Tvorec tega nenavadnega vozila je Fritz Fend, nekdanji oblikovalec letal. Novinarji neke nemške
avtomobilistične revije so ga ujeli, kako uživa v vožnji s svojim avtomobilčkom. Zgodba je bila
nemudoma stiskana na papir, najbolj zanimive podrobnosti pa so se vile okoli zamisli in začetka
proizvodnje messerschmita.
Konec druge svetovne vojne je apatično Nemčijo začelo upravljati ameriško ministrstvo. Glede
na uničene gospodarske vire so Američani razmišljali le o rešitvi prebivalcev pred lakoto, na
kakršnikolo industrijsko produkcijo niso niti mislili. Fend je dejal:
"Najbolj pomembno v tistem času je bilo, da imajo vsi streho nad glavo." Ker je leta 1946
svoje zanimanje v Vzhodni Nemčiji pokazala sovjetska stran, so Američani hitro odstopili od tako
imenovanega neindustrijskega načrta.
Fend je leta 1948 v Rosenheimu uspel zagnati proizvodnjo vozil za posebne namene. Nenavadno
vozilo se je imenovalo Fend Flitzer (flitzer v prevodu pomeni hitro, praviloma majhno vozilo).
Vozilo so za samostojni prevoz s pridom uporabljali vojni invalidi. To so kmalu opazili tudi v
združenju vojnih invalidov in s pomočjo Američanov uspeli priti do dodatnih investicij. Junija leta
1948 se je po ulicah Rosenheima zapeljal prvi flitzer. Najbolj pomemben trenutek je sledil leta
1950, ko je motor moči 1,84 kilovata zamenjal močnejši motor z močjo 3,3 kilovata. Zanesljivost
motorja v obliki jajca je bila dokazana z vožnjo preko slavnega gorskega prelaza Grossglockner. Do
decembra leta 1951 so prodali 150 modelov s 3,3-kilovatnim motorjem, kar je bilo glede na
povpraševanje zanemarljivo. Tovarna v Rosenheimu nikakor ni mogla zadovoljiti vseh potreb.
Fend se je podal v iskanje partnerja. Odkritje je slišalo na ime Regensburger Stahl und
Metalkonstruktion, človek rešitve pa je bil profesor Willi Messerschmitt. Na izdelek ni bilo treba
dolgo čakati. Marca leta 1953 je bilo v Ženevi predstavljeno mini vozilce – Fend Kabinenroller
FK 175 (Messerschmit KR 175).
Messerschmitt KR 175 je bil visok vsega 120 centimetrov. Drugi sedež je bil tik za
voznikovim, saj bi dva paralelno nameščena sedeža porušila aerodinamiko vozila. Majhen motor in
odlična aerodinamika sta se odlično dopolnjevala. V tistem času so bili drugi trikolesniki (v
Evropi so bili zelo popularni), kot na primer isetta, daleč od pojma aerodinamika.
Leta 1955 so predstavili model KR 200. Čeprav na zunaj razlik ni bilo opaziti, pa se je prava
novost skrivala pod mini motornim pokrovom – to je bil Sachsov motor s prostornino 191 ccm, ki
je KR 200 pognal do neverjetne hitrosti 104 km/h. Tri leta kasneje je tržišče obogatil
messerschmitt TG 500 (Tiger). To je bil edini model s štirimi kolesi in prostornino 500 ccm, kar je
bila garancija za fantastične sposobnosti in hitrost 143 km/h.
Prodaja je cvetela vse do leta 1964, ko je Nemčija že postala cvetoča in razvita država,
standard in potrebe ljudi pa so bili temu primerno večji.
11
ogledov
Rešitelj revnih
Slika porušene Nemčije po drugi svetovni vojni: apatija, depresija, lakota. Ljudje so s težavo shajali iz tedna v teden, spet drugi so razmišljali o prevozu. Rešitev: vozilo za posebne namene – messerschmitt.