Avto
391 ogledov

Noro! Na naših cestah je huje, kot ste si mislili

1/21
Poslali smo fotografa, naj posname voznike z mobilniki v rokah, naletel pa je na tole ...

Vsi bentimo, ko jih vidimo na cesti: ne uporabljajo smerokaza, sunkovito premikajo volan, menjajo prestave veliko prepozno, vozijo po polžje ali pa ne speljejo še dolgo potem, ko se je na semaforju prižgala zelena luč. Vmes pa telovadijo z rokami, da lahko sploh vozijo avto.

Ampak ironično - mnogi izmed nas, ki tako radi kritiziramo druge, počnemo popolnoma enako, le da imamo takrat vedno na zalogi kakšen dober izgovor. 

Govora je seveda o uporabi pametnega telefona med vožnjo, ki pomeni veliko distrakcijo in posledično veliko večjo možnost za nesrečo, pa če se imate še za tako dobrega voznika ali voznico. 

Po tem testu nas je še bolj strah zapeljati na cesto

Naredili smo kratek test - na nadvoz smo poslali fotografa s teleobjektivom. Njegova naloga - fotografije voznikov, ki vozijo po avtocesti in pri visokih hitrostih istočasno držijo v rokah mobilnik. Fotograf je sprva deloval nejevoljen, saj je mislil, da bo moral na mrazu "viseti" pol delovnika, a je že po nekaj minutah imel polno spominsko kartico fotografij nevarnega početja voznikov.

Stanje v realnem življenju na slovenskih cestah je očitno še veliko hujše, kot smo menili doslej. V tistih nekaj minutah so namreč mimo fotografa s telefoni za ušesi ali pred očmi vozili poklicni vozniki nekajdesettonskih tovornjakov in vozniki kombijev, pa vozniki in voznice v starejših in modernih avtomobilih, tudi takšnih, ki imajo gotovo vgrajeno prostoročno bluetooth tehnologijo. Po telefonu je čebljal tudi tovornjakar, naložen z nevarnimi jeklenkami za plin.

In še krona vsega - mimo sta se peljala vzdrževalec Darsa in policist - oba s telefonom v roki!

Nove smernice za proizvajalce, od katerih boste imeli koristi tudi vi

Tako v Evropi kot v ZDA so pristojne službe zaskrbljene, ker se je trend padanja smrtnih žrtev na cestah v zadnjih dveh letih ustavil. Ameriška agencija za prometno varnost NHTSA ugotavlja, da ima eno ključnih vlog pri zaustavitvi ugodnega trenda distrakcija, saj je vzrok za nesrečo že pri vsaki deseti smrtni nesreči. Pri tem so mobilni telefoni več kot očitno glavni krivci. 

Policisti in pristojni imajo pri nadzoru nad uporabo telefonov, celo po prometnih nesrečah, precej zvezane roke, saj jih omejujejo različne smernice in zahteve po varstvu zasebnosti. Tudi sicer je več kot jasno, da zgolj z represijo, grožnjami in prikazom strašljivih videospotov nedovoljene uporabe mobilnikov ni več mogoče izkoreniniti. 

Pri že omenjeni NHTSA so se zato prejšnji teden bolj neposredno kot kadarkoli doslej obrnili na proizvajalce telefonov in operacijskih sistemov zanje. Vplivni NHTSA je namreč predstavil širok nabor prostovoljnih smernic, ki naj bi jih razvijalci vključili pri izdelavi telefonov jutrišnjega dne in s čimer bi lahko precej vplivali na varnost v prometu. 

NHTSA tako predlaga, da naj bi naslednje generacije operacijskih sistemov (Apple in Google pokrivata praktično celoten trg pametnih telefonov) še poenostavile povezovavanje z infotainment sistemi v avtih, hkrati pa bi ob začetku vožnje telefon samodejno prešel v t. i. Driver Mode oziroma vozniški program. S takšno popolno integracijo bi zmanjšali potrebo po odmikanju oči od ceste, a ohranili polno osnovno funkcionalnost pametnih naprav. 

Kaj bi sploh pomenil predlagani Driver mode? 

  • Na zaslonu telefona ne bi bilo mogoče spremljati videa.
  • Ne bi bilo mogoče ogledovati nekaterih grafičnih in slikovnih vsebin.
  • Avtomatsko padajoči način teksta bi bil preprečen.
  • Onemogočeno bi bilo vnašanje teksta za potrebe tekstovnega sporočanja, brskanja po spletu in druge komunikacije
  • Preprečeno bi bilo prikazovanje teksta z aplikacij za e-knjige, periodične publikacije, spletne vsebine, vsebine socialnih omrežij ali SMS sporočil.

NHTSA se v svojem apelu na proizvajalce zaveda, da sprememb ni mogoče uveljaviti prek noči, zato predlaga večstopenjsko uveljavljanje predlogov do polnega delujočega načina za voznike, ki se bo avtomatsko vklopil takoj, ko bo lastnik sedel za volan.

Ob tem se NHTSA zaveda, da bodo morali proizvajalci tehnično rešiti tudi vprašanje, kako zagotoviti polno uporabnost telefona, če se boste v avtu ali drugem prevoznem sredstvu vozili kot sopotnik.

PREBERITE ŠE: 

andrej.leban@zurnal24.si

 
Komentarjev 39
  • Skippy 14:04 30.november 2016.

    Ker se tudi sopotniki ne smejo pogovarjati po telefonu? Kaj ima potnik na zadnjem sedežu z voznikom?

  • mph 15:31 29.november 2016.

    Na veliko žalost se bojim da ne. Po zakonu menda posnetki s telefonsko ali drugo kamero ne štejejo kot dokaz. Bi pa bil vesel, če se motim.

  • Gr8_1 12:20 29.november 2016.

    Ste dali dobro idejo kako lahko policisti s preprostim fotoaparatom zbirajo dokaze za globe.