju zatesnjenosti in vozne dinamike. Rx je tako prava poslovna limuzina, ki jo zmotijo res velike luknje na cestišču, po novem pa je nekoliko bolj domač tudi med ovinki, saj ni več toliko prečnega nagibanja kot prej. Dokaz o tovrstnih ambicijah je tudi možnost doplačila za aktivna stabilizatorja (nadzira ju elektronika), pri katerih je v sredini brezkrtačni elektromotor, ki s sukanjem ustrezne strani vpliva na skoraj 40 odstotkov manj nagiba v ovinkih. V tem primeru je bolj odziven tudi volan. Glede porabe se bodo gotovo še kresala mnenja, saj tovarna obljublja porabo vsega 6,3 litra, kar pa je po naših izračunih in glede na preizkus skoraj nemogoče doseči. Moramo pa reči, da je glede na zmogljivosti in performanse (pospešek do prve stotice namreč traja vsega 7,8 sekunde) pa je tudi poraba, ki smo izmerili na testu spodbuden podatek. Treba je namreč povedati, da podobno motorizirana in gnana (elektronsko krmiljeni štirikolesni pogon) konkurenca porabi okoli štiri litre goriva več.

Kako hitro naprej drvi tehnika pove dejstvo, da je bil sedaj že predhodni hibridni model, čeprav je prepričal več kot 95 odstotkov kupcev tega modela, po štirih letih goden za konkretno prenovo. Novosti je ogromno, važno pa je, da razen na denarnici, tega kupec ne bo opazil. © Andrej Leban

 


Oblika sledi smernicam predhodnika
Glede oblike je tako, da se oblikovalci pretirano niso oddaljevali od relativno uspešnega recepta, ki ga je predstavljal predhodnik. Je pa novi RX pridobil nekaj ostrine, 19 palčna kolesa pa so sedaj dva centimetra bolj vsaksebi, kar pa pomeni da je toliko naraslo tudi medosje. Kroma je pričakovano veliko, ksenonska svetila in LED diode na zadku prav tako. Škoda ker niso LED tehnike vključili tudi v dnevne luči na prednjem delu saj so le te zgolj halogenske. Na boku nevedne na hibridno poslanstvo opozori še napis, glede na vse bi mi naredili vsaj dvakrat večjega. Naj ljudje vedo kaj vozite. Notranjost je za tega proizvajalca dokaj tipična in predvsem limuzinska, vozno udobje pa na visokem nivoju. Položaj za volanom je suvovsko visok, kljub temu pa veje pridih limuzine. Vse sicer ni čisto po evropskih standardnih oblikovanja, ampak marsikdo se bo našel, ki bo RXu to štel tudi v plus. Merilniki so sicer rahlo monotoni zaradi bele barve, je pa ozadje iluminantno modro, levi merilnik za število vrtljajev pa nadomešča merilnik ekološke vožnje. Ko avto zavira in se polnejo baterije ste na modrem območju, če vozite ekološko potem ste na zelenem, power belo pa je območje pospeševanja in manj ekološke vožnje. Merilnik smo mi kar vzljubili saj moramo reči da pogledovanje proti njemu človeka nehote sili v bolj ekološko vožnjo kar bo je nedvomno dobro za okolje. Koliko je to, je pa že drugo vprašanje.

Posebnosti se še kar vrstijo in ena takšnih je nedvomno miški podoben izrastek na podaljšku sredinske konzole, kjer lahko voznik ali sopotnik dirigirata delovanje praktično vsem sklop infotainment sistema. Del tega je seveda navigacija s 40 Gb diska in kartami za celotno Evropo ter odličen Mark Levinsov avdio sistem, kakor tudi kamera za vzvratno vožnjo in takšna na boku vozila. Sistem je vreden pohvale, saj se ga uporabnik hitro navadi, lahko pa tudi poljubno nastavljate velikost kurzorja in njegovo hitrost premikanja. Avtomatika je prav tako več kot solidna, grajo si zasluži le prestavna kulisa, ki spominja na tiste vsaj desetletje nazaj. Del serijske oprem je tudi head up displej, ki je lahko berljiv, le založenost z informacijami bi lahko bila še boljša. Prtljažnik je zahvaljujoč novi lažji in po velikosti manjši prostorski premi kar 15 centimetrov širši, temu primerno je zrasel tudi prtljažnik in sicer za na 496 litrov, kar bo povsem zadostilo potrebam povprečne slovenske družine. RX je nedvomno dostojen naslednik zelo uspešnega modela RX 400h in glede na videno tudi dostojna konkurenca bolj športnim v SUV razredu. Je pa res da to tudi nekaj stane in takšen RX 450h ni poceni avtomobil. Ampak ekologija tako ali tako še ne zna biti poceni. Toliko napredne tehnike pa prav tako ne.

Komentarjev 1
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.