Avto
21 ogledov

Še vedno tako posebna

Honda civic
1/30
Gregor Prebil
Honda civic je v deveti generaciji doživela evolucijo, a se pelje bolje, pohvalno pa ostaja posebna in povsem drugačna od konkurentov. Žal je cena še vedno nekoliko zasoljena.

Futuristični videz predhodnika, ki je med avtomobilisti sprožil številne polemike o všečnosti in nevšečnosti, novinec z bolj konzervativnimi linijami pomirja, a kljub temu ostaja posebnež. Še vedno bo mnogim všeč, mnogim pa tudi ne.

Vse podrejeno aerodinamiki

Deveta generacija civica je na prvi pogled videti kot prenova, a so glavne spremembe še kako pomembne. Zaradi krajše medosne razdalje so previsi opaznejši, spredaj vedno sveti LED dnevna osvetlitev. V spominu ostane k tlom poveznjen nos, ki mu izraz začini dvobarvnost. Z boka ostaja zadržan, medtem ko masivni zadek zaznamuje združitev svetil in spojlerja. Stotine testnih ur v zračnih tunelih je prineslo nizek količnik upora zraka, zgolj 0,27. V dobi visokoletečih cen goriv je to še kako pomembno, na karoseriji pa so tudi očem vidni aerodinamične rešitve. Pri Hondi so delo res opravili vrhunsko.

Honda civic | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil
Pogled nazaj vozniku spet blokira zadnji spojler, a je zdaj steklo pomaknjeno pod spojler, zato je vidno polje izboljšano, a daleč o idealne, zato vseeno priporočamo, da se odločite za pomoč pri parkiranju. Še posebej hvalimo kamero, ki jo je premogel testnik.

Zeleni gumb namesto rdečega

V notranjosti ni bilo potrebe po eksperimentiranju, saj obdelava materialov ostaja čista petica, vsa stikala so prilagojena dosegu voznika, hkrati so zelo pregledna, a nekatera manj funkcionalna. Zelo slabo ocenjujemo upravljanje s potovalnim računalnikom, saj lahko ogled stanja trenutne porabe, dosega in drugih funkcij preklapljamo le ko stojimo na mestu. Glede na to, da je civic najbolj futurističen predstavnik svojega razreda bi pričakovali le, da bi bogat paket opreme vseboval elektronsko parkirno zavoro in ne neprivlačne ročice, pa tudi vzvod za odpiranje posode za gorivo bi lahko speljali na kakšno bolj dosegljivo mesto, kot ob ročico za odpiranje pokrova motorja, spodaj pri aluminijastih pedalkah.

Izginil je rdeči gumb za zagon motorja, ki je zdaj na voljo le pri najbolje opremljenem civicu, in je bila ena od posebnosti vozila. Zdaj je levo od merilnikov stikalo za serijski sistem Eco Assist, ki z zeleno barvno na instrumentalni plošči signalizira na varčno vožnjo, med pospeševanjem se lučke obarvajo še v modro in „potratno“ rdečo barvo.

Nadpovprečno odmerjen prtljažni prostor

Honda civic | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil
Po želji se lahko vključi in izključi sistem Idle Stop, ki varčuje z gorivom na semaforjih in v gneči. Ročica še vedno dobrega šestropenjskega ročnega menjalnika je nova in ni postavljena na kroglo, kar le hvalimo.

Pohvaliti velja prostornost, še posebej spredaj, pa tudi na zadnji klopi, kjer je dovolj prostora tudi za glavo, težava je le, da bodo potniki zadaj težko spravili konice stopal pod ozko odprtino hrbta sprednjih sedežev. Sedeža spredaj sta dobro profilirana, zadnja pa nadvse praktična, saj jih je za prevoz večjih predmetov moč znižati  in zložljiva v klasičnem razmerju 60:40, hkrati pa se dvigneta, tako, da dobimo veliko odprtino. Lastniki novega civica bodo znali ceniti uporabnost in prostornost prtljažnika. 475 litrov pogoltne novinec (76 litrov je moč spraviti v dno), kar je veliko, več kot sto litrov nad povprečjem kompaktnega razreda. Volkswagen golf ponuja 250 litrov, ford focus 365 litrov, cee'd 340 litrov.

Dizel drag, a ekonomičen

Deveta generacija ohranja rešitev torzijskega droga, s čimer so ohranili prostornost prtljažnika, hkrati podvozje ne prenaša toliko hrupa v notranjost, kot predhodnik, a ta še ostaja, novo vpetje zadnjih koles pa omogoča več dinamike med ovinki. Lega je vredna pohvale. Napredek na izboljšavah podvozja se odraža tudi na udobju, vožnja je prijetna tudi na bolj valovitih cestah, hvalimo pa zavore, ki so vozilo sposobne pri hitrosti 100 km/h do mirovanja ustaviti v vsega 38 metrih.

Honda civic | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil
Kar zadeva pogon drži, da je 2,2-litrski dizel s 110 kW (150 KM) oziroma 350 Nm, dober in z izpustom 115 gramov CO2 na kilometer med čistejšimi. Pospešuje dobro, izmerjena poraba na testu 6,2 litra je zgledno nizka, kljub temu, da imamo dizelskega predstavnika, motor deluje uglajeno in tiho, pravzaprav gre za poslastico z napako. V ponudbi je to edini dizel, medtem, ko je konkurenca zavoljo cene posegla po downsizingu, pa so pri Hondi na tem področju nekoliko zaspali. Kljub vsemu dobremu kar ponuja omenjeni agregat in je na naši listi želja pred bencinarjem, pa je cena tista, ki odstopa od konkurenca in civica približuje že skoraj v razred premium predstavnikov svojega razreda.

Na srečo kupcev, ki bodo pripravljeni odšteti 21.990 evrov, kolikor stane testnik pa je opreme zares veliko, tudi varnostne, zaradi česar je novi civic na zaostrenih testih varnosti Euro NCAP prejel najvišjo oceno – pet zvezdic.

Podatki o vozilu: (Honda civic 2,2 Sport)
Motor: 2.199 cm3
Vrsta: štirivaljni dizelski
Moč: 110 kW (150 KM) pri 4.000 vrtljajih na minuto
Navor: 350 Nm pri 2.000 vrtljajih na minuto
Poraba: 6,2 litra/100 km, 115 gramov CO2
Zmogljivosti: 217 km/h, 8,8 sekunde od 0 do 100 km/h
Mere (DxŠxV) (v mm): 4.300x1.770x 1.470, medosna razdalja 2.595, prtljažnik (v litrih): 475 –1.380
Cena: 21.990 € (testni)

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.