Avto
770 ogledov

Se peljete v Italijo? Nikar ne počnite več tega prekrška

Nemška policija EPA
Novo leto, nova pravila v prometu, tudi v tujini. V Franciji obvezna uporaba rokavic, v Italiji drakonska kazen, če vas med vožnjo najdejo s telefonom ob ušesu.

Preverili smo, katere spremembe se obetajo na cestah v tujini in kaj novega bo potrebno upoštevati, če vas bo pot peljala prek meje. 

V Avstriji so malenkostno podražili vinjete, a so spremembe merijo le v nekaj deset centih.

Večja sprememba pa se je zgodila v Italiji, kjer so močno zaostrili zakonodajo na področju telefoniranja med vožnjo. Če vas organi pregona (in v Italiji to še zdaleč niso zgolj klasični policisti) opazijo pri tem početju, vas bo po novem lahko doletel odvzem vozniškega dovoljenja do dveh mesecev. Tujce pa bodo kaznovali z izrekom prepovedi vožnje na italijanskih cestah, poroča ADAC. 

Že od novembra letos zanimiva novost velja tudi v Franciji. Vsi motoristi morajo med vožnjo nositi rokavice.

V Nemčiji je kar nekaj novosti pri kolesarjih, ki se morajo odslej bolj kot po pravilih za pešce zanašati na zakonodajo, ki velja za motorni promet. V mestih bodo odslej v bližini bolnišnic, šol in domov za ostarele po vsej verjetnosti veljale omejitve 30 km/h, tudi če bo šlo za glavno prometnico. V Nemčiji uvajajo tudi t. i. gigalinerje, to je ekstremno dolge tovornjake.

Tista novost, ki je najbolj pomembna za slovenske obiskovalce tamkajšnjih cest, pa je obvezno pravilo vzpostavitve reševalnega pasu na večpasovnicah. Če se peljete po cesti z dvema pasovoma v isto smer, morate podobno kot v Sloveniji že v primeru zaviranja in nastajanja kolone zapeljati skrajno levo ali skrajno desno. Če pa se peljete po avtocesti, ki ima tri in več pasov v isto smer, morajo v Nemčiji skrajno levo zapeljati tisti, ki so na skrajnem levem pasu, na vseh ostalih pasovih pa na desno. 

dezurni@zurnal24.si

Komentarjev 5
  • Janazek 11:55 31.december 2016.

    Zdrej! Pri nas v Sloveniji NE rinejo kolesarje na pločnike, saj vožnja po pločniku ni dovoljena, čeprav je včasih varnejša. Kolesarje rinejo na vozišče, kjer so enakopravni ali celo v prednosti pred avtomobilisti, ko npr. na eni ulici v ...prikaži več Mariboru ali pred nekaterimi semaforji v Ljubljani. Na podežlju so pločniki prej preozki, kot preširoki. Na podeželju so pločniki znižani za vsak uvoz na dvorišče ali njivo in jo vožnja po njih kot bi vozil po valovih cunamija. Zasedenost pločnikov ni merilo o njihovi smiselnosti. Če rešijo eno življenje v eni vasi na 10 let, so smiselni. Je pa res, da je kolesarjev veliko na peš conah, kjer je dovoljeno. Kjer ni dovoljeno, morajo biti postavljeni znaki prepovedi, kot npr v Kopru, kjer menda redarji intezivno praznijo denarnice kolesarjev in polnijo občinsko blagajno. Srečno 2017!!

  • Avatar roksa
    roksa 09:44 31.december 2016.

    Bravo Italijani.Kazen ni predolga, je pa pravšnja, da ti da za mislit, če boš še kdaj telefoniral med vožnjo....je bolj moralna.

  • zdrej 09:39 31.december 2016.

    Kolesarji so med motornim prometom ogrožena vrsta. No vsaj pri nas, ker večina voznikov v življenju ni prav kolesarila in se pač temu primerno idiotsko obnaša do kolesarjev. Zato je smiselno dati skupaj pešce in kolesarje. Pa tudi razlike v ...prikaži več hitrostih so tam do 3x v povprečju v normalnem/ vsakodnevnem kolesarstvu. Potem infrastruktura posledično ni primerna za kolesarjenje po večini krajev v SLO. Tako se športni kolesarji ponavadi izogibajo pločnikov in so že sedaj udeleženci v motornem prometu. Tudi po hitrostih so dostikrat enaki motornemu prometu. V večjih mestih se to počasi ureja. Mopedi pa itak sodijo na cesto ne na pločnike. Čeprav na podeželju se nihče ni vtika v to, ko so pločniki široki in povečini prazni.