Avto
7115 ogledov

Razkriti zelo sumljivi posli javnih organov in policije

radar Slovenčeva ulica Saša Despot
Kar smo na Žurnalu24 opozarjali že dolgo, je zdaj potrdila tudi raziskava, ki so jo opravili pri Transparency International Slovenia.

Po obširnem poročanju Žurnala24 o nepravilnostih, so pri Transparency International Slovenia pod drobnogled vzeli štirindvajset primerov javnih naročil za nakup merilnikov hitrosti pri šestih naročnikih. Kar v osemnajstih primerih oziroma v treh četrtinah vseh primerov je naročnik prejel le eno ponudbo. In to kljub temu, da je bilo na trgu v času objave javnega naročila prisotnih več ponudnikov.

Šlo je za naročila šestih različnih naročnikov, in sicer ministrstva za notranje zadeve ter občin Kranj, Celje, Izola, Ljubljana in Velenje. Pri vseh 21 javnih naročilih so sodelovali trije različni ponudniki. Štirinajst razpisov je dobilo podjetje Intermatic, štiri podjetje DAT-CON, tri podjetje 3TECH, v treh primerih pa so ponudniki prejete ponudbe zavrnili. 

Najprej kupili škatle, šele nato bi radarje

Spomnimo, marca lani smo pisali o razpisu, s katerim je želel Medobčinski inšpektorat Kranj kupiti tri merilnike hitrosti, pri čemer pa je bil razpis pripravljen tako, da so morale vpletene občine že pred tem pri favoriziranem podjetju kupiti ohišja za merilnike, ki ustrezajo le eni znamki merilnikov.

Kasneje so v Kranju sporni razpis ustavili, ker je razpisna komisija ugotovila, da podjetje ni izpolnjevalo pogoja v točki glede obveznih referenc pri vzdrževanju podobne opreme drugje po Sloveniji v obdobju najmanj zadnjih treh let. A so razpis nato ponovili in izbrali favorizirano podjetje. 

Redarstvo Kranj Šlamastika Avto Če zdaj ne bodo letele glave odgovornim ...

Radar | Avtor: Saša Despot Radar v Ljubljani Saša Despot

V Ljubljani na izbiro vplivale podnebne spremembe

Medtem ko so jeseni 2017 v Celju kupili radar, ki je takrat ponujal najboljšo tehnologijo, ki jo je bilo mogoče dobiti pri nas in zanj odšteli nekaj več kot 57 tisoč evrov s stroški izobraževanja vred, pa so v Ljubljani odšteli še skoraj deset tisočakov več za napravo nižje kakovosti. Pogoji na ljubljanskem razpisu so bili zastavljeni tako, da boljši "celjski" radar ne bi prišel v poštev.

Med zahtevami je bila namreč nenavadna vrstica, da mora radar brezhibno delovati v temperaturnem območju med -20 in +60 stopinjami Celzija, kar je za deset stopinj Celzija strožje od uveljavljenih norm. Razlog za to naj bi bile podnebne spremembe in pričakovan dvig temperatur. 

Ob tem je treba dodati, da je praktično isti tip merilnikov kot Mestna občina Ljubljana leta 2016 kupila slovenska policija, a zanje odštela manj. 

Radar Kakšne mahinacije! Avto Celje za manj denarja dobilo veliko boljši radar od Ljubljane Radar merilnik hitrosti Ah, ti redarji Avto Merili bodo z radarjem, za katerega nimajo vseh dokazov, da deluje Poškodovani radar. Avto Nočni vandal razkril dragocenost radarske škatle

Provida policija radar | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Zapleti tudi s providami

A težave z radarji in razpisi zanje niso novost. Kot smo razkrili konec marca policija dve leti po nastavljenem razpisu še vedno ne more uporabljati tretjine novih provid. Z razpisoma, objavljenima leta 2016 in 2017, so kupovali dvanajst novih provid. A jih je tri leta kasneje v operativni uporabi le osem. Za preostale bo potrebna posodobitev programske opreme in overitev. 

Provida Ž24 razkriva Avto S slovenskimi policijskimi providami je nekaj hudo narobe

"Naročila z le eno prejeto ponudbo predstavljajo tveganje za učinkovito in gospodarno rabo javnih sredstev." 
Vid Tomić, generalni sekretar TI Slovenia

Pozvali k reviziji poslovanja

Pri Transparency International Slovenia poudarjajo, da je v Sloveniji število javnih naročil z le enim ponudnikom nad povprečjem Evropske unije, na kar je bila Slovenija s strani Evropske komisije večkrat opozorjena v rednih poročilih o stanju v državi. Cilj naročnikov bi moral biti čim večje število prejetih ponudb, kar pomeni večjo in boljšo možnost izbire. 

TI Slovenia v priporočilih pristojnim državnim organom navaja, naj podrobnejšim analizam stanja sledijo primerni ukrepi za zagotavljanje konkurenčnosti v javnih naročilih z ustreznim usposavljanjem kadrov naročnikov, rednim izvajanjem analiz razmer na trgu za konkretne predmete javnega naročanja ter drugi potrebni ukrepi. Pozvali so tudi Računsko sodišče, naj revidira poslovanje naročnikov merilnikov hitrosti in ugotovi pravilnost ter smotrnost ravnanja pri konkretnih javnih naročilih. 

promet "Bolna prvoaprilska šala!" Avto Do meritev hitrosti s podkupnino?

dezurni@zurnal24.si

Komentarjev 5
  • milan44 18:39 31.maj 2019.

    boogin1 takrat ko ti brusijo mamico

  • borut08 16:34 30.maj 2019.

    V mafijski drzavi je to folkklora z policijo na celu!

  • boogin1 13:40 30.maj 2019.

    Ali gre kakšen posel pri srbih, ki ni kriminalen ?