Avto
7 ogledov

Preizkušena terenska formula

Testni nissan x-trail je bil opremljen tudi z navigacijskim sistemom in kamero,
1/19
Žurnal24 main
Vozniki starega Nissanovega modela x-trail so pogosto zapeljali s ceste in stran od naporne civilizacije. Tako kot stari je tudi novi x-trail SUV, in to dober.
 

PLUSI, MINUSI

Plusi: Motor, oprema, prostornost, terenske zmogljivosti

Minusi: Cena

Seveda to še ne pomeni, da je nissan x-trail pravi terenec, po njegovem preizkusu pa lahko povemo, da se v nedotaknjeni naravi vede nadpovprečno. Tako kot predhodnik je tudi novi x-trail dober avtomobil. Generacijski skok je najmanj opazen vizualno – na prvi pogled bi rekli, da gre le za facelift starega modela. A to je le optična prevara. Staro obliko so predstavili v sodobnejši različici, kot šolski primer avtomobilske evolucije. Japonci so glede na to, da so v preteklosti prodali kar 800.000 modelov, novemu kupcu ponudili večji prtljažni prostor, izboljšano notranjost in še boljše vozne sposobnosti.

S svojo oglato obliko se x-trail uvršča v generacijo klasičnih SUV-avtomobilov. Spredaj v oči bodejo velika svetila, zadnja pa so postavljena pokončno v rob karoserije, kar omogoča še boljši izkoristek velikanskih zadnjih vrat. Prava x-trailova posebnost pa sta (za doplačilo) strešna nosilca, v katera sta vgrajeni dodatni nezasenčeni luči. Karoserija je višja, zato se avtomobil zlahka znajde tudi izven asfaltiranih poti. Da bi bilo z njega lažje odstraniti blato in druge umazanije, so ga obložili z robustno plastiko.



Notranjost je nova, sveža in funkcionalna. Merilniki so s sredinske armaturne plošče vrnjeni nazaj na krmilo, pred voznika. Materiali so boljši in udobnejši, lepo se mu poda tudi usnje. Več kot očitno se pri Nissanu zavedajo, da kupci največji del časa preživijo v notranjosti vozila, za katero ni dovolj le funkcionalnost, pač pa mora biti tudi lepa, prostorna in udobna.

V x-trailu ne boste pogrešali predalov, kot je velik sredinski predal, na katerem počiva roka, in tisti pred prednjimi sedeži. Pohvalimo lahko tudi velika odlagališča v vratih in stojala za šest kozarcev. Čeprav ima isti medosni razmik kot stara generacija, pa je zaradi večjih dimenzij prostora več kot dovolj. Največjega prirastka je bil deležen prtljažnik, ki so ga s 410 povečali kar na 603 litre, ob podrtju zadnjih sedežev pa ta naraste na 1649 litrov. Zaradi nizkega dna je nalaganje tovora kar se da olajšano. Naklon zadnjih sedežev je možno nastaviti, celo pod kotom, s čimer je še dodatno poskrbljeno za udobje potnikov. V najbolj izpopolnjeno opremo LE spada navigacijska naprava z zemljevidi, ki obsegajo ozemlje Slovenije, na velikem osrednjem zaslonu pa je mogoče spremljati tudi sliko, ki jo med vzvratno vožnjo posreduje kamera na zadku.

Pod motornim pokrovom spredaj "utripa" močno dizelsko srce. Gre za Renaultov common-rail 2,0 dCi tretje generacije, ki razvije 110 kW/150 KM. Svojo moč kaže že s tem, da največjo moč razvije pri 3750 vrtljajih v minuti, še pomembneje pa je, da največji navor 320 Nm doseže že pri 2000 vrt./min.



Ob šeststopenjskem ročnem menjalniku je glavna odlika prenosa pogon na vsa štiri kolesa. Desno od voznika je stikalo, s katerim se izbira vrsta pogona. Voznik ima tri opcije, pogon na prednji kolesi, samodejni pogon na vsa štiri kolesa, pri čemer elektronika sama odloča, ali ga je treba vključiti, in položaj, v katerem je pogon na vsa štiri kolesa stalen. Množica senzorjev nenehno spremlja vožnjo in razporeja pogon na tisto kolo, ki ima v danem trenutku najboljši oprijem. Rezultat je viden v lahkotni vožnji in (za razred) izjemno stabilni legi tudi med hitro vožnjo skozi ovinke. Vožnjo po terenu olajšata pripomočka za vožnjo po strmem pobočju navzdol – DSS ali speljevanju v klanec USS. Za kak konkretnejši podvig pa bi vseeno prav prišel reduktor.

Nissanu voznikov, ki imajo x-traila že od prej, prav gotovo ne bo treba preveč prepričevati, naj si omislijo novejšo različico, so pa z modelom, ki na zunaj spominja na stari x-trail, z osveženo notranjostjo pa na popularnega qashqaia, naredili korak naprej k pridobivanju novih kupcev.
Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.