Avto
40061 ogledov

Statistika okvar: Najbolj in najmanj zanesljivi avtomobili

Okvara avtomobila Shutterstock
Tako kot vsako leto doslej je nemški avtomobilski klub ADAC tudi letos objavil poročilo o najbolj in najmanj zanesljivih avtomobilih.

ADAC svojo statistiko okvar vsako leto izdela na podlagi tega, kolikokrat je morala njegova služba za pomoč voznikom pomagati zagradi okvar avtomobilov na poti.

Gre torej za naključni nabor okvar na avtomobilih, ki so se peljali ali pa se zaradi okvar sploh niso mogli odpeljati s parkirišča. V tem se ADAC-ova statistika denimo razlikuje od statistike nemške ustanove TÜV, ki svojo statistiko napak na avtomobilih izdela na osnovi rezultatov tehničnih pregledov.

Letošnja statistika na osnovi lanskega dogajanja je obsegla 159 modelov dvajsetih avtomobilskih znamk, ki so bili lani stari med dvema in devetimi leti. To pomeni, da so jih prvič registrirali med letoma 2015 in 2022. V pregled so vključili avtomobile, ki so jih v dveh letih na leto prodali vsaj 7.000, upoštevali pa so le leta, ko jih je bilo prodanih vsaj 5.000. Izključili so tudi primere, ko so bili za neprostovoljen postanek krivi vozniki sami, denimo ker jim je zmanjkalo goriva, saj to ni bila poledica okvare vozila.

V kategoriji mestnih malčkov so se za najbolj zanesljive izkazali dacia spring, suzuki ignis in toyota aygo, pravih poražencev pa ni bilo. Med majhnimi mestnimi avtomobili so bili najbolj zanesljivi audi A1, BMW i3, dacia sandero, hyundai kona, mazda 2, mazda CX-3, opel crossland, renault zoe in seat arona, za poražence pa so se izkazali opel meriva letnikov 2016 in 2017, toyota yaris letnikov 2021 in 2022, ter toyota yaris cross letnika 2022.

Izvajalcem pomoči na cesti lani ni zmanjkalo dela. Medtem, ko so leta 2023 denimo zabeležili 3,5 milijona klicev na pomoč, s jih lan zabeležili 3,6 milijona, torej dobrih 100 tisoč več. Največ primerov je bilo pozimi, predvsem januarja, ko je ADAC prejel okrog 377 tisoč klicev na pomoč.

Povečani delež električnih vozil

Hkrati s povečevanjem števila električnih avtomobilov na cestah se povečuje tudi število njihovih okvar. Lani je pomoč na cesti poklicalo 43.678 voznikov električnih vozil, kar je kar 46-odstotno povečanje v primerjavi z letom 2023. To povečanje sicer ni razlog za preplah, pravijo pri ADAC, ampak povsem normalno dogajanje zaradi povečanja števila električnih vozil.

Pravijo tudi, da je njihovim statistikam to koristi, saj se zaradi večjega števila okvar povečuje baza o potencialnih težavah z električnimi vozili, lažji pa bo tudi odgovor na vprašanje, če so električni avtomobili bolj ali manj zanesljivi od bencinskih in dizelskih.  

V spodnjem srednjem razredu so se za zanesljive izkazali audi A3, audi Q2, audi Q3, BMW serije 1, BMW serije 2, vkljčno z grand- in active-tourerjem, BMW X2, cupra born in cupra formentor, na dnu lestvice pa so se znašli opel zafira (2015), renault scenic (2015, 2018, 2019), renault megane (2016), toyota C-HR (2018-2022), mazda 3 (2019), mazda CX-30 (2020) in ford kuga (2021).

Podaljšalo se je tudi ocenjevalno obdobje. Še pred dvema letoma je bila statistika okvar električnih vozil omejena le na leto 2020, lani so lahko upoštevali tudi leto 2021, letos pa so bili v statistiko vključeni tudi električni avtomobili letnika 2022. S tem se je tudi precej povečal vzorec za ocenjevanje.

Akumulator ostaja glavni razlog

Tudi letos so vozniki pomoč najpogosteje poklicali zaradi izpraznjenega nizkonapetostnega akumulatorja. ADAC izpostavlja, da so leta 2015 akumulatorji bili vzrok za 35,7 odstotka klicev. Na vrhuncu epidemije kovida leta 2020 se je delež povečal na 46,3 odstotka, saj so se avtomobili manj vozili. Dejstvo je, da akumulatorju manj škodi uporaba kot neuporaba. Tudi po zaključku epidemije se delež okvar akumulatorja ni zmanjšal, saj je lani obsegal 44,9 odstotka vseh okvar. Drugi najpogostejši vzrok za klice voznikov so z 22,1-odstotnim deležem okvare motorjev ali motorne elektronike. Ta vrsta okvar prizadene tako klasične kot tudi električne avtomobile. Na motorjih z notranjim zgorevanjem so to težave z vbrizgom in vžigom goriva, na električnih avtomobilih pa se kvarijo visokonapetostni sistemi. Veliko manj je bilo težav zaradi zaganjalnika in alternatorja ter luči (10,6 %), še malo manj pa je bilo poškodovanih pnevmatik (8,8 %) in pokvarjenih ključavnic (6,9 %).

Presenetljiva poraženka

Ko gre za same avtomobilske znamke, se je v zadnjih dveh letih presenetljivo slabo izkazala Toyota, ki je bila nekoč pojem zanesljivosti. To sicer velja za vse analizirane letnike toyote C-HR in toyote RAV4, prav tako pa tudi za zadnje letnike toyot yaris in yaris cross.

V srednjem razredu so bili na vrhu lestvice audi A4, audi A5, audi Q4 e-tron, audi Q5, BMW serije3 in 4, BMW X3, mercedes-benz razred C in mercedes-benz GLB. Na dnu lestvice pa so bili opel insignia (2015-2018, 2022), toyota RAV4 (2017-2022), ford S-max (2016-2018) ter hyundai ioniq 5 (2022).

Pri Toyoti so pojasnili, da so z težave krivi predvsem akumulatorji, ki niso zagotavljali dovolj močnega toka za zagon motorja. V večini avtomobilov so problematične baterije pod garancijo ali sporazumno že zamenjali z bolj zmogljivimi, v nove avtomobile pa jih ne vgrajujejo več.

So električni avtomobili bolj zanesljivi?      

Pri ADAC-u pravijo, da ljudje na njih pogosto postavljajo vprašanja, če so električni avtomobili bolj ali manj zanesljivi od avtomobilov z motorji z notranjim zgorevanjem. Na to vprašanje so lahko zaradi večjega števila registriranih električnih vozil prvi odgovorili lani, ko so ugotavljali, da so električni avtomobil res bolj zanesljivi od bencinskih in dizelskih, vendar pa so bili pri tem še vedno zelo omejeni.

V višjem srednjem razredu pa so se na vrh uvrstili audi A6, BMW serije 5, BMW X5, mercedes-benz GLE in VW arteon, pravih poražencev pa ni bilo.

Dodajajo, da je primerjava te vrste že v snovi zelo težka. V Nemčiji je povprečna starost vseh registriranih avtomobilov deset let, vsa ocenjena električna vozila pa so veliko novejša od tega. Glede na to, da se verjetnost resnih okvar povečuje s starostjo avtomobila, je primerjava med električnimi vozili in vozili s termičnimi motorji še vedno nepoštena.

Letos so lahko primerjali vsaj avtomobile letnikov 2020, 2021 in 2022. Izkazalo se je, da je v tem obdobju število okvar na 1.000 vozil pri avtomobilih s termičnimi motorji preseglo okvare električnih vozil. Delež okvar klasičnih vozil je bil namreč 12,9 na tisoč avtomobilov, električnih pa le 8,5 na tisoč avtomobilov. Lani pa so zabeležili 9,4 okvare avtomobilov s termičnimi motorji in le 3,8 okvare električnih vozil na 1.000 avtomobilov. Pri ADAC menijo, da to lahko pripišemo dejstvu, da so proizvajalci odpravili veliko težav, ki so v začetku pestile električne avtomobile.

dezurni@styria-media.si

Komentarjev 6
  • Benella 01:43 21.april 2025.

    !!! Ali želite najti žensko za eno noč? Pojdi na -- Sexy24.mom

  • matija68 20:39 20.april 2025.

    Malo nemške propagande. Vw BMW opel mercedes malo manj audi to se stalno vidi na odstavnem pasu po nemških avtocestah toliko o njihovi reliabilnosti.Tojoto sem videl samo enkrat in to je bil uber taxi z vprašljivim vzdrževanjem ter kilometrino.

  • Avatar luckyss1
    luckyss1 18:03 20.april 2025.

    Yugo je bil zakon....Če je jermen crknil si imel razlog, da si spremljevalki slekel "hulahopke"... Pa tudi, če ni :))