Tako ameriški GM kot nemški BMW, v določeni meri pa tudi Ford, iščejo načine, kako termoelektrično tehnologijo, ki je sicer znana že nekaj desetletij in jo pri svojih misijah s pridom uporablja tudi vesoljska agencija Nasa, uporabiti v vsakdanjem prometu. Temeljna ideja pri projektu je izdelava naprave, ki bi lahko dopolnila ali povsem nadomestila klasičen avtomobilski alternator.
Pri motorju z notranjim izgorevanjem se manj kot četrtina proizvedene energije uporablja za poganjanje koles, okoli 30 odstotkov se je porabi za ohlajevanje motorja, kar 40 odstokov pa se je izgubi skozi izpušno cev.
Toplo + hladno = elektrika
S posebnim termoelektričnim generatorjem, ki toploto v električno energijo pretvarja prek
posebnega materiala, v katerem se elektroni gibljejo iz toplejšega k hladnejšemu delu, bi lahko
avtomobili iz sicer izgubljene energije proizvajali elektriko. Ta bi poganjala klimatsko napravo,
avdio naprave, GPS ali celo vodno črpalko, s čimer bi konkretno privarčevali na porabi
goriva.
Pri večjih avtomobilih bi na ta način porabili za desetino goriva manj, pri manjših avtomobilih bi privarčevali še več, napovedujejo raziskovalci. Tehnologijo bi lahko s pridom izkoristili tudi proizvajalci tovornjakov. Med prednostmi generatorja, dokazanimi v vesolju, sta tudi njegova zanesljivost in majhna obraba.
Termogeneratorji naj bi bili za serijsko proizvodnjo nared v treh letih, BMW pa bo prvi prototip z njim opremil že prihodnje leto. Koliko bo naprava dodala k začetni vrednosti avtomobila, še ni znano.