Avto
2280 ogledov

Zakaj novi ford focus trdi, da je boljši od slovenske konkurence?

Ford focus
1/14
Andrej Leban
Ford focus je pričel spoznavati še slovenske ceste. Najprostornejši in udobnejši doslej, zelo pameten in napreden. In dražji.

Če v dveh desetletjih in treh generacijah po vsem svetu prodaš 16 milijonov avtomobilov, potem imaš v rokah gotovo uspešnico. In Fordov focus to gotovo je, saj je še posebej priljubljen med evropskimi kupci. Tudi v času, ko kombilimuzine in karavani bijejo oster boj z novodobnimi karoserijskimi oblikami.

A novi focus zase pravi, da je sodoben kot noben trenutni konkurent in celo bolj od marsikaterega premium vozila. Zaradi vseh svojih lastnosti naj bi še naprej ohranjal enega najmlajših deležev kupcev v primerjavi s konkurenčnimi modeli.

Pet poudarkov novega focusa:

Oblika in prostor

Focus je še malce zrasel in ima daljše medosje. Z drugačno prerazporeditvijo so uspeli doseči občutno več prostora za potnike v kolenih in ramenih. Še posebej na zadnji klopi je prostora za kolena nadpovprečno. Krajšo je vsaj pri klasični kombilimuzini potegnil prtljažnik, ki ga je 375 litrov. V 13 centimetrov daljšo karavanski različici pa je že osnovnega prtljažnika konkretnih 608 litrov.

Ford focus | Avtor: Andrej Leban Andrej Leban

Glede zunanje oblike je morda celo manj drzen od predhodnika, raje za odtenek bolj uglajen, premijski. Sploh ni slabo! V odvisnosti od stopnje opreme se lahko dva focusa med seboj razlikujeta po številnih detajlih.

Asistenca in udobje

Občuten skok naprej v dobrem počutju! Prvi stik s focusom je gotovo pozitiven. Kakovost notranjih materialov je praviloma precej boljša, stikal je za polovico manj, ergonomija se zdi prav dobra. Na voljo so številni dodatni pripomočki, ki so v tem razredu vozil premierno uporabljeni. Tako ima focus serijsko inteligentni omejevalnik hitrosti, ki prepoznava predpisano hitrost in samodejno prilagodi hitrost. Serijska sta tudi pomoč za vzdrževanje smeri, pa samodejno zaviranje, ki prepoznava tako pešce kot kolesarje ...

Cestna luknja Proti luknjam Avto Udarne jame focusu ne bodo mogle priti do živega

Focus je prvič dobil HUD zaslon, ki številne podatke prikazuje v višini voznikovih oči. Viden je tudi z očali, ki imajo polarizacijski filter, kar je velika redkost. Focus pa še nima možnosti popolnih digitalnih merilnikov, medtem ko je sredinski zaslon s Sync 3 avdio-zabavnim sistemom od druge opreme trend edition dalje 6,5-palčen, pri titanuium pa osempalčen. Niso pozabili na brezžično polnjenje, zanimivo pa je parkirna zavora pri vstopni opremi še serijska.

Ford focus | Avtor: Andrej Leban Andrej Leban

Z avtomatskim menjalnikom pride poleg funkcija Stop&Go za zastoje. Poleg novodobnih mercedesov je ford focus eden redkih avtov, ki pri aktivnem parkirnem asistentu ne potrebuje več udeležbe voznika - avto sam celo prestavlja, dodaja plin in zavira.

Pogon in menjalnik

Za zdaj brez presenečenj, stavijo na trenutno najbolj zaželjeno kombinacijo goriv in moči. Tudi pri focusu je očitno poudarek znova na bencinu. Trivaljni 1,0-litrski motor ima 74 ali 92 kW moči (100 oz. 125 KM), prav tako trivaljni 1,5-litrski pa 110 kW (150 KM). Posebnost pri vseh različicah je serijsko deaktiviranje enega od valjev.

1,5-litrski dizel ima 70 ali 88 kW (95 oz. 120 KM), dvolitrski dizel pa 110 kW (150 KM).

Ford focus | Avtor: Andrej Leban Andrej Leban

Ročni menjalnik ima vedno šest stopenj, medtem ko je pri močnejših motorjih na razpolago novi osemstopenjski samodejni menjalnik. Nič več dvojne sklopke torej, raje dve prestavi več. Da bodo motorji učinkoviti, so poskrbeli tudi tako, da so znižali povprečno maso focusa v primerjavi s prejšnjo generacijo za enega povprečnega dedca (90 kilogramov), medtem ko je količnik aerodinamičnega upora 0.273 eden najboljših sploh.

Florjan Rus Avto Slovencu so v roke zaupali tri 900 tisoč evrov vredne ford fieste

Podvozje

Še en prelom s preteklostjo. Serijsko ima vsak focus možnost izbire profila vožnje, ki nekoliko prilagodi motorno elektroniko. Prvič doslej pa je tudi focus na voljo z doplačljivimi elektronsko prilagodljivimi blažilniki, ki pripomorejo k udobju ali še bolj dinamičnemu stiku s podlago. Prva vožnja po slovenskih avtocestah, regionalkah in zavitih vzpetinah pušča dober vtis - focus je pri podvozju ohranil oziroma še nadgradil izvrstno zmes udobja in dinamičnosti. 

Ford focus | Avtor: Andrej Leban Andrej Leban

Cene

Začnejo se pri 16.990 evrih, karavan je le malenkost dražji, za tistih nekaj posebnežev je na voljo tudi štirivratna limuzinska različica. Osnovni opremi sta trend in titanium, ki imata še vsaka svoje podkategorije. Potem pa so tu še trije dodatni focusi. Prvi je focus vignale z veliko kroma, izbranim usnjem in drugimi dodatki ter storitvami, ki ga dvigujejo (tudi cenovno) med konkurente pravih premijcev. Drugi je ST line (modri avto na fotografijah), s športnim videzom in nižjim ter dinamičnejšim podvozjem. Tretji focus pa bo active, s 30 milimetrov dvignjenim podvozjem in "terenskimi" dodatki, ki pride v Slovenijo po novem letu. 

Neka srednja različica, focus trend edition z močnejšim litrskim bencinarjem je na ceniku vreden 19.660 evrov. Vsako leto bo na cestah 900 novih focusov, še pravijo pri uvozniku.

Ford F-max Avto Še lani ne bi verjeli, da bo imela ta znamka najboljši tovornjak v Evropi

andrej.leban@zurnal24.si

Komentarjev 3