Avto
50 ogledov

Od A do B po všečni poti

TZAVTO 15.06.2013, tom tom navigacija, avtor: Andrej Leban
1/12
Andrej Leban
Tom Tomova via 135 navigacijska naprava deluje na podlagi izkušenj uporabnikov.

S čim lahko danes klasična navigacijska naprava sploh prepriča, ko pa ima GPS že vsak pametni telefon? Odgovor se skriva v modrosti "ne cilj, pomembna je pot", ki jo TomTomov model via 135 vestno zagovarja. Da vse skupaj ni le marketinški trik, sem se sam prepričal že pred časom med testom neke druge Tom Tomove naprave. Peljala me je po povsem drugi poti kot ostale navigacije in čeprav je bila pot na papirju nekoliko daljša, je bila precej hitrejša, saj je naprava upoštevala da bom na klasični poti pred tamkajšnji semaforji "zabil" ogromno časa.

Pametno narejen

Pri via 135 ne gre za kakšno premium napravo, čeprav je postavljena na vrh proizvajalčeve palete. Za ceno 220 evrov pa vseeno ponuja vse, kar pričakujemo od sodobnega vodiča po asfaltni džungli – od prijetnega vizualnega in glasovnega načina podajanja informacij do dodatnih funkcij, kot je bluetoothova povezava s telefonom, s čimer lahko legalno telefoniramo na poti.

Napravo odlikuje lahek in prijetno zaobljen dizajn, zaradi katerega jo zlahka prenašamo naokoli. Brez napajanja baterija zdrži slabi dve uri, kar je povprečen rezultat. Napajalni in podatkovni USB-kabel sta združena v enem.

Zelo dober je integriran nosilec, zaradi katerega je prenašanje med vozili preprosto, pozna pa tudi funkcije za kolesarje in pešce. Na žalost glasovno vnašanje ukazov pri nas ne deluje. Petpalčni zaslon je zelo dobro berljiv pod vsemi koti in svetlobnimi okoliščinami, slovenski meniji pa so preprosti za uporabo.

Prilagodljivi možgani

Največja dodana vrednost vie 135 je napredni logaritem izračunavanja poti, ki upošteva vse okoliščine na poti, vključno s postavitvijo semaforjev in predvideno gnečo glede na čas dneva. Povedano drugače – v popoldanski konici se vam ne bo "zlagal", da je iz Ljubljane do Kranja le 20 minut, najhitrejša izbrana pot pa je s to napravo dejansko najhitrejša. Če le ni vmes nesreče, saj sistema TMC v Sloveniji naprava ne spremlja.

Priročna je funkcija lastnega popravljanja zemljevidov, denimo če se spremeni prometna signalizacija ali pri dodajanju cestnih kamer, ali pa vsaj mest, kjer najpogosteje stojijo mobilne kamere. Pri tem se lahko zanašamo tudi na podatke drugih uporabnikov.

Komentarjev 1
  • teletaubi 13:50 22.junij 2013.

    Najbolj mi je všeč, da uporablja napredni logaritem ("Največja dodana vrednost vie 135 je napredni logaritem izračunavanja poti") in ne več algoritem. To je že zastarelo. Zdaj so logaritmi prava stvar. Pa študenti, ki pišejo članke v medijih, ki hočejo biti resni.