Avto > Testi
9288 ogledov

Japonski prestiž med suvi v najbolj zmogljivi obliki

Lexus RX 500h
1/36
Saša Despot Lexus RX 500h
Udobje, kvaliteta, zaupanje, moč. Te štiri besede so se mi enakovredno motale po možganih med testom lexusa RX 500h.

Lexus za Slovence po vsem tem času še kar ostaja obrobna znamka tako po prepoznavnosti kot prodaji. Tisti bolj poučeni bodo morda vedeli, da premijska znamka spada pod Toyoto, nekaj jih je tudi že gotovo slišalo, da so njeni avtomobili po kakovosti in zanesljivosti na domala vseh lestvicah sveta v samem vrhu, in da si za vodilna mesta pogosto konkurirajo kar med seboj, ne pa z drugimi znamkami. Nemci? He.

Lexus pa je tudi sinonim za drugačen pristop k premijskemu udobju, vožnji in nenazadnje dizajnu. Ne gre se slepiti, na prvo žogo pristop ni vedno všeč vsem, a vsak dan v lexusu vožnjo postavlja v drugačno luč. Je avantgarda uveljavljenim premijcem germanskega porekla.

Model RX je eden znamkinih najbolj znanih in globalno uspešnih. Pooseblja samo sredico njene filozofije. Prva generacija sega še v prejšnje stoletje in je bila ena od začetnikov kasnejšega pohoda velikih premijskih suvov. Mercedes ML je bil predstavljen le eno leto prej, BMW X5 je bil še na papirju, da o audiju Q7 ali volvu XC90 ne govorimo ...

Lexus RX 500h | Avtor: Saša Despot Lexus RX 500h Saša Despot
Lexus RX 500h | Avtor: Saša Despot Lexus RX 500h Saša Despot

Vsaka naslednja generacija lexusa RX je pomenila kakšen tehnološki preskok naprej, kot je bil na primer hibridni pogon med vladavino dizlov, ali pa napredni varnostni sistemi v tretji generaciji. Lani je zapeljala na ceste peta generacija RX, v sklopu katere je znamka še dvignila letvico kakovostnega udobja ter predstavila prvi turbo hibridni pogon. In prav najmočnejšo izpeljanko RX 500h z Direct Drive pogonom smo preizkusili na domačih cestah. 

Umirili obliko, ohranili vrhunsko kakovost

Novi RX je oblikovno zelo vpadljiv avto, ki izraža moč in dinamiko. Dolžinsko je ostal pri malo manj kot 4,9 metra, je pa zato v primerjavi s predhodnikom nižji in širši, daljša je tudi medosna razdalja. Oblikovno se je odpovedal baročnemu pretiravanju z linijami, vnesel je kupejevske prvine, zdaj deluje res lepo zaokrožen.

Predvsem zadek se je oblikovalcem zelo lepo posrečil, svetila povezuje ena sama svetleča črta, nad katero modno kraljuje izpisano ime znamke. Serijska (in edina) oprema F sport ga z raznimi detajli in 21-palčnimi platišči naredi še atraktivnejšega, loči od šibkejših sorodnikov in že po zunanjosti več kot dostojnega tekmeca nemških nabritim premijcem.

Lexus RX 500h | Avtor: Saša Despot Lexus RX 500h Saša Despot
Lexus RX 500h | Avtor: Saša Despot Lexus RX 500h Saša Despot

Tudi notranjost je zdaj že na pogled precej bolj vabljiva, očiščena 'samurajskih' potez, bolj zračna in prostorna. Tudi če pustimo ob strani Lexusovo PR razlago o posebnem 'Tazuna' pristopu povezave konja in jezdeca ter 'ravno prav' vsega potrebnega, sta prednja sedeža odlična, voznikov položaj za volanom zelo dobro odmerjen. Pravzaprav se zdi za tipičnega lexusa zdaj armaturna plošča nenavadno čista, zalita. Bi pa na sredinski konzoli pričakoval prostor za kaj večjega od zgolj telefona. Vsekakor pa je način, kako so skupaj zloženi, sešiti in pričvrščeni materiali visoke kakovosti, na zelo visoki ravni. 

Velik pozitiven premik je infozabavni vmesnik, ki ga zdaj končno upravljamo prek zaslona na dotik, ne več prek drsne ploščice med sedežema. Novi 14-palčni zaslon je res lep, v ozadju deluje hitra strojna oprema. Oblikovno in uporabno mi je bila zelo všeč integracija okroglih fizičnih gumbov za temperaturo vanj.

Razporeditev menijev je zdaj končno takšna, kot se pritiče modernemu avtu premijskega kova. V nastavitvah je mogoče nastavljati številne malenkosti, celo stopnjo, za koliko naj se pri izstopu samodejno odmakneta sedež in volan. Seveda podpira wi-fi povezavo s telefonom. 

Lexus RX 500h | Avtor: Saša Despot Lexus RX 500h Saša Despot
Lexus RX 500h | Avtor: Saša Despot Lexus RX 500h Saša Despot

Visok tehnološki nivo je testni avto izkazoval tudi z možnostjo preklopa na digitalno vzvratno ogledalo, ki je razširilo zadnji vidni kot med vožnjo. 

Dve stvari sta me zmotili, prva resneje. Lexus zagovarja pristop 'roke na volanu, pogled na cesto.' V ta namen HUD projicirni zaslon služi tudi za prikaz funkcij volanskih tipk, ko nanje pritisnete. A se dober namen zalomi, ko je treba upravljati tempomat ali pa spreminjati pogled podatkov voznikovega zaslona ter z volanskimi tipkami iskati pravo izbiro. Zakomplicirano! 

RX kar nekoliko pretirava tudi z USB priključki, ne predstavljam si, zakaj bi samo spredaj poleg QI polnjenja potreboval še 3 dodatne vtiče. Morda le, če bi bil taksist.

Ko izstopiš bolj spočit

Vožnja z RX je udobno doživetje. Prilagodljivo vzmetenje zelo nežno opravi z neravninami, glede na velikost avta je piš vetra nečuten, zvočna izolacija premijska. Kot je premijsko Mark Levison ozvočenje in že omenjeno udobje sedežev. Ali pa zares odlični asistenčni sistemi, ki glede na nežnost in nevsiljivost, a hkrati učinkovitost sodijo v trenutno špico avtomobilske industrije. 

Vsaka tudi daljša pot zato mine v spočitem vzdušju. Pogon pri tem opravi veliko vlogo. Samopolnilna hibridna kombinacija 2,4-litrskega turbo motorja in elektrike poskrbi za zelo brezčutno premikanje velikega suva.

Lexus RX 500h | Avtor: Saša Despot Lexus RX 500h Saša Despot
Lexus RX 500h | Avtor: Saša Despot Lexus RX 500h Saša Despot

Dva vgrajena elektromotorja imata ob primerno polni bateriji "na čez" počasnejšo in mestno vožnjo, ob močnejšem pritisku na plin se dostojanstveno vključi še bencinar. Ko stopalko pohodimo do konca, pa 2,1 tone težak avto opusti oliko in ob razlitju vseh 273 kilovatov (371 KM) plane naprej tako, kot si predstavljamo od zmogljivega SUV-a.

RX 500h ima za razliko od drugih manj zmogljivih različic vgrajen klasični menjalnik s šestimi stopnjami, zato je prenos moči športno stopenjski, vsekakor pa precej bolj direkten od brezstopenjskih menjalnikov. Pomembno je omeniti tudi DIRECT4 tehnologijo. Ta inteligentno porazdeljuje pogonski navor med prednjo in zadnjo os, tako da kolesa ohranjajo trden stik s podlago ne glede na okoliščine. Po zagotovilih Lexusa je elektronska porazdelitev precej hitrejša in učinkovitejša od mehanske. 

RX 500h v zavojih resda zagotavlja visoko stopnjo zaupanja v avto, z njim in ob podpori pogona je lahko vožnja tudi bolj športne narave. Vsekakor pa RX 500h z vrha Lexusove SUV ponudbe ni na ravni AMG, M ali SQ strojev, saj mu za tako visok športni nivo še precej manjka pri hitrosti volana, vračanju informacij s ceste in nagibanju karoserije. 

Lexus RX 500h | Avtor: Saša Despot Lexus RX 500h Saša Despot
Lexus RX 500h | Avtor: Saša Despot Lexus RX 500h Saša Despot
Lexus RX 500h | Avtor: Saša Despot Lexus RX 500h Saša Despot

Kaj pa uporabnost?

Če naj bo RX 500h poslovni avto, s katerim se menedžerska ekipa odpravlja na pomembne sestanke, potem bo izvrstno opravil svojo nalogo. Tudi zunanja dva sedeža sta hlajena, udobja in prostora dovolj. Malo manj pa avto zadovolji po družinski plati, ko pride v igro še veliko prtljage ali pa kletka za psa. Prtljažnik je namreč s 461 litri milorečeno povprečen za ta velikostni razred, tudi ob elektrificiranem podiranju naslonjal se ustavi pri 1.678 litrih. 

Lexus RX 500h seveda ni avto za vsakogar. Cena tik pod stotimi tisočaki tudi ne sodi ravno v forumaško kategorijo "debata o racionalnem avtu." Nanj naj pomislijo tisti, ki razmišljajo o premijskem avtu, s katerimi želijo pustiti vtis, čeprav nima nemške značke. Hkrati pa imajo v življenju radi vrhunsko kakovost in udobje. Ter seveda zanesljivost.

Podatki o testnem vozilu (lexus RX 500h F-Sport)

Pogon: hibrid, 2,4 turbo T štirivaljni bencinar in dva elektromotorja
Sistemska moč: 273  kW (371 KM) 
Navor: 551 Nm
Mere v mm (D x Š x V, medosje): 4.890 x 1.920 x 1.695; 2.850
Prtljažnik v litrih: 461 - 1.678
Zmogljivosti: 210 km/h, pospešek 6,2 sek od 0 do 100 km/h
Poraba: 7,8 l/100 km
Cena: 99.000 €

Lexus RX 500h | Avtor: Saša Despot Lexus RX 500h Saša Despot
Lexus RX 500h | Avtor: Saša Despot Lexus RX 500h Saša Despot
Lexus RX 500h | Avtor: Saša Despot Lexus RX 500h Saša Despot
Lexus RX 500h | Avtor: Saša Despot Lexus RX 500h Saša Despot
Lexus RX 500h | Avtor: Saša Despot Lexus RX 500h Saša Despot
Lexus RX 500h | Avtor: Saša Despot Lexus RX 500h Saša Despot
Lexus RX 500h | Avtor: Saša Despot Lexus RX 500h Saša Despot
Lexus RX 500h | Avtor: Saša Despot Lexus RX 500h Saša Despot
Lexus RX 500h | Avtor: Saša Despot Lexus RX 500h Saša Despot
Lexus RX 500h | Avtor: Saša Despot Lexus RX 500h Saša Despot
Lexus RX 500h | Avtor: Saša Despot Lexus RX 500h Saša Despot
Lexus RX 500h | Avtor: Saša Despot Lexus RX 500h Saša Despot
Lexus RX 500h | Avtor: Saša Despot Lexus RX 500h Saša Despot
Lexus RX 500h | Avtor: Saša Despot Lexus RX 500h Saša Despot
Lexus RX 500h | Avtor: Saša Despot Lexus RX 500h Saša Despot
Lexus RX 500h | Avtor: Saša Despot Lexus RX 500h Saša Despot

 

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.

Sorodne novice