Model panamera bo na prodaj konec poletja 2009, Porsche pa je po mesecih ugibanj fotografije serijske različice predstavil že zdaj. Kot pravijo v družbi, je avtomobil zasnovan kot potovalno športno vozilo, ki na značilen porschejevski način združuje športno vozno dinamiko, prostorno in prilagodljivo notranjost ter udobje.
Ime |
Panamera je ime dobila po dirki Carrera Panamera, ki je dala ime že maloserijskemu modelu carerra. Idejo o štirivratni limuzini so v Porscheju pripravljali vse od leta 1991. |
Tako ima panamera namesto klasične mreže hladilnika izrazito oblikovane odprtine
za dovod zraka. Koloteki in dolg pokrov pokrova motorja posnemajo značilno linijo sprednjega dela
serije 911. Reže na pokrovu motornega prostora potekajo v obliki črke V, pa tudi zadnje steklo je
značilnost, ki jo pogosteje vidimo pri športnih avtomobilih. Tukaj so še izrazito mišičasti boki
nad zadnjimi kolesi, dinamični lok kupejevske strešne linije in markantni izpušni cevi.
Udobno in zmogljivo
Panamera obljublja veliko mero udobja za vse štiri potnike, dovolj naj bi bilo prostora tudi
za prtljago. Za novi, peti Porschejev model so nekoliko prilagodili tudi motorje. Šest- in
osemvaljniki imajo razpon moči od 221 kW (300 KM) do 368 kW (500 KM), vsi imajo neposreden vbrizg
goriva, nekateri seveda tudi turbopolnilnik. O dizlu se vsaj na glas še ne govori, zagotovo pa bo
na ceste prišla hibridna različica.
Prenos moči omogoča šeststopenjski ročni menjalnik ali Porschejev sedemstopenjski menjalnik
z dvojno sklopko (PDK). Z zadnjim pogonom so ji inženirji zagotovili športne vozne lastnosti, za
doplačilo bo na voljo tudi štirikolesni pogon. V skladu s tradicijo bodo osnovni različici družbo
delali še modeli S, 4S in najmočnejši turbo.
Podrobnejše informacije o motorjih, opremi in cenah bodo sledile v naslednjih
mesecih. Čeprav je bilo sprva predvideno, da bo prvič na ogled v Ženevi, pa so javno predstavitev
preložili na aprilski salon v Šanghaju. Na leto bodo v tovarni v Leipzigu izdelali 20.000
primerkov.