Avto
7157 ogledov

Scania pravkar predstavila veliko novost

Scania Smart Dash Scania
Tovornjaki znamke Scanie bodo z novim modelnim letom serijsko imeli digitaliziran kokpit z ogromno novimi zmožnostmi, a pri znamki skeptike pomirjajo, da je enostavna uporaba še vedno na prvem mestu.

Tako kot avtomobilsko industrijo tudi svet tovornjakov in avtobusov zajema svet digitalizacije in povezljivosti. Pri gospodarskih vozilih so te sodobne lastnosti lahko še bolj pomembne, saj omogočajo izboljšanje učinkovitost vozil zaradi stalnega spremljanja podatkov, kaj se z vozilom dogaja, kdaj je optimalen čas za servis, kako izboljšati porabo goriva ... Hkrati so ta vozila vse varnejša in udobnejša za voznika, digitalne platforme pa omogočajo boljše vključevanje številnih novih asistenčnih sistemov in njihovih senzorjev, h katerim proizvajalce nenazadnje silijo novi predpisi EU. 

Pri znamki Scania smo vajeni, da ni le v koraku s časom ampak tudi pred njim, zato so različne oblike telematike na daljavo in natančnega spremljanja delovanja v njihovih tovornjakih in avtobusih že stalnica. Zdaj so Švedi storili korak dlje in vse skupaj predstavili v novi, sodobni formi, digitalnemu kokpitu. Imenujejo ga Smart Dash. 

Veliko več kot samo dva nova zaslona

Od januarja 2024 bo Smart Dash serijski v vseh tovornjakih. Gre za nekakšen vmesnik med voznikom in že razvitim in široko uporabljenim digitalnim ekosistemom, v katerega sodita portal MyScania ali pa aplikacija za vodenje flot Scania fleet and driver. V ozadju je povsem nova generacija strojne opreme, ki omogoča precej hitrejše računske operacije ter nudi močno zaščito pred zunanjimi vdori, hkrati pa je modularno prilagojena za nadgradnje.

Vozniku sta v pomoč dva zaslona. Tisti pred volanom služi za ključne informacije o vozilu in delovanju raznih sistemov, desni in proti njemu nagnjeni pa je podporni, občutljiv na dotik in meri lahko 10,1 ali 12,9 palca. Prek njega je mogoče spremljati in nastavljati številne funkcije, spremljati navigacijo ali si nastavljati udobje. Pri Scaniji poudarjajo, da so pri razvoju novega kokpita kot osrednjo vodilo imeli zapoved, da lahko voznik z njim med vožnjo upravlja kar najbolj intuitivno, z minimalnim odmikanjem oči s ceste in kognitivnim naporom. Zato so tudi ohranili številne fizične gumbe in dali poudarek na preglednosti.

Smart Dash je stalno povezan v splet, omogoča 5G povezljivost in OTA posodobitve. V sistem so integrirane vse najsodobnejše rešitve glede asistenčnih sistemov, za katere pri znamki poudarjajo, da so po zmogljivostih precej nad zakonskim minimumom.

Platforma omogoča praktično neomejene možnosti pri vključevanju številnih funkcionalnosti vozila po meri  strank. Na razpolago so številne zmožnosti, kot je na primer aplikacija za enostaven nadzor opravljenih poti in počitkov, ali pa nadzor nad tovornjakom na daljavo prek telefona, ki vključuje tudi vklop ogrevanja na daljavo. 

Pri Scaniji so prepričani, da bo novi kokpit koristen v prvi vrsti za voznike, prav tako pa tudi za upravitelje flot, saj platforma poenostavlja delo z večjim številom tovornjakov in omogoča njihov bolj ekonomičen izkoristek, od česar imajo lahko korist tako lastniki kot vozniki.

Kakšen je bil do sedaj kokpit v tovornjakih Scanie, kaže spodnja fotografija iz naše vožnje v najmočnejšem evropskem serijskem tovornjaku scanii S 770.

Scania 770 S V8 | Avtor: Anže Petkovšek Najmočnejši serijski tovornjak Scania 770 S V8. Anže Petkovšek

dezurni@styria-media.si

Komentarjev 1
Sorodne novice