Avto
32 ogledov

Od Ljubljane do Kopra za 6,5 evra

Ford focus karavan econetic
1/11
Gregor Prebil
Poraba. Tehnologije, zbrane pod imenom Econetic, dizelski focus karavan spremenijo v šparovček.

Test. Kako velik je tehnološki napredek dizlov pri porabi in nižanju izpustov ogljikovega dioksida, dokazuje Fordova različica 1,6-litrskega TDCi turbodizelskega agregata z oznako econetic.


Ta v zrak na prevoženi kilometer poti izpusti 99 gramov CO2 (enako zmogljiva dražja različica samo 88 gramov CO2), kar je primerljivo z izpusti hibridov. V prid dizlu govori še cena goriva, ki je občutno nižja od bencina, "sreča" na strani dizlov je še, da večina držav, tudi Slovenija, "miži", kar zadeva izpuste NOx in trdnih delcev, ki prispevajo k nastajanju ozona ter imajo vpliv na okolje in zdravje ljudi. Focus econetic ima v ta namen vgrajen učinkovit filter trdnih delcev.

Cenejši od klasike

Ford focus karavan econetic | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil
1,6-litrski turbodizel s 77 kilovati moči na papirju ne obljublja presežkov, a je kompromis udobja in dinamike dober. Lenost v nizkih vrtljajih ostaja, zato za prehitevanje potrebuje več zaleta. Križarjenje na avtocesti je zahvaljujoč daljšim prestavnim razmerjem prijetno tudi pri višjih hitrostih. Porabo v mestih znižuje sistem start-stop, ki zaradi uglajenega motorja s tresenjem pretirano ne moti. V mestu je bila poraba šest litrov, še nižja je bila na avtocesti, zmagovalec je na regionalnih cestah. Med Ljubljano in Koprom je karavan na dobrih 100 kilometrih poti v povprečju porabil 4,5 litra plinskega olja ali povedano drugače – pot iz prestolnice do Obale je stala 6,5 evra.

Ford focus karavan econetic | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil
Kot tak je dobra izbira za flotne kupce in družine. V najbogatejše založeni opremski različici ga cenijo celo 560 evrov manj kot zmoglivejši 1,6-litrski TDCi agregat s 85 kilovati moči, ki v zrak izpusti 119 gramov CO2. S popustom v višini 4.600 evrov je cena 17.200 evrov (titanium), testnik je imel še za 3.470 evrov dodatkov.

Glavni konkurent na trgu je turbodizelski renault megane grandtour s 110 kilovati moči iz družine Energy, ki v zrak izpusti le 90 gramov CO2 na kilometer poti.

Podatki o vozilu: Ford focus karavan econetic (titanium)
Motor: 1560 cm3, dizelski, 105 KM, 77 kW
Navor: 270 Nm med 1.750 in 2.000 vrtljaji/minuto
Poraba na testu: 5,3 litra / 100 km (mešani cikel)
Zmogljivosti: 193 km/h, 11,1 sekunde od 0 do 100 km/h
Cena: 24.555 evrov (testnik)

Plusi: Poraba goriva in nizki izpusti CO2, vozne lastnosti, prožen motor.

Minusi: Lenoben v nizkih vrtljajih, ergonomija.

Komentarjev 4
  • jojo15 18:26 12.maj 2014.

    Fantje in dekleta!! Ena super igra za krajšanje časa!! :))Pridite in dokažite, da ste tudi vi slovenski orli! :)http://s1.skijumpmania.com/r35693

  • mph 09:59 07.maj 2014.

    In to je dosežek? Za DANES? Vozim prvi model KIA Ceeda 1.6, ki ima odlične pospeške in tekočo vožnjo, brez teh fint s čudežnimi "popusti" me je stal takrat cca. 16.000€ in mi še danes po 7 letih deluje kot ...prikaži več nov plus porabi po mestu max okrog 6.6/6.7, pa nikoli nisem prav izrecno pazil. Zelo dosledno upoštevam omejitve v mestu, včasih prej manj, ... ampak rad pospešujem iz križišča, ... pa sem toliko bolj zadovoljen.

  • Mrcina 09:24 07.maj 2014.

    4krogci - točno tako JE !