Avto
283 ogledov

Robert Lešnik je novodobne Mercedese približal mladim voznikom

Robert Lešnik Žiga Intihar
Robert Lešnik je že osem let zaposlen pri Mercedes-Benzu. Znamki, ki si je zadala cilj, da do leta 2020 postane številka 1 med proizvajalci premium vozil. To jim je uspelo že lani. Lešnik, ki se kot šef zunanjega oblikovanja podpisuje pod obliko vseh avtomobilov z zvezdo v nosu, to v veliki meri pripisuje dizajnu novodobnih mercedesov. Z njim smo se pogovarjali ob otvoritvi avtomobilskega salona v Ljubljani.

Robert Lešnik je pogosto sogovornik. A vsak pogovor razkrije nove, zanimive zgodbe. Prvič smo se z Lešnikom pogovarjali leta 2009, ko je "prestopil" iz Kie k Mercedesu. Takrat na povabilo danes šefa oblikovanja pri Daimlerju Gordena Wagnerja. 

Lešnik je že takrat v intervjuju za Žurnal24 napovedal, da se bo smer oblikovanja pri Mercedesu spremenila. Napovedal je razburljive avtomobile, mercedese, ki bodo "pihali na dušo" mladim voznikom, ne le starejšim, ki so jim pripisovali Mercedesove "križarke". In prav to jim je uspelo z novo generacijo kompaktnih modelov s pogonom spredaj. Povprečna starost kupca razreda A se je zmanjšala kar za 15 let.

Robert, dobrodošel v Ljubljani. Na avtosalonu, ki ga tu ni bilo že 16 let. Pred kratkim sva se videla v Ženevi, ki velja za vrhunec avtomobilskih razstav v prvi polovici leta. Zdaj ste v Ljubljani. Kakšni so prvi vtisi?
Nisem jih še popolnoma zbral. Je pa jasno, da se avtomobilski salon v Ljubljani ne more primerjati z ženevskim. Kljub temu je avtomobilski salon lep in lepa priložnost za vse Slovence in Slovenke, da si pogledajo novosti, ki jih v Ljubljani ne manjka. Sam se še dobro spominjam, ko sem leta 1991 razstavljal na salonu v Ljubljani. Takrat sem predstavljal modelček avtomobila. Tudi zato so čustva privrela na plan. Od takrat tudi nisem bil več na salonu. Slišal sem, da avtomobilskega salona v Ljubljani ni bilo že 16 let. Upam, da ne bo to zadnjič, ko sem obiskal avtomobilski salon v Ljubljani.

Torej ste bili nazadnje v vlogi razstavljavca. Ste bili takrat že povezani s katero od avtomobilističnih znamk?

Robert Lešnik | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil
Ne. Takrat nisem imel še nikakršne funkcije. Takrat sem bil še študent strojništva v Mariboru. Poskušal sem študirati oblikovanje v Ljubljani. Vzporedno sem doma, v očetovi garaži, iz plastelina oblikoval avtomobilček v merilu 1:4. In imel sem ga priložnost pokazati na avtomobilskem salonu v Ljubljani.

Ste bili v mladosti redni obiskovalec avtomobilskih salonov pri nas?
Ne, morda sem bil dvakrat na avtosalonu.

Zdaj ste glavni oblikovalec pri Mercedesu, zadolžen za zunanji videz vozil z zvezdo v nosu. Oblika, vsaj tako pravijo, je še vedno prvi dejavnik povezan s prodajo avtomobilov. Je zato vaša funkcija pri Mercedesu najbolj zahtevna?
V zadnjih letih smo naredili ogromen korak naprej v oblikovanju, ki je postal bolj čustven. Menim, da smo ravno zaradi oblike, postali številka 1 med premium proizvajalci vozil. Vse skupaj štiri leta pred našim ciljem, ki smo ga želeli doseči šele leta 2020. Vsekakor je bila oblika odločilen dejavnik. Dizajn je edini, pri katerem ciljev ne moreš zapisati na papir. Zelo pogosto gre pri dizajnu za naključja in srečo. Moja naloga je, da je dizajn na določen dan všečen.

Koliko vnaprej lahko vidite?
Delamo štiri leta vnaprej. V dizajnu traja kakšno leto, da obliko zaključimo, še skoraj eno leto, da zaključimo celoten dizajn, predamo računalniške podatke, s katerimi se naredijo orodja, inženirjem. Potem se avto še približno dve leti razvija in pripravi za proizvodnjo. V prvem letu in pol sem odgovoren zato, da za vsak mejnik izpolnimo pričakovanja. V dizajnu, ko ne veš, ali bo večini všeč ideja, ali je dobra, je to zelo težko.

Kako ste morali svojo filozofijo oblikovanja spremeniti za Mercedesovo novo znamko EQ, ki označuje električna vozila?
EQ je zelo zanimiva zadeva, ki bo v naslednjih letih postala zelo pomembna. Lani septembra v Parizu smo predstavili koncept EQ, komunicirali smo, da bomo imeli do leta 2025 10 polno električnih vozil. Rekel bi, da je izziv narediti primeren dizajn, saj ljudje želijo drugačen pogon, to pa želijo prepoznati že navzven s pomočjo avtomobilskega dizajna. Če je avtomobil narejen na povsem novi arhitekturi, ki je danes sploh še ni na trgu, potem je tudi dizajn lahko povsem samosvoj.

Mercedes Benz AMG C 63 coupe | Avtor: Mercedes-Benz Mercedes-Benz

Kako pomembno je, da električni avto ne sme izgledati enako kot preostali mercedesi?
Do zdaj kupci tega še niso zahtevali. Nekaj primerov na trgu je, ki niso uspeli. Zdaj prihaja čas, ko to smemo narediti, spremeniti obliko. To je za nas oblikovalce nova priložnost, da naredimo nekaj novega.

V prihodnosti se v povezavi z električnimi avtomobili povezuje tudi samodejna vožnja. Ta bo pomenila, da bomo v avtomobilu preživljali prosti čas. Avtomobilisti se boste morali potruditi, da bomo ta čas porabili kakovostno. Bo notranji dizajn postal bolj pomemben kot zunanja oblika?
Ustanovili smo organizacijo CASE – Connected, Autonomous, Shared & Service in Electric Drive. Praktično so to štirje stebri, na katerih se bližnja prihodnost, do leta 2020 ali 2025, gradi. Avtonomna vožnja bo spremenila obliko, predvsem notranjosti. Zunanjost se lahko spremeni, če avta več ne kupim, torej shared (delitev). To pomeni, da bomo avto poklicali, prišel bo po nas na letališče. Temu danes rečemo taksi, razlika je samo, da nekdo sedi za volanom. Danes me ne zanima, kakšne oblike je taksi, bolj me zanima notranjost. Na tem področju delamo. Na enem od naslednjih salonov bomo predstavili zanimiv koncept, ki bo nakazoval smer razvoja v prihodnosti.

Torej ljudje avtomobila ne bodo kupovali več z očmi, ampak bo bolj pomembno, kako bodo v avtomobilu preživljali prosti čas?
Da. S F 015 konceptom, enoprostorskim vozilom, ki smo ga predstavili v Las Vegasu, smo pokazali potovalno kabino s salonom. Vendar pa je tudi od zunaj to vozilo videti zanimivo. To je razlika med nami in XY znamko. Še vedno smo mnenja, da mora biti avtomobil pameten, a hkrati emocionalen. Oba pola morata biti vidna v vsakem našem produktu. To pomeni, vozi avtonomno, ampak mora tudi izgledati dobro. Najprej bo prišel čas, ko bodo vozila le deloma avtonomna, šele nato bo nastopil čas, ko bo avtomobil sam prišel po nas in nas nekam odpeljal. Šele takrat se postavi vprašanje, ali bo oblika tako pomembna, kot je danes. Menim, da pri Mercedesu bo.

Mercedes koncept F 015 luyury in motion | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil

AMG oddelek je pred kratkim praznoval pol stoletja obstoja. Kako vi v luči električnih vozil in avtonomne vožnje, vidite prihodnost AMG-ja?
To je enkraten položaj pri znamki Daimler, da imamo v ponudbi Smarta, EQ znamko, AMG, C ali E razreda v deseti generaciji.

Torej se ni treba bati, da znamka AMG ne bi preživela?
Ne. S konceptom, ki smo ga v Ženevi predstavili, gre za štirivratni AMG GT, smo pokazali našo usmerjenost k razvoju športnih vozil. Tudi za avtomobilski salon v Frankfurtu pripravljamo presenečenje v obliki hiper avtomobila, o katerem smo že nekaj komunicirali. Prihodnost AMG je svetla.

Mercedes se je z linijo modelov A in B razreda želel približati kupcem iz nižjih cenovnih razredov. Torej kupcem Peugeotov, Oplov, Renaultov ... Ste morali zaradi tega prilagoditi obliko najcenejših mercedesov?
Mi smo v kompaktnem razredu, torej pri avtomobilih s sprednjim pogonom, pred nekaj leti bili sploh prvič prisotni v tem razredu avtomobilov. Prej smo imeli le A in B razred, to je enak avto, ki je bil le dolžinsko drugačen. Danes imamo pet modelov, prav tako pa smo že objavili, da bo v naslednji generaciji, ki jo bomo začeli predstavljati že prihodnje leto, imeli kar osem modelov. Ti avtomobili so namenoma bolj progresivno oblikovani, kot tradicionalni razred E v deseti generaciji. In to nam je uspelo. Pri modelu CLA smo dobili več kot 70 odstotkov novih kupcev. To je neverjetno. Povprečna starost kupca razreda A se je zmanjšala za 15 let. To so veliki premiki, ki so v našem avtomobilskem poslu nekaj posebnega.

Na drugi strani pa proizvajalci množičnih vozil - Renault, Ford, Opel - predstavljajo posebne izvedenke, bolje opremljene izvedenke svojih modelov, s katerimi želijo vstopiti v premium razred. Lahko ti proizvajalci mešajo štrene premium znamkam?
To, zakaj to počnejo, je povsem logično. Pri premium produktih so zaslužki največji. V krizi je premuim segment rasel. Pri vseh novih modelih, ki se bodo pojavili, tudi EQ, AMG, Maybach, vsi bodo rasli. Današnjih Maybachov, ki je sicer S razred Maybach, smo prodali več kot starega Maybacha v desetih letih.

Če razumem, Renault, Opel, Ford, tudi, če poskušajo s premium linijami in opremo, ne bodo nikoli pravi premium avtomobili?
To je na koncu le drugačen pogled na avtomobile. Na sam slog življenja kupca. Navadno kupec ne tehta med Renaultom in Mercedesom. Vsaj to je naša izkušnja.

Mercedes-Benz razreda A | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Mercedes praznuje 60 obletnico SL 300 roadsterja, ki velja za enega najbolj legendarnih modelov. Kateri je vaš najbolj legendarni mercedes?
Zagotovo 300 SL gullwing.

Ste ga vozili?
Ne. Ga pa moj šef vedno vozi na reliju MilleMiglia. Naš muzej je poln takšnih biserov. Nisem ga pa še vozil. Drugače nisem ravno tip za starodobnike.

Kaj potem najdemo v vaši garaži?
V moji garaži se avtomobili menjujejo kar pogosto. Vsakega pol leta zamenjam službeni avtomobil. Trikrat zapored sem imel CLS shooting brake, zdaj imam GLE coupeja.

Kakšen bo Mercedes leta 2050?
Takrat ne bom več jaz oblikoval Mercedesov.

Ali bomo še imeli toliko karoserijskih izvedenk kot danes?
Verjetno res ne. Zagotovo limuzine izumirajo. Še ne čisto, ampak se vidi, da so manj priljubljene. SUV in križanci so na pohodu. To je zanimivo v našem poslu.

Tako kot v naravi je selekcija tudi pri avtomobilih. Verjetno bo tudi era SUV vozil končana. Bodo izumrla zaradi avtonomnih vozil?
Recimo. Bomo videli. Mi vidimo štiri leta naprej, ugibamo, upamo, da bodo naše odločitve pravilne, všečne. Že dve generaciji vnaprej je to preveč oddaljena prihodnost.

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.