Avto
352 ogledov

Seat končno dobil pravo mesto znotraj koncerna Volkswagen

Seat ibiza Gregor Prebil
Čeprav kanibalizem znotraj koncerna obstaja, priznava direktorica Seata v Sloveniji Simona Mauser, pa znamka podira rekorde v prodaji in tako naj bi bibo tudi v naslednjih letih. Gorenjka podrobno spremlja tudi to, kaj bo na področju SUV vozil prinesla nova davčna zakonodaja.

Ob predstavitvi nove, pete generacije Seatove Ibize, smo spregovorili z direktorico znamke Seat V Sloveniji Simono Mavsar, ki znamko vodi že osem let.

Kakšen je položaj Seata znotraj koncerna Volkswagen? Se položaj izboljšuje. Pred leti ste bili odrinjeni na rob kot neki nebodigatreba.

Občutek je mešan. Vedno, ko pride novo vodstvo, se nekoliko spremeni strategija, pogled in  poslovanje. To vpliva tudi na spremembe na slovenskem trgu. Tako je bilo v zadnjem primeru. Generalno gledano pa je Seat dobil svoj položaj znotraj koncerna Volkswagen, kar dokazuje tudi produktna ofenziva. Če ne bi bilo tako, ne bi prišli iz leta 2015 iz 53 odstotne izkoriščenosti modelske palete na 72 odstotno. Napovedi do leta 2020 so obetavne.

Kje ste še kratki, kje bi si še želeli imeti nove modele?

Simona Mavsar | Avtor: Seat Seat

V segmentu, kjer imamo samo enoprostorca alhambro. Želeli bi si še večji SUV. Mogoče model ateca +, če bo spadala v ta razred. Drugače pa z našo modelsko paleto pokrivamo segmente, ki jih želimo.

Kako pa je znotraj skupine Porsche Slovenija. Vas poslušajo dovolj, vam dovolijo prodati dovolj avtomobilov, ali se še zmeraj favorizira Volkswagna?

Ne. Sploh ne. Znotraj Porscheja Slovenija so znamke enakovredno zastopane. Občutek, da temu ni tako morda izhaja iz pogodb, ki jih tovarna da. Tovarne pa so pri nudenju podpore v takem in drugačnem smislu zelo različne. Seat ima manjšo podporo, zato imamo pri kanibalizmu, ki ga ne moremo zanikati, nekoliko slabše izhodišče.

Seatu gre globalno odlično. So zato pritiski znotraj Slovenije, da je treba na vsak način povečevati prodajo, večji? Biti iz leta v leto boljši, prodati več?

To je naša strategija. Imeti vsako leto vsaj 10-odstotno prodajno rast. V zadnjih štirih do petih letih smo to vedno dosegli. Enako načrtujemo za naslednja leta. Menimo, da se to bo zgodilo. Vendar pa brez podpore tovarne to ni možno.

Nič se pri Seatu ne govori elektriki, ki je postala fokus pri znamki Volkswagen?

Te tehnologije razvija koncern Volkswagen, ki jih bo postopoma uvajal v vse svoje znamke. Načrti so, da bomo to tehnologijo pri Seatu predstavili leta 2018.

Ibiza je konkretno zrasla. Ali gre že za kanibalizem med modeli znotraj znamke? Ibiza ima skoraj tako velik prtljažnik kot leon?

Avto z zunanjimi merami ni zrasel, prostorsko pa je večji. Naj odgovorim na vprašanje. Pri ibizi gre za drugo ciljno skupino, zato menimo, da ne bo prehoda kupcev segmenta leona na ibizo. Niti obratno.

Ampak s prostorskim prirastkom je primerna tudi za družine? Ima le 25 litrov manjši prtljažnik kot leon.

Zagotovo. Drugi dejavnik, ki cilja na mlajšo skupino, pa je sama komunikacija. Kampanja je zasnovana na mlade in mlade po srcu.

Ali tudi za Slovenijo velja, da so kupci ibize v povprečju za deset let mlajši, kot pri konkurenčnih znamkah?

Ne. Najmlajšo povprečno starost dosegajo kupci modela leon, šele potem ibize. Pri leonu je povprečna starost slovenskega kupca 40,4 leta, pri znamki nasploh pa 41,5 let. To je v primerjavi z drugimi hišnimi znamkami dve do tri leta manj. Mogoče se sliši, da imamo relativno stare kupce, ampak sama sestava razkriva, da je ogromno mladih kupcev na eni in starejših, na drugi strani. Zato je povprečje tako kot je.

Seat ibiza | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil

Pri volumenskih znamkah je trend, da ponujate več paketov opreme, med katerimi je tudi prestižnejši. Vi imate paket Excellence. Res lahko na ta način speljete kupce premium znamkam?

Če gre za drugo vozilo in so ljudje navajeni udobja, ki ga imajo v prvem vozilu, si izberejo bolje opremljen avtomobil. V precej primerih opažamo to, da se Seat pri nas prodaja z boljšo opremo, kot tisti osnovni modeli. Malo je prodanih vstopnih različic. Pri nas je zelo priljubljen športni paket FR.

Kaj bo prednost ibize pred polom? 

Platforma, motorji in menjalniki bodo enaki. Sinergijske točke koncerna VW so pri naših znamkah vedno enake. Zato pa bo naša prednost dizajn. Nato ponudba paketne opreme in vrednost glede na ceno.

Pričakovati je, da bo polo bolj tehnično opremljen. Je to za vas ovira?

Ne. V prodajnem smislu to nima prodajnega učinka, predvsem ne volumenskega.

Med zadnjimi ste z ateco vstopili na trg SUV vozil. Prihaja še manjši suv arona. Atecina prodaja je dobra, enako računate pri aroni. Na drugi strani pa država pripravlja spremembo davčne politike, ki se utegne dotakniti tudi SUV vozil. Bo to dolgoročno vplivalo na vašo strategijo prodaje športnih terencev?

Pri samih načrtovanjih modelov za letos niti ne. V prihodnjem letu pa bo to drugače. Dejstvo je, da je treba biti pazljiv in pozoren ter spremljati, kaj se bo na tem področju dogajalo. Osnutek zakona je pripravljen. Sicer lahko pride še do sprememb. Če bodo SUV vozila iz kateregakoli razloga bolj obdavčena, pričakujem, da bo rast tega segmenta precej manjša, oziroma bo v naslednjih letih stagnirala.

Seat ibiza | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil

Na slovenski predstavitvi leona ste dejali, da opažate porast prodaje bencinskih motorjev. Ali to velja za vse modele?

Tako je. To opažamo tudi pri enoprostorcu alhambra, kjer je glavni delež v preteklosti predstavljal dvolitrski turbodizel. Veliko kupcev se zdaj odloča za 1,4-litrski turbo štirivaljni TSI bencinski motor.

Kaj pa prodaja samodejnih menjalnikov?

Ugotavljamo, da če imamo na razpolago testna vozila z avtomatskim menjalnikom, da jih lahko ljudje preizkusijo, se na ta način znebijo strahu pred avtomatskim menjalnikom. Potem smo uspešni. Lahko rečemo, da se je prodaja DSG menjalnika povečala, še vedno pa precej prednjači ročni menjalnik.

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.