Avto
1003 ogledov

Niso nevarne, a tudi ne dobra izbira

slovenija 28.11.13, gume, pnevmatike, test, test zimskih pnevmatik, policija, po Anže Petkovšek
Pnevmatike Goodride niso nevarne, je pokazal test pnevmatik, a jih za vozila, ki so namenjena uporabi v bolj ekstremnih razmerah, kljub temu ne priporočajo. Provide bodo tako na novo "obuli".

Rezultati testa zimskih gum, ki ga je za ministrstvo za notranje zadeve opravila družba AM Ljubljana, so pokazali, da pnevmatike Goodride "niso pokazale tako velikih pomanjkljivosti, da bi se lahko strinjali s trditvami, da so gume nevarne". Kljub temu pa jih testna ekipa ne priporoča za vozila, kot so policijske Provide. "Guma Goodride je od ostalih testiranih gum izrazito negativno odstopala pri meritvah zaviranja na drsni ploskvi ter pri subjektivnih ocenah za vodljivost in obrabo. Pri ostalih meritvah (zavorna razdalja v suhem in mokrem, bočni oprijem v mokrem) guma Goodride ni pokazala negativnih lastnosti. Pri zaviranju v mokrem je guma Goodride celo dosegla najboljši izmerjeni rezultat. Ostale testirane gume niso pokazale izrazitih slabosti."

Na podlagi rezultatov so se na Ministrstvu za notranje zadeve odločili, "da skladno s priporočili  izvajalcev testiranja umaknemo pnevmatike blagovne znamke Goodride z vozil z vgrajenim sistemom Provida. O možni nadomestitvi pnevmatik Goodride za ta vozila s pnevmatikami drugih blagovnih znamk se bomo najprej pogovorili z dobaviteljem pnevmatik".

Testirali v različnih pogojih

Pri zaviranju na suhem se je najbolj izkazala pnevmatika Goodyear tako pri merskem rezultatu, kot tudi pri stabilnosti in občutku. Ostale tri pnevmatike so imele zelo podoben rezultat, a je Goodride dajala najmanj stabilen občutek ob zaviranju. Pri zaviranju na mokrem je bila pnevmatika Goodride za las boljša od Goodyear, medtem ko Dunlop in Sava bolj odstopata. Pri tem da med zaviranjem nobena od pnevmatik ni pokazala slabosti.

Pri zaviranju na drsni ploskvi sta se najbolje izkazali pnevmatiki Goodyear in Dunlop. Rezultat Savine pnevmatike je bil zadovoljiv, izrazito slabše pa se je izkazala pnevmatika Goodride. Kot so dodali, med zaviranjem Goodride vozniku z občutkom ne vliva zaupanja, da se bo avto zanesljivo ustavil. Enak pa je bil pri vseh pnevmatikah rezultat z vklopljenim sistemom ESP.

"Goodride ima to slabo lastnost, da ko enkrat preide v podkrmarjenje, še posebej na mokrem,
morajo biti reakcije voznika odločne, prostora pa dovolj, da se avto spet ujame. Avto precej dolgo, še posebej v mokrem, ne reagira na korekcije najprej se mora močno zmanjšati hitrost. Sava je tu precej boljša, morajo pa korekcije (amplitude) biti malo večje kot pri najboljših dveh. Pri gumah Dunlop in Goodyear pa so reakcije praktično zvezne, zato je moč natančno uravnavati linijo in jakost drsenja avtomobila. Dunlop je tu malce manj stabilen od Goodyear," je svoja opažanja o vodljivosti posameznih pnevmatikih predstavila testna ekipa.
 

Sava z najmanjšo obrabo

Testna ekipa je ocenjevala tudi obrabo posamezne pnevmatike. Pnevmatike znamke Goodride so bile po testih opazno obrabljene, prisotne so bile posamezne opaznejše poškodbe posameznih lamel, v celem pa so robovi lamel bili izrazito zaobljeni. Slednje pomeni manjši oprijem na snegu.

Vidno opazno obrabo so zaznali tudi pri pnevmatikah Goodyear. Robovi lamel so sicer še vedno ostali zadovoljivo ostri, a je bilo drobnih poškodb robov lamel več. Obraba je bila opazna tudi pri pnevmatikah Dunlop, a je bila površina manj načeta kot pri Goodyear. Najbolje so se izkazale pnevmatike Sava, ki se med testom niso resno obrabile in kjer so lamele ostale v dobrem stanju.

 

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.