Avto
7315 ogledov

Škoda končno slekla golfovega izzivalca

Škoda scala
1/16
Škoda
Škoda je predstavila svoj povsem nov model, s katerim napada tudi VW golfa.

Škoda bo po novem v Evropi v razredu kompaktnih vozil namesto z manj uglednim rapidom in večjo octavio, nastopala z modelom scala. Tega smo imeli v zadnjem mesecu že priložnsot podrobno spoznati, saj so ga Čehi počasi slačili do svoje premiere, ki se je zgodila v četrtek zvečer.

Škoda scala | Avtor: Škoda Škoda

Škoda želi s scalo, v prodajne salone prihaja v prvi polovici prihodnjega leta, popolnoma na novo definirati kompaktni razred znamke. Scala je prvo vozilo znamke, ki temelji na platformi MQB-A0 koncerna Volkswagen. Prav zato so ji namenili nov značaj, nove tehnologije in novo ime. Gre za popolnoma na novo razviti petvratni kompaktni model, ki v primerjavi z rapidom prinaša novo raven aktivne in pasivne varnosti, žaromete in zadnje luči s celostno LED tehnologijo, pri Škodi pa obljubljajo veliko prostora za prtljago in potnike ter številne "simply clever" rešitve.

Škoda scala | Avtor: Škoda Škoda

Sabine Schmitz Nürburgring Avto Kdo bi si mislil - škoda kodiaq postavil rekord na Nürburgringu
,
Pravijo, da so dinamično oblikovano šasijo nadgradili z opcijsko prilagodljivim podvozjem (Sport Chassis Preset - avto je dodatno spuščen za 15 milimetrov), pri čemer bo lahko voznik prilagajal način vožnjo med udobnim in dinamičnim - način sport s trdnejšo karakteristiko blažilnikov, ki jih uravnava poseben ventil.

Škoda scala | Avtor: Škoda Škoda

Vozilo v dolžino meri 4,36 metra, kar je 10 centimetrov več kot pri golfu. Dolga medosna razdalja, 2,65 metra in raztegnen zadnji previs sta omogočila prostornost enakovredno tisti v octavii. Kolenski prostor meri 73 milimetrov (octavia: 73 milimetrov), širina v višini komolcev na zadnjih sedežih znaša 1.425 milimetrov (octavia: 1.449 milimetrov), prostor za glavo na zadnjih sedežih pa meri 982 milimetrov (octavia: 980 milimetrov). Velik za ta razred vozil je tudi prtljažnik z osnovnim volumnom 467 litrov, ob podrtju zadnje klopi pa se kapaciteta prtljažnika poveča na 1.410 litrov.

Škoda scala | Avtor: Škoda Škoda

Škoda karoq Avto Nova škoda octavia pred vrati

Digitalna kabina

Scala je prvi Škodin model, ki ima dinamične smernike zadaj. Pod zadnjim odbijačem se skriva opcijska ‘simply clever’ posebnost: pomična vlečna kljuka z električnim zaklepom, ki jo je navzven mogoče pomakniti s pritiskom tipke v prtljažniku. Poleg ima za znamko značilen predal za dežnik v voznikovih vratih (z dežnikom) ali strgalo za led pod pokrovom lopute za gorivo in opcijski električni pokrov prtljažnika s funkcijo Tip-to-Close.

Škoda scala | Avtor: Škoda Škoda

Škoda vision E koncept Avto Škoda v Ljubljani pokazala, kaj bo prodajala Slovencem

Scala je dobila tudi bombončke, ki so jih bili deležna vozila znotraj koncerna, kot je digitalna tehnologija. Opcijska prilagodljiva virtualna armaturna plošča (Virtual Cockpit) je na voljo z 10,25-palčnim zaslonom. Diagonale zaslonov infotainment sistemov merijo do 9,2 palca. Potniki lahko svoje vozilo odklenejo in zaklenejo prek pametnega telefona ter ‘po zraku’ posodobijo programsko opremo infotainment sistema ali navigacijski zemljevid. Obisk avtohiše za to ni potreben. Številni so novi asistenčni sistemi iz višjih avtomobilskih razredov, drugi pa prihajajo v izpopolnjenjih različicah. Na primer opcijski sistem Side Assist, ki vozniku prikazuje, če se mu od zadaj približujejo vozila, ki prehitevajo ali so v mrtvem kotu. Za uporabo na dolgih vožnjah po avtocesti pri hitrosti do 210 km/h je opcijsko na voljo prilagodljiva asistenca za razdaljo (ACC). V serijsko opremo spadata asistenca za ohranjanje smeri na voznem pasu in radarska asistenca spredaj. Slednja vključuje mestno funkcijo zaviranja v sili in pri mestni vožnji s pomočjo radarja nadzoruje območje pred vozilom ter pomaga pri preprečevanju nezgod. Opcijski je še parkirni sistem s krmilno avtomatiko, ki manevrira v prečna in vzdolžna parkirna mesta ter iz njih.

Škoda scala | Avtor: Škoda Škoda

Škoda kodiaq GT, kako nenavadno to zveni? Avto Škoda kodiaq GT, kako nenavadno to zveni?

Brez dizla ne bo šlo

V začetk uprodaje bo scala na voljo z enim dizelskim in dvema bencinskima motorjema. Na bencinski strani je to 1,5-litrski turbo motor s 110 kilvoatov moči (150 KM), šibkejši bencinski motor je 1,0-litrski trivalnjik, ki bo na volj ov dveh različno zmogljivih različicah. Na dizelski je 1,6-litrski TDI motor s selektivno katalitično redukcijo (SCR) in filtrom trdnih delcev. Na izbiro bo tudi 7-stopenjski menjalnik DSG. Kasneje v letu 2019 bo na volj otudi scala s pogonom na stisnjen naravni plin (CNG).

Škoda scala | Avtor: Škoda Škoda

Škoda je model scala sicer napovedala s konceptnim vozilom vision RS, ki je bil priključni hibrid, ki je kombiniral elektirčni motor in 1,5-litrski bencinski motor. Zaenkrat o takšni različici pri Škodi molčijo, priključni hibrid pa pričakujemo v naslednji stopnji proizvodnega ciklusa modela. Najprej bo na vrsti superb kot priključni hibrid, nato še octavia, so povedali pri Škodi.

Škoda scala | Avtor: Škoda Škoda
Škoda scala | Avtor: Škoda Škoda
Škoda scala | Avtor: Škoda Škoda

Komentarjev 5
  • Avatar Markichov
    Markichov 16:33 07.december 2018.

    Rapidka

  • NeAnonimni 10:08 07.december 2018.

    Ali ni dokazano, da downsizing motorjev povečuje onesnaženje in porabo goriva? Varčen je le če ga voziš kot polž. Hitro se pregrevajo, zato prihaja do napačnih vžigov (misfire) in to rešujejo tako, da je mešanica goriva in zraka bolj bogata ...prikaži več z bencinom, kar negira varčnost in čistost.

  • izy 07:26 07.december 2018.

    pa zakaj vsi proizvajalci avtomobilov to digitalno konzolo ne dajo lepo v armaturo, kot je števec, tko pa štrli ven kot ena tablica