Avto
19 ogledov

Novi test blamiral premium nemce

Varnostni trk IIHS
Ameriški inštitut za prometno varnost IIHS je začel izvajati strožje teste za varnostne trke vozil, s katerimi dokazuje pomanjkljivosti novih, tudi evropskih avtomobilov, ki se na drugih testih sicer izkažejo za varne. Dobro oceno prejela le dva.

IIHS, ki v ZDA skrbi za tisto, kar v Evropi počne EuroNCAP, je pred dnevi objavil poročilo o prvih testiranjih po novem sistemu trkov ob oviro, v katero se vozila zaletijo pri hitrosti 64 km/h. Posebnost testa je, da se vozilo v oviro zaleti z le 25 odstotki prednjega levega dela avtomobila, medtem ko je pri klasičnih čelnih varnostnih trkih ob enakih hitrostih ta površina prekrivanja precej večja, 40-odstotna.

Takšen test simulira trk ob drevo, drog, pa tudi številna trčenja med vozili. Na podlagi podrobnih analiz so namreč strokovnjaki ugotovili, da kljub zelo dobrim rezultatom, ki jih novi avtomobili dosegajo pri klasičnem čelnem trku, še vedno v takšnih avtomobilih umre na tisoče ljudi.

Drugačno delovanje sil na avto in telo

Prav trki z majhnim prekrivanjem so poglavitni razlog teh tragedij, pravi Adrian Lund, predsednik inštituta. Pri majhnem prekrivanju se namreč sile drugače porazdelijo na varnostno kletko vozila, tudi voznikovo telo se premika drugače. Tako denimo lahko glava sune daleč naprej proti A-stebričku, pri čemer se izogne čelni blazini, stranska zavesa pa se zaradi svojega principa delovanja občutljivosti na bočni trk lahko sploh ne sproži. Prav tako obstaja veliko večja nevarnost deformiranja A-stebrička, prednja guma in podvozje pa se lahko zarineta globoko v potniško kabino, kar povzroča težke poškodbe.

Brezkompromisni volvo, slabše serija 3, najslabše A4 in C

IIHS je v prvi tranši testiral 11 premium modelov, od katerih jih je kar nekaj na voljo tudi Slovencem.

Primerjava volva in lexusa | Avtor: IIHS IIHS

Najbolje se je izkazal volvo S60, saj se je po trku z majhnim prekrivanjem potniška kabina deformirala le malenkostno, voznika pa sta zavarovali tako čelna blazina kot stranska zavesa. Pri IIHS to pripisujejo dejstvu, da Volvo že od 80. let načrtno izdeluje varne potniške kletke, kar se v primerjavi z drugimi kaže v dodatnih ojačitvah na mestih, ki so med podobnimi trki najbolj na udaru. Pozitivno, vendar nekoliko slabšo oceno je sicer dobila le še Hondina acura TL.

Oceno sprejemljivo je prejel infiniti G, mejno oceno pa BMW serije 3, lincoln MKZ, acura TSX in volkswagen CC. Slednji je še posebej razočaral, saj so med testom voznikova vrata dobesedno odpadla.

Najslabše so se odrezali mercedes-benz razreda C, lexus ES 350, audi A4 in lexus IS 250/350. Prejeli so oceno slabo.