Avto
39677 ogledov

'Varnejša' cesta vzela motorista ..."Komu na čast?"

Motor, motorist, prometna nesreča Policija
Huda prometna nesreča pri Postojni, v kateri je pred kratkim umrl motorist, je sprožila veliko vprašanj o nedavni izvedbi prenove tega odseka. Ali so bili upoštevani ukrepi t. i. odpuščajoče ceste?

17. avgusta se je na regionalni cesti med Postojno in Razdrtim pri naselju Hrašče zgodila huda prometna nesreča, v kateri je bil samoudeležen 54-letni voznik motornega kolesa. 

"Prometna nesreča ... se je po vsej verjetnosti pripetila, ker voznik motornega kolesa med vožnjo ni bil osredotočen na cesto in ni vozil po sredini prometnega pasu. Voznik je s sprednjo pnevmatiko oplazil robnik otoka za usmerjanje prometa, ob tem izgubil ravnotežje in  padel, ob padcu pa je nesrečno s telesom trčil v prometni znak," so za Žurnal24 pojasnili na PU Koper.

Kljub pomoči reševalcev so bile poškodbe za motorista usodne.

Domačini znajo tudi povedati, da se je po prenovi tam zgodilo že več nesreč, sicer še nobena s tako hudimi posledicami. 

"Je bilo za pričakovati ..."

Ko je vest o nesreči motorista zaokrožila po spletu, se je pod objavami zvrstilo veliko komentarjev uporabnikov, nekateri med njimi so očitno tudi dnevni uporabniki tega odseka. Številni so prepričani, da je k tragediji botrovala nova ureditev poteka cestišča, ki je bila prometu predana pred enim letom.

Na odseku mimo naselja je namreč projekt obnove na novo predvidil več cestnih otokov in prav v enega od njih je trčil voznik. "Sicer ne vemo, kaj je bil vzrok te tragične nesreče, a je bilo za pričakovat na tem mestu. Ta otok sredi ceste, komu na čast. Mona projektantska."

In še: "Krivi so občinarji in DRI, da imamo to štalo sedaj na cesti za Hraščami in naprej proti Hruševju. Ko se je vse to gradilo, smo jih lepo opozarjali, ampak oni so bili mogočni ..."

Spet drugi komentatorji so opozorili, da so otoki tam postavljeni zaradi bližnjega naselja in varnosti ranljivih udeležencev (prehod za pešce, avtobusna postaja ...), spoštovanje na novo predpisane omejitve 60 km/h pa je ključno za varno odvijanje prometa. 

Nenazadnje so po predaji prenoveljenega odseka v uporabo na občinskem svetu občine Postojna obravnavali tudi omenjene otoke. Predsednik Krajevne skupnosti Hrašče Jaka Tomšič je opozoril, da so otoki ob vstopu v naselje "slabo označeni in jih je ob slabši vidljivosti zelo lahko prezreti." Precejšnje težave z njimi imajo vozniki in plužne službe tudi pozimi. Krajani Hrašč so izražali tudi nezadovoljstvo nad zožitvijo cestišča in opustitev izgradnje 'odstavnega pasu' za vhod v naselje.

prometna nesreča motorist motor | Avtor: Profimedia Fotografija je simbolična. Profimedia

Policija: prej se je tu zelo divjalo

Vendar pa je stroka prepričana, da je odsek med Postojno in Razdrtim po prenovi ceste mimo Hrašč danes varnejši, dematirajo tudi mnenje domačinov, da so nesreče zdaj zelo pogoste. "Odsek regionalne ceste pri Hraščah je moderno obnovljen odsek, ki je bil s strani DRSI dan v uporabo septembra 2024," pravijo na policiji in opozarjajo na številne prekoračitve hitrosti pred obnovo.

"Odsek poteka v dolgi pregledni ravnini, kjer smo pred obnovo beležili visoke prekoračitve dovoljene hitrosti. Na tem odseku danes ne beležimo več problematike, tako kršitev CPP ali prometnih nesreč. Hitrost je omejena na 60 km/h, dodatno so za zmanjševanje hitrosti dodan otok za usmerjanje prometa in talne označbe - t. i. optične zavore z namenom umirjanja prometa," so nam povedali na policiji. 

Občina: ključno je spoštovanje omejitev

Na občini Postojna, ki jo vodi župan Igor Marentič, so prav tako prepričani, da je odsek danes pomembno varnejši kot nekoč. "Nova ureditev prinaša izboljšave tako za voznike kot tudi za pešce, potnike avtobusov in predvsem šolarje. Ob tem pa je ključnega pomena, da vsi udeleženci v prometu spoštujejo prometne predpise – zlasti omejitve hitrosti – saj le tako lahko nova infrastruktura v polni meri doseže svoj namen: varnost vseh." Ob tem poudarjajo, da na postopke projektiranja in prenove odseka državne ceste občina ni imela pristojnosti in je lahko sodelovali le s predlogi. 

Smernice: čim manj fiksnih ovir

Mednarodne raziskave so si praktično edine v ugotovitvi, da je za veliko večino prometnih nesreč kriv človek, torej vozniška napaka. A po drugi strani bi morale biti ceste (in vozila) skonstruirane na način, da bi lahko čim več posledic takšnih napak vsaj omilile. Zato se tudi v Sloveniji v zadnjih letih pri načrtovanju cest vse bolj uveljavljata pristopa 'odpuščajoče' in 'samopojasnjujoče ceste'.

To pomeni, da je vodenje po cesti vključno s prometnimi oznakami in obcestnih elementih izvedeno na način, da lahko vozniki hitro in jasno ugotovijo morebitne posebnosti in se jim prilagodijo. V princip 'odpuščajočih' cest gre tudi pristop s čim manj točkovnimi fiksnimi ovirami.

Smernice imajo dobro strokovno podlago tudi v Sloveniji, tako je mariborska fakulteta za gradbeništvo, prometno inženirstvo in arhitekturo že pred časom izdala namensko študijo za izboljšanje varnosti motoristov na cestah. V njej je podrobno razdelala dejavnike tveganja in sodobna priporočila za cestno infrastrukturo za učinkovito vodenje motorista, v primeru nesreče pa za zmanjšanje posledic.

Med drugim smernice priporočajo nadomeščanje oziroma oblaganje klasičnih kovinskih materialov z mehkejšimi. Eden od ukrepov je tudi uporaba tako imenovanih PVS (pasivno varnostnih) stebričkov za označitev poteka krivin in označevanje priključkov. 

andrej.leban@styria-media.si

Komentarjev 64
  • Idioti 14:39 11.september 2025.

    Ne ga srat ! Nisem mu jaz niti vi držal gasa !

  • Tomaz_321 08:28 10.september 2025.

    Novinarji Žurnal 24... Kaj pomenijo ti vaši izrazi kot so: "Mona projektatnska, pokalo je kot na fronti" itd, itd, itd... Kaj nam želite s tem povedati? Je to kakšen nov jezik? Lahko nehate s tem, ker mi greste na živce ...prikaži veče in verjetno še marsikomu! HVALA!

  • dare326 22:09 09.september 2025.

    Rešitev je discipliniranje voznikov. Postavi se omejitve, če jih prekršiš, še enkrat na izpit za dvojno ceno in ponavljanje z inštruktorjem. Naslednjič 2x dvojno ceno izpita. To bi hitro spametovalo vsakega voznika. Zakaj so Angleži tako umirjeni v prometu, striktno ...prikaži več ustavljajo ob prehodih, ne prehitevajo kaj dosti? Ker imajo 100 let daljšo vozniško kulturo. Naenkrat ne gre, zato je treba ljudi prisiliti v spoštovanje predpisov.