PLUSI, MINUSI |
Plusi: posrečena združitev kupeja in kabrioleta,
Minusi: mestoma neaktualna notranjost, prostornina prtljažnika |
Eos tudi po dveh letih proizvodnje deluje svežo in je v primerjavi s tekmeci (opel astra twintop, ford focus CC ali renault megane CC) med najbolj skladno oblikovanimi, ne glede na to, ali je streha nad glavo ali ne.
Tako kot podvozje si tudi notranjost deli z golfom, kar je s stališča ergonomije nasplošno zelo pohvalno, pomisleki pa nastanejo glede njenega ukroja ter nekaterih manj všečnih rešitev, kot sta recimo oblika in modra osvetlitev merilnikov, ki so preveč očitno iz prejšnje generacije volkswagnov. Dobro oceno zaslužita tudi v tkanino oblečena sedeža, ki nudita udobje na daljših poteh in bočni oprijem športnejšega tipa, nimata pa ledvene opore. Zadnja sedeža po pričakovanjih zagotavljata zadostno udobje le otrokom in nižjeraslim, a roko na srce, lahko bi bilo še precej slabše. Volanski obroč je velik, kar priča, da ni namenjen le zahtevni moški roki. Trdota vrtenja se prilagaja hitrosti vožnje.
Streha z več funkcijami
Bistvo eosa je v zložljivi trdi strehi. V prtljažnik jo hidravlika ob striktno mirujočem
avtomobilu pospravi v nekaj manj kot pol minute. Hvalimo uporabnost, saj se je ob prehodnih
temperaturah mogoče zadovoljiti že z odprtjem zgolj njenega steklenega dela nad glavo. Zložena
streha v prtljažniku pušča na voljo le 205 litrov prostora, pa tudi dostop do prtljage je v tem
primeru delo za vešče prste. Ko je streha dvignjena, ga je na razpolago uporabnih 380
litrov.
Glasen piš vetra ob spuščeni strehi je neizogiben, poleg dvignjenih stekel ga pomaga odpravljati še zložljiva mreža. Hrup v notranjosti je ob dvignjeni strehi nizek tudi pri večjih hitrostih.
Zmogljivo in ekonomično
Vstopni prisilno polnjeni 1,4 TSI-motor z 90 kilovati nudi dovolj moči, da razmišljanje o
močnejših izvedenkah za povprečno zahtevnega kupca ni potrebno. Sama moč se prek tekočega
menjalnika dobro razporeja na asfalt. Pohvale si zasluži tudi ekonomičnost motorja, ki se je pri
merjenju zelo približala na prvi pogled hvalisavim tovarniškim napovedim, nižjim od sedmih litrov.
Lega na cesti je pričakovana, karoserija je tudi ob spuščeni strehi dovolj toga.
Vstopni eos je ocenjen na 24.522 evrov, kar ni ravno malo, je pa glede na vgrajeno tehnologijo v primerjavi s konkurenti logično. Za ta denar kupec dobi moderno motoriziran avtomobil, ki ga bo vozil iz uživaških in ne športnih vzgibov, lahko pa ga bo uporabljal ne glede na letni čas, še najraje seveda poleti.