Avto
5663 ogledov

Tega pri prenovi avtomobilov nismo vajeni

Mitsubishi ASX
1/31
Mitsubishi
Prenove avtomobilov navadno niso take, kot smo jo na prvi vožnji doživeli pri najbolj priljubljenem SUV vozilu japonske znamke v Sloveniji.

Kaj ljubitelji avtomobilov najprej pomislijo ob omembi znamke MItsubishi? Mi, tako kot večina, smo pomislili na kultni SUV pajero (pri uvozniku so nam priznali, da vsak teden dobijo vsaj tri povpraševanja za nakup pajera sport, čeprav ga že dolgo sploh ne prodajajo). Če sodimo po športni plati mu ob boku stoji vsaj še model lancer evolution. 

Mitsubishi outlander Test: outlander Avto Mitsubishi outlander z nekaj šminke poudaril dobre lastnosti

Mitsubishi ASX | Avtor: Mitsubishi Mitsubishi

Potegnili so asa iz rokava

A danes so v ospredju japonske znamke oblikovno »mehkejši« športni terenci in križanci. Dizajn je prvi razlog za nakup avtomobila pri vseh znamkah. In tega se dobro zavedajo tudi pri Mitsubishiju. Daniel Georges Nacass nam je povedal, da so tipični kupci znamke včasih prisegali na robustnost, kakovostno izdelavo in zanesljivost, odkrito pa je priznal, da oblikovno pred desetletjem in več niso sledili konkurenci. Zaspali so.

Mitsubishi ASX | Avtor: Mitsubishi Mitsubishi

Mitsubishi Outlander PHEV Prenova: PHEV Avto Outlander PHEV zapeljal v nov zeleni krog

Na srečo so se zavedali, da so zaspali. In potegnili asa iz rokava. Odločilno je bilo, da so v svoje vrste pripeljali Nissanovega oblikovalca Tsunehira Kunimota (med drugim je oblikoval fenomen med križanci nissan juke), ki je raje kot za upokojitev izbral izziv, narediti avtomobile znamke Mitsubishi privlačne. Danes je oblika prvi razlog, da stranke pridejo v njihov salon. V paleti imajo tri SUV vozila, s katerim pokrivajo večino potreb kupcev športni terencev: Outlander, ki je tehnološki zastavonoša z zmogljivo tehnologijo priključnega hibrida, mestni šarmer eclipse cross, ki je kupe med SUV vozili in ASX, ki je na trgu že desetletje (v Evropi smo ga pričakali leta 2010) in je moral do zdaj držati korak z veliko novejšimi in sodobnejšimi konkurenti. Na tem mestu omenimo še prihajajoči L200 (k nam prihaja predvidoma septembra), ki naj bi spremenil pogled na poltovornjake.

Mitsubishi ASX | Avtor: Mitsubishi Mitsubishi

Veliko boljši

Desetletje na avtomobilskem trgu je danes v avtomobilizmu ogromno, saj se v povprečju generacija avtomobila zamenja po šestih letih. Prav zato ASX ni doživel povsem običajne prenove. No, doživel jo je že drugič. Lahko bi bil tudi povsem nov model, a je zasnovan na obstoječi arhitekturi. »Je to sploh prenovljeni model, ali je nov?,« smo se vprašali, ko smo na letališču v Lizboni, v roke prejeli ključe temeljito predrugačenega ASX, s katerimi smo opravili prve vožnje in strnili vtise, preden vozilo, predvidoma oktobra zapelje v slovenske prodajne salone (takrat bodo znane tudi cene). 

Mitsubishi ASX | Avtor: Mitsubishi Mitsubishi

Nissan GRIPZ Nissanov križanec Avto Nissanov križanec z Mitsubishijevim hibridnim pogonom

Najbolj pomembno je, da je videti kot povsem nov model. Leta na zunaj skriva odlično. Po nekaj 100 prevoženih kilometrih, pa lahko zapišemo tudi to, da je občutek v vožnji veliko boljši. Predvsem na račun povsem novega, večjega in zmogljivejšega motorja in tudi štirikolesnega pogona, ki je zaščitni znak znamke, saj je Mitsubishi svoj prvi model s pogonom na vsa štiri kolesa predstavil že leta 1936. In ne gre za neki elektronsko prilagojen štirikolesni pogon, kot smo vajeni v zadnjih letih, pač pa za zmogljiv stalni štirikolesni pogon.

Mitsubishi ASX | Avtor: Mitsubishi Mitsubishi

Na cesti je opazen

ASX je MItsubishijev ključni model, tudi v Sloveniji, zato je bila temeljita prenova in dopolnitev z modernimi sistemi, nujna, da bo še naprej konkurenčen v poplavi križancev. Do prihoda povsem nove generacije (takrat bo nekaj manjši in ga bomo klicali "baby), ki jo pričakujemo čez tri leta in bo na voljo tudi kot 100-odstotno električno vozilo.

Mitsubishi ASX | Avtor: Mitsubishi Mitsubishi

Mitsubishi Space Star TO SE DOBI Avto Mitsubishi space star stavi na prostornost in ceno pod 10 tisočaki

Ključ, da je na cesti opazen, se po trditvah Nacassa skriva za sloganom »Dynamic shield« oziroma dinamični oklep. Če pogledate masko aktualnega ASX in prenovljenega, potem boste mislili, da gre za povsem nov avtomobil. Tudi mi smo. In tudi je tako, vse do vetrobranskega stekla je novo. Ne gre le za šminko, gre za uporabo povsem novih materialov in tehnologije. ASX v primerjavi s tekmeci dizajnersko nikakor ni zapostavljen, Nacass pa pravi, da lahko v njem najdemo tako v začetku članka omenjenega pajera, kot lancerja evo.

Mitsubishi ASX | Avtor: Mitsubishi Mitsubishi

Nova oblika in novi materiali

Zdaj je ASX z dynamich shield obliko poenoten z outlanderjem in eclipse crossom, a ima dovolj značilnih oblikovnih posebnosti, da ga na cesti ločimo od preostalega dvojčka SUV. Zdaj je veliko bolj robusten, saj so želeli pokazati, da ima večji in močnejši motor, hkrati pa pokazali na 80-letno tradicijo vsekolesnega pogona. In vstopni in izstopni koti so večji kot pri modelu eclipse cross.
Nov je pokrov motorja, ki je postavljen višje, na novo so oblikovani blatniki, ki so bolj poudarjeni, navadno ob prenovah nismo navajeni, da so za pokrov motorja uporabljeni novi materiali, kar so naredili pri ASX.

Mitsubishi ASX | Avtor: Mitsubishi Mitsubishi

Spodaj je novi odbijač, ki je obojestransko zaščiten pred zunanjimi vplivi, trdnost simbolizira vodoravna in navpična obdelava rešetke za zajem zraka. Nove so LED meglenke, ki so nameščene pod LED žaromete, ki so potegnjene na rob preoblikovanega odbijača z vidno zaščito. Pogled od zadaj razkrije kombinirane LED luči (razen smernikov), ki imajo vodoravno obliko in poudarjajo stabilnost vozila na cesti, so nam razložili pri Mitsubishiju.

Pod črto: Moje mnenje, je, da gre za zelo všečen avtomobil in je dovolj drugačen, da bo privlačil poglede. Še posebej zaradi obilice kroma.

Sam poišče bencinsko črpalko

Notranja glavna novost je novi, zmogljivejši in večji infozabavni sistem. Predvaja lahko tudi videodatoteke. Povečali so ga za en-palec, zdaj meri 8-palcev, kar je povsem zadovoljuje najmodernejšim smernicam. Odzivnost je dobra, prav tako čitljivost (slovenskega jezika ne pozna), tudi slika s kamere za vzvratno vožnjo je vredna pohvale. Pripomb nismo imeli niti nad novo navigacijo (TomTom z realnim nadzorom prometa, ko vam zmanjkuje goriva, pa sam poišče najbližjo bencinsko postajo in vam jo predlaga), ki je enostavna za uporabo, predvsem pa pregledna. 

Mitsubishi ASX | Avtor: Mitsubishi Mitsubishi

Mitsubsihi Eclipse Cross Avto Eclipse cross želi vreči senco na druge križance

Tudi volan in analogni merilniki, med katerimi je manjši TFT zaslon, so korak naprej in so poenoteni z eclipse crossom, ki ga je Mitsubishi predstavil leta 2017. Podpira tudi povezljivost s sistemoma android auto in apple carplay, povezati se je mogoče z internetom.  A ASX na nekaterih mestih let ne skriva. Predvsem kar zadeva videz stikal, ki bi jih lahko z ergonomskega vidika prestavili na volan – na primer tipka info za premikanje med podatki vozila, ki se prikazujejo na TFT zaslonu med merilnik in so zelo skopi. Tudi materiali so mestoma precej plastični, a robustno zgrajeni, kar obljublja trajnost. Po drugi strani pa je vozilo res enostavno za upravljanje. Gumbi so veliki in pregledni, odlagališč je dovolj, spredaj sta na zelo dostopnem mestu dve odprtini za USB ključek.

Mitsubishi ASX | Avtor: Mitsubishi Mitsubishi

Novi sistemi za varnost

Korak s časom lovi tudi na področju varnostnih asistenčnih sistemov. Avto sam zavira v sili, nadzira vozila v mrtvem kotu, nadzira vozila z boka. Če vas piskanje moti, lahko enostavno določene sisteme (na primer opozorilo za nenamerno prečkanje voznega pasu) izklopite s pritiskom na stikalo.

Prenovljeni mitsubishi ASX | Avtor: Mitsubishi Mitsubishi
Prenovljeni mitsubishi ASX | Avtor: Mitsubishi Mitsubishi

Večji motor in štirikolesni pogon

Zamenjali so tudi srce ASX - 1,6 litrski motor s 86 kW (115 KM) je zamenjal večji in zmogljivejši dvolitrski bencinski motor s 110 kW (150 KM) in 195 Nm navora, ki ga poznamo iz outlanderja. Mitsubishi Motors se je odločil ponuditi tudi štirikolesni pogon in CVT menjalnik. ASX je na voljo tudi s pogonom spredaj in petstopenjskim ročnim menjalnikom. Dizelskega motorja ne pozna.
 Štirikolesni pogon je stalni in vozniku omogoča izbiro med tremi načini delovanja. V načinu 2WD se navor prenaša samo do sprednjih koles, s čimer doseže ugodnejšo porabo goriva, V načinu 4WD AUTO je prenos navora krmiljen tako, da samodejno razporeja navor med prednjo in zadnjo osjo (98 % spredaj/ 2 % zadaj do 50 % spredaj / 50 % zadaj) in omogoča več oprijema na spolzki cesti in boljši občutek na volanu, v načinu 4WD LOCK, pa se približno 1,5-krat večji navor prenese na zadnji kolesi, s čimer izboljša oprijem in vodljivost na vseh površinah.

Mitsubishi ASX | Avtor: Mitsubishi Mitsubishi

Mitsubishi eclipse cross Avto Na ledu smo preizkusili "super“ štirikolesni pogon

Prvi vtisi

Prvi dan smo preizkusili različico s prednjim pogonom in ročnim petstopenjskim menjalnikom. Motor je dovolj velik in zmogljiv, da v večini primerov ne boste pogrešali šeste prestave. Razen pri vožnji v klanec ali prehitevanju, ko si je treba vzeti nekaj več prostora. Motor je tih in uglajen, bi si pa želeli nekaj več navora, saj ga je treba priganjati v višje vrtljaje, kar se ob dinamični vožnji pozna pri nekaj večji porabi goriva. S štirikolesnim pogonom in novim samodejnim CVT menjalnikom mi je bil bolj všeč. Pri CVT morate računati na značilen zvok glasnejšega »tuljenja« med pospeševanjem, vendar pa se po pospeševanju na določeno hitrost povsem umiri, vožnja pa poteka gladko in nemoteče. V tem primeru ima voznik tudi obvolanske ušeske za prestavljanje za športnejše prestavljanje.

Komentarjev 2
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.