Avto
217 ogledov

Porabi toliko kot majhni

Opel insignia ecoFLEX
1/34
Gregor Prebil
Insignia na naših cestah vztraja že četrto leto, a kljub temu z obliko še vedno zapeljuje. Vzroke za popularnost lahko iščemo tudi v bogati varnostni opremi in varčnih motorjih. Poraba dvolitrskega turbodizla v različici ecoFLEX je lahko tudi nižja od petih litrov.

Insignia je Oplov vlečni konj, kar potrjujejo številni nazivi, kot je evropski avto leta 2009, leto kasneje pa jo je nemška Dekra, ki se ukvarja z zanesljivostjo vozil, uvrstila na vrh najzanesljivejših rabljenih vozil.

Z maso 1,7 tone je insignia med robustnejšimi modeli v svojem razredu, a je masi kos tudi eden najbolj ekoloških Oplovih pogonskih agregatov, dvolitrski dizelski motor, ki se je na testu izkazal kot živahen, a hkrati izjemno varčen.

Glasen, a varčen motor
Na testu smo se osredotočili na porabo in test varnostnih sistemov, ki jih je imel testnik z najvišjo stopnjo opreme na pretek. V mestih sistem Start&Stop deluje uglajeno, prihrani pa skoraj pol litra goriva na sto prevoženih kilometrov. Prav z vožnjo v mestu smo porabo dvolitrskega dizla ukrotili na sedmih litrih, edini minus, ki ga lahko zapišemo, pa je zelo glasno delovanje. Motor je poskočen in odziven že zelo zgodaj, insignii ecoFLEX pa niso tuje niti višje hitrosti na avtocesti.

Opel insignia ecoFLEX | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil
Pri konstantni hitrosti 130 km/h, pri kateri si lahko pomagamo s tempomatom, s katerim je upravljanje ob pomoči stikal na volanskem obroču preprosto, je poraba komajda presegala pet litrov, izven naselij pa smo porabo spustili do 4,5 litra. Skupna kombinirana poraba na testu je bila 6,2 litra na sto prevoženih kilometrov, kar je za limuzino, ki ima 19-palčna kolesa, zelo dober rezultat.

Ostaja dinamičen
Kljub temu, da je poraba nizka, lahko pogonski agregat s 160 konjskimi močmi zaradi odzivnosti pri nizki stopnji vrtljajev razveseli tudi dinamične voznike, ki bi se utegnili "jeziti" le nad ročnim šeststopenjskim menjalnikom, ki je odmerjen za vožnjo po avtocesti in manj za dinamično vožnjo. Hodi med prestavami so dolgi, menjalnik je sicer dovolj natančen, a ne spada v sam vrh.

Varnost stane
Testna insignia, ki je bila opremljena z biksenonskimi pametnimi žarometi, ki sami prilagajajo snop svetlobe glede na nasproti vozeče avtomobile, so izvrsten pripomoček in prispevek k varnosti, saj vozniku ni treba preklapljati med kratkimi in dolgimi lučmi. Dobro smo izkoristili tudi zimski paket, ki vključuje ogrevana prednja sedeža. Radio NAVi 600 podpira tudi navigacijski sistem s kartografijo Slovenije, hvalimo delovanje dvopodročne klimatske naprave s senzorjem vlažnosti. Kamera spredaj prepoznava talne oznake in v primeru, da voznik brez vklopa smernika zapelje na nasprotni pas, z zvočnim signalom opozori na nevarnost. Sistem je zelo natančen in deluje že, ko voznik zapelje na črto, a ga je mogoče izklopiti, kar sicer ni priporočljivo, a je glasni zvok lahko moteč. Avtomobil je opremljen tudi s sistemom za opozorilo pred trčenjem, ki pa sam ne prilagaja hitrosti in po potrebi zavira, ampak na nevarnost trka zgolj opozarja s sliko in zvokom.

Opel insignia ecoFLEX | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil
Testna insignia s 34.110 evrov ni poceni, a bo varčen pogonski agregat vsaj malo ublažil vložek.

Podatki o vozilu: (Opel insignia 2.0 CDTi cosmo ecoFLEX start/Stop)
Motor: turbodizelski, štirivaljnik
Prostornina: 1.956 ccm
Najvišja moč: 118 kW (160 KM) pri 4.000 vrt./min
Najvišji navor: 350 Nm med 1.750 in 2.500 vrt./min
Poraba na testu: 6,2 litra/100 km (test – mešani cikel), izpust 136 g CO2/km
Zmogljivosti: 221 km/h, pospešek 9,5 sekunde od 0 do 100 km/h
Mere (D x Š x V) (v mm): 4.830 x 1.856 x 1.498, medosna razdalja: 2.737
Prtljažnik: 500-1465 litrov
Cena: 29.280/34.110 evrov (osnovni/testni)

Komentarjev 1
  • zigc0601 11:20 31.januar 2012.

    Super avto za zmerno ceno! In tudi poraba je odlična!