Avto
22 ogledov

"Nimam za nove gume"

Pnevmatika, guma Shutterstock
Skoraj 30 odstotkov sodelujočih v naši anketi priznava, da pnevmatik na svojih avtomobilih ne zamenjajo niti, ko je to že nujno potrebno in zelo nevarno za vožnjo.

Po veljavni zakonodaji imajo lahko letne pnevmatike na najbolj obrabljenem delu še 1,6 milimetra profila. A strokovnjaki opozarjajo, da je tako zmanjšani dezen premalo za spomladanske in poletne nalive, saj pnevmatike ne morejo več učinkovito odvodnjavati in lahko hitro pride do tako imenovanega aquaplaninga oziroma izgube stika avtomobila s podlago. Posledice so znane in lahko usodne.

Anketa o gumah | Avtor: Žurnal24 main Žurnal24 main
Kljub temu je 29 odstotkov sodelujočih odgovorilo, da obrabljenih pnevmatik ne zamenja.
Nakup novih pnevmatik za marsikoga predstavlja visok strošek, saj za dve pnevmatiki srednjega kakovostnega razreda za avtomobil srednje velikosti hitro odštejemo od 150 do 200 evrov, za vse štiri pa se strošek podvoji. Na te zneske pa pri nakupu avtomobila radi pozabljamo, velikokrat nas zapeljeta tudi velikost palcev in videz platišč, čeprav prav ta dejavnika cene pnevmatik eksponentno dvigneta.

Izdatke za pnevmatike lahko sami vsaj deloma ublažite na več načinov, na vsak način pa ostanite pri uveljavljenih znamkah:

1. Držite se mer, ki jih je za vaš avtomobil predvidel proizvajalec.

2. Pred nakupom nove pnevmatike se dobro pozanimajte o posameznih modelih, kakšna je njihova obraba, saj so razlike med modeli velike in se izražajo v deset tisoč in več prevoženih kilometrih. Pravilo, da je obraba v obratnem sorazmerju z oprijemom (in s tem z varnostjo), pri modernih pnevmatikah ne velja več.

3. Pnevmatike so precej cenejše, če jih kupite prek spletne prodaje, praviloma pa se takšne pnevmatike v ničemer ne razlikujejo od tistih, ki jih dobite v trgovinah. Trgovci sicer pri njih kupljene pnevmatike praviloma zamenjajo in centrirajo zastonj, kar upoštevajte pri primerjalnem izračunu.

4. Če vam pnevmatike po njihovi površini neenakomerno obrablja, je čas za centriranje podvozja.

5. Med vožnjo se za manjšo obrabo čim bolj izogibajte naglim pospeševanjem in zaviranjem. Ovinke vedno vzemite dovolj na široko (seveda na svoji strani cestišča) in s prilagojeno hitrostjo. Če na volanskem obroču v ovinkih čutite tresenje ali slišite celo škripanje, niste na pravi poti!

Komentarjev 6
  • aly 07:44 15.marec 2012.

    ... naj si kupi twingota ali pa se vozi z avtobusom.Upam, da takih z obrabljenimi ali starimi pnevmatikame ne srečam na cesti, saj ogrožajo tudi druge, ne samo sebe.Pa srečno pot in predvsem PAMET V ROKE!

  • aly 07:41 15.marec 2012.

    Ah joj, kdo je pisal ta članek..."velikokrat nas zapeljeta tudi velikost palcev in videz platišč" - če je s tem mišljena dimenzija pnevmatike - te so predpisane za vsako vozilo in vožnja z neustreznimi je kazniva. Enako velja za ...prikaži več navedeno točko številka 1."obraba v obratnem sorazmerju z oprijemom, pri modernih pnevmatikah ne velja več." - preberi si test pnevmatik v Motoreviji ali pa se oglasi v Goodyear/Sava v Kranju, da se prepričaš, preden javno napišeš takšno izmišljotino. To je čisto zavajanje!"Pnevmatike so precej cenejše, če jih kupite prek spletne prodaje, ... v ničemer ne razlikujejo..." - ta poceni ti ponavadi pošljejo vsaj eno ali dve leti stare, kar pomeni, da imajo samo še 3 ali 4 leta življenske dobe!! Dve leti pa so ležale nekje na skladišču :/Manjka točka 6.:Po pretečenih 5 letih za zimske ali 7 letih za letne je pnevmatika že tako trda, da ne drži nič več!Kdor nima denarja za redno vzdrževanje avtomobila, naj

  • soncnica 08:01 08.marec 2012.

    Točno tako. Ali pa zamenjaš samo zadnji par, če nimaš za nove. Če imaš avto, ga moraš vzdrževat. Se pa daje celo leto na stran po 15 evrov mesečno, da se na koncu prišpara za soliden komplet novih gum. Se ...prikaži več je pa treba včasih odpovedati kakemu cigaretu, ker v končni fazi je varnost v prometu glavnega pomena in k temu spadajo tudi primerne pnevmatike. Škoda življenja zaradi stotaka.