Avto
1313 ogledov

Renault grand scenic v drugih, bolj kalnih vodah

Renault grand scenic
1/37
Saša Despot
Renault grand scenic je s spremembo videza dobil tudi spremenjen karakter. Vsem ne bo všeč, še posebej ne večjim družinam.

Scenic je bil pred 20 leti avto, ki je normiral razred kompaktnih enoprostorcev, a so se mu z vsako naslednjo generacijo tekmeci približali, nekateri pa ga sčasoma tudi prehiteli, tako po videzu, vožnji kot uporabnosti. A scenic je storil najbolj drzen korak doslej, saj je povsem premešal kombinacije črk MPV in SUV, dodal neverjetno dimenzijo pnevmatik, a pustil staro ime. Je to še scenic, kot smo ga pričakovali?

Nov recept smo preizkusili pri večjem od obeh scenicov, ki še vedno nosi pripono grand. Oblikovno še vedno izstopa. Z visoko postavo in ozkimi stekli je zelo podoben večjemu espacu, a zaradi bolj kompaktnih mer (4,6 metra dolžine) deluje precej bolj usklajeno, z bolj domišljenimi linijami. Tudi 20-palčna platišča z boka dodajo svoje k videzu križanca ali suva, vendar sledi presenečenje takoj, ko si avto ogledate pod drugačnim kotom. Ozek tekalni del deluje v današnjih časih na takšnem avtu zelo neobičajno, celo … grdo. A verjetno mi ne preostane drugega, kot da se bom z množenjem električnih avtov, ki prisegajo prav na “tall-narrow” tip pnevmatik, tega navadil tudi pri velikih avtih.

Renault grand scenic | Avtor: Saša Despot Saša Despot
Renault grand scenic | Avtor: Saša Despot Saša Despot
Znotraj scenic ne pokaže nič novega, česar ne bi v zadnjem času videl že pri espacu, talismanu ali meganu. Nekoliko futuristično oblikovan delovni prostor terja nekaj privajanja, a je v primerjavi s starim scenicom na vsak način velikanski preskok naprej glede preglednosti. Sedenja pa kljubudobnim sedežem ne morem povsem pohvaliti, predvsem me je motil razmeroma ozek vidni kot naprej mimo konzole z vzvratnim ogledalom in senzorji, vse skupaj poslabša visok nos avtomobila.

Glede stikal in funkcij se zamere pričnejo pojavljati šele ob stiku z zaslonom na dotik, v globine katerega so skrili menu za uravnavanje ventilacije. Sicer naj bi za bližnjico skrbel zavihek na spodnjem robu zaslona, a je zelo slabo odziven. Pri Renaultovem R-link infotainmentu me moti, da mi ne omogoča stalnega prikaza ure. Pričakoval sem tudi, da se bo scenic v skladu z zahtevami časa znotraj izkazal za bolj kakovostnega, tako pa sem škrebljal po črni plastiki vratnih oblog ali puščal prstne odtise na svetleči sredinski konzoli. Kakovost izdelave deluje velikoserijsko.

Zadaj manj prostora in prilagodljivosti od pričakovanj

Grand scenic ostaja družinski avto, a v zadnji generaciji to plat precej manj poudarja. Sedenje na zadnji klopi še zdaleč ni razkošje, kot sem ga vajen iz tipičnega enoprostorca, medtem ko se zadnja klop deli po principu 1:2. Že trije otroci v drugi vrsti nimajo veliko prostora, kaj šele odrasli. Sredinski sedež zadaj nima isofixa, ima pa ga sopotnikov v prednjih vrsti.

Testni avto je bil sedemsedežnik, vendar sta zadnja dva sedeža precej zasilna rešitev, nikakor pa ne vsakdanje uporabna - prostora čisto zadaj je malo, dostop mimo druge klopi pa je zelo neroden. Grand scenic kot avto za večjo družino? Na žalost ne več, oziroma je znatno slabši kot klasični enoprostorci.

Pri prtljagi se grand scenic prav dobro izkaže, prtljažni prostor je dobro obdelan, rolo sicer bolj povprečne izvedbe, všeč pa mi je možnost podiranja sedežev s pomočjo tipkovnice. Zanimiva, ne pa ravno čista lastnost avta je rezervna pnevmatika, skrita pod zunanjim delom prtljažnika. Kot v dobrih starih časih, le da je danes potrebno zanj doplačati.

Renault grand scenic | Avtor: Saša Despot Saša Despot
Scenicu ne gre očitati prostora za drobnarije in tudi večje predmete, prav tako je prilagojen zahtevam časa glede USB priključkov. Izvedba sredinskega premičnega tunela pa ni ravno posrečena, saj sta možnosti le dve - ali v nazaj potisnjeni legi moti zadnje potnike, ali pa potisnjen naprej izniči prostor za odlaganje kavnih lončkov in drobnarij.

Grand scenic na poti nudi primerno dovolj udobja pri mirnem pobiranju kilometrov. Nikakor pa se nisem zmogel znebiti hendikepa na račun izredno ozkih in izredno visokih pnevmatik - avto pri vožnji prek izboklin deluje trdo, medtem ko zaradi višje stopnje nemirnosti avta v ovinkih v ozadju možganov kljuva misel, da bo ozka tekalna površina prehitro izgubila stik s podlago. Sam volan je dobro uravnotežen, morda celo bolj servoojačan, kot smo pri Renaultu navajeni.

Renault grand scenic edition one energy dCi 160 EDC

Motor:1.598 ccm, 118 kW (160 KM), 380 Nm pri 1.750 vrt.

 

Poraba na testu:7,8 l/100 km, 118 g/km CO2

 

Zmogljivosti:208 km/h, 9,6 sek 0-100 km/h

 

Cena:28.190 € / 33.960 € (testni)

AvtoTest

 

Zunanji videz, modernost.

 

Neprepričljiva vožnja, ni več enoprostorec.

Udobje.

Sposobni LED žarometi pri testnem avtu so vredni doplačila, koristna je zmožnost samodejnega preklapljanja med dolgim in kratkim snopom. Radarski tempomat je še vedno isti kot v espacu, torej deluje le v območju 30-140 km/h. Glede aktivne varnosti je scenic lahko zelo dobro opremljen, za zahtevne ne manjka niti možnost HUD zaslona. Sedenje je ena boljših plati scenica, sedeži lahko znajo masirati.

 
Pogon.

Dvosklopčni menjalnik je dober izdelek, najmočnejši 1,6-litrski dizelski motor v ponudbi pa prav tako, čeprav je ta kombinacija najdražja. Tudi 96 kilovatov iz šibkejšega dizla bi bilo po mojem mnenju dovolj, saj grand scenic nima pretiranih ambicij za športnika. Še en argument za šibkejši motor je poraba, ki je bila pri testnem avtu kar visoka. Motor teče zelo mirno.

 
Konkurenti.

Enoprostorci še zdaleč niso mrtva avtomobilska veja, saj so neprekosljivi, ko je govora o družinam namenjenim vozilih. Tega se zavedajo pri VW (uravnotežni touran), pri Citroënu (avantgardni C4 picasso), Fordu (dinamični C-max) … A scenic brenka na druge strune, pravzaprav je njegov najbolj naravni tekmec ta hip peugeot 3008, križanec brez 4x4 pogona, a z izjemnim zunanjim in notranjim dizajnom. Tudi po prostornosti sta si podobna.

 
Vrednost.

Grand scenic nove generacije je torej uporabnost zamenjal s čustvi, iz tradicije pa preskočil na val križancev. Ni več naravna izbira večjih družin, zato pa zna odgovarjati na potrebe digitaliziranega sveta, kjer je lovljenje trenutkov udobja in izstopanja vedno na prvem mestu. Ti trenutki pa niso nujno poceni, še posebej ne v bolje založenem grand scenicu, ki se po uradnem ceniku hitro izenači ali celo preseže VW tourana in peugeota 3008.

 
Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.