Avto > Testi
8542 ogledov

Najboljši električni avto za relacije? Preizkusili smo v praksi …

Tesla Model3
1/34
Anže Petkovšek
Vozili smo avto z enim najdaljših dosegov z enim polnjenjem. Tako pravi obljuba, kaj pa smo doživeli v praksi?

Tesla model 3 long range RWD 'highland' je lahko favorit tako za podjetja, ki prenavljajo ali dopolnjujejo svoje vozne parke kot tudi posameznike, ki med prioritete postavljajo doseg in nizek strošek prevoženega kilometra.

"Mi lahko prosim pomagate, šele pred 14 dnevi sem dobila nov službeni avto, pa se še ne znajdem najbolje. Kako naj končam polnjenje?" To me je s trkanjem po oknu spraševala uporabnica sosednje tesle na Supercharger polnilnici.

'Problem' je bil rešen s tremi kliki po zaslonu, ki pa jih voznici ob predaji avta ni nihče obrazložil za primer, ko se ključavnica ob ne povsem polni bateriji ne bo samodejno sprostila. Ali pa je med predavanjem pozabila na ta nasvet v poplavi vseh posebnosti, po katerih se tesle razlikujejo od programskih vmesnikov klasičnih termičnih modelov. 

Tesla Model3 | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek

Z izjemo polnjenja je bila novopečena uporabnica nad svojim novim poslovnim avtov navdušena. Ker vozi električni avto, ji ni potrebno plačevati nikakršnih bonitet, je povedala. Ker pa živi v bloku, ne more polniti doma in je primorana vsakih nekaj dni za pol do ene ure narediti obvoz mimo hitre polnilnice. Tudi ti stroški gredo podjetju lahko v delno olajšavo.

Kar me je zmotilo pri 'sosedi', je bilo dejstvo, da ji je podjetje nabavilo dual motor različico. Ni mi delovala ravno kot voznica, ki potrebuje 4,2-sekundni pospešek do stotice ali da si pogosto daje duška čez Kačje ride. Čez glavo dovolj zanjo bi bil 'moj', long range AWD. Bila bi redkeje na polnilnicah, ohranila bi enako udobje in najmanj 80 odstotkov zmogljivosti dual motorja, podjetje pa bi še dodatno prihranilo z nabavno ceno in operativnimi stroški.

Znamka Tesla je pred časom ponudbo prenovljenega model 3 razširila še na četrto različico. Vstopni izpeljanki z manj zmogljivo LFP baterijo, dual-motor long range in performance verzijam so dodali še long range RWD. Ta je bila za kratek čas prisotna že v obdobju pred prenovo.

Poenostavljeno povedano je model 3 LR RWD okleščena verzija dual motor long range. Tisti obljublja nekaj čez 600 kilometrov dosega z enim polnjenjem, veliko moč in bliskovite pospeške. Takšnemu avtu so inženirji vzeli prednji elektromotor, ohranili učinkovito litij-ionsko baterijo in ustrezno prilagodili elektroniko. V primerjavi s predhodnikom LR RWD pa so ji izboljšali pospešek in učinkovitost. 

Dosegli so, da lahko novi LR RWD verzija z enim elektromotorjem po uradnih meritvah dosega celo številko 700 prevoženih kilometrov

In kar je še bolj pomembno, ta različica je kar pet tisoč evrov cenejša od dual motor in le štiri tisočake nad vstopno LFP verzijo. Ob zadovoljitvi z osnovno opremo s ceno 43.990 evrov še vedno lahko za las ujame tudi državno subvencijo v višini 6.500 evrov. Ker si podjetje lahko pri nakupu električnega avta odbije DDV, zaposleni pa ne plačuje bonitete za uporabo službenega električnega vozila, se zdi takle nov električni avto dolžine 4,7 metra za manj kot 30 tisočakov že kar nesramno poceni.

Kaj pa v praksi, med vožnjo? Je LR RWD že preveč okleščen in je postal samo še eden od mnogih? 

Tesla Model3 | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek

Ne, še vedno je tesla!

Model 3 sicer v osnovi ni več najnovejši avto in nekateri konkurenti so se s svojimi avti tehnično že močno približali ali pa že celo presegli ameriškega velezvezdnika med električnimi. 

Spomnimo, da trojka ohranja kombinacijo uporabnosti, enostavnosti uporabe in domiselnih tehničnih rešitev, ki lahko olajšajo ter popestrijo vsakdanjo vožnjo. Po prenovi je precejšnja novost serijski zadnji zaslon, ki lahko zabava mladež tudi med vožnjo. Izboljšana je tudi zvočna zatesnitev, dvignili so nivo kvalitete izdelave.

Stalne posodobitve skrbijo, da vgrajena strojna oprema nadgrajuje in dodaja funkcije. Med pridobitvami v zadnjem času so tako vklop matričnega delovanja (serijskih!) žarometov ali pa nadzor voznikove pozornosti prek notranje kamere. Seveda pa ostaja velika črna pika v obliki volana brez obvolanske ročice za smerokaze. Pri posodobljenem model Y so jo k sreči že vrnili.

Podatki o vozilu (tesla model 3 LR RWD)

Pogon: električni, zadnji, 400 V arhitektura 
Mere v mm (D x Š x V, medosje): 4.720 x 1.849 x 1.441; 2.875
Prtljažnik v litrih: 594 - 977, spredaj 88
Moč in navor: 235 kW (320 KM), 450 Nm 
Zmogljivosti: 201 km/h, pospešek 5,2 sek od 0 do 100 km/h
Baterija: 78,1 kWh / 75 kWh (neto)
Največja moč polnjenja: 11 kW (AC)/250 kW DC

Poraba na testu (kombinirana): 14,5 kWh/100 km
Cena vozila: 43.990 evrov (polna cena)

Ali tisto z dosegom 700+ km drži?

Konkretni long range rear-wheel drive avto obljublja kar 702 kilometra dosega in WLTP porabo 12 kWh na 100 kilometrov. Morda v mestu, ampak kaj pa v resničnem življenju avtoceste? Da bi preizkusil obljubo o dolgem dosegu, sem se z LR RWD odpravil iz Ljubljane v Mursko Soboto in nazaj. 

Startal sem s 96 odstotkov polno baterijo, zaključil sem na isti lokaciji po prevoženih 379 kilometrih. 95 odstotkov vožnje je bila avtocesta, na kateri pa nisem bil nikakršno 'počasnelo'. Ko je to dovoljevala gostota prometa, je bila vožnja ves čas na zgornji omejitvi oziroma znotraj dovoljenega pogreška policijskega merilnika. Skratka, mudilo se mi je kot se vedno mudi na službeni poti. Vreme je bilo nič kaj prijetno toplo, le okoli 10 stopinj Celzija.

Tesla Model3 | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek

Obljubljeni skupni "dizelski" doseg mi je sprva vlival upanje, da bo pot mogoče opraviti v enem zamahu. A je med vožnjo pogled na trenutno porabo dal vedeti, da bo težka. Avtocestna poraba je bila sicer glede na primerljive električne avte še vedno zelo dobra v primerjavi na konkurenco, okoli okoli 21 kWh/100 km.

Slutnje so se potrdile ob prihodu v Mursko Soboto, kjer je bilo stanje napolnjenost baterije (SoC) z neto kapaciteto 75 kWh že na meji 50 odstotkov. Ob vnosu povratka v navigacijo je avto zato predlagal krajši postanek na hitri polnilnici pri Slovenski Bistrici. Brez polnjenja bi prišel na cilj 'na hlapih' ali pa bi moral konkretno zmanjšati povprečno potovalno hitrost. 

tesla model 3 poraba | Avtor: A. L. A. L.

Raje sem tvegal kratek postanek, po računalniku bi zadostovalo že dobrih 10 minut. Avto je že samodejno med potjo začel kondicionirati baterijo za čim hitrejše polnjenje.

Za polnjenje sem se ustavil že na postajališču Dogoše, v bateriji je bilo takrat še za dobro četrtino energije, do takrat pa prevoženih 250 kilometrov. Na Superchargerju avto sicer nikoli ni polnil pri maksimalnih 250 kW, največ je uspel priti do 200 kW, pa nato kar hitro padel. A tistih 25 minut za kavico in prigrizek je bilo dovolj, da je baterija pridobila okoli 75 odstotkov in dovoljevala mirno nadaljevanje poti. V Ljubljano sem se po 380 kilometrih na izhodišče vrnil s 45 odstotki.

Izven avtoceste dlje kot zajček na baterije

Realno bi torej s teslo model 3 LR RWD lahko z enim polnjenjem brez skrbi računal na nekaj več kot 300 kilometrov avtocestne vožnje s polnim plinom. Če pa bi vsakodnevne poti vsebovale tudi vožnjo po mestu in primestju, potem bi bila poraba še bistveno ugodnejša, doseg še daljši.

V takšnih kombiniranih razmerah avtocesta so bile moje vožnje zelo varčne, merilnik porabe je kazal po 12 do 13 kWh na 100 kilometrov, le ob zelo dinamični vožnji 15. Torej 600 in več kilometrov ne bi bila nobena umetnost.

Tesla Model3 | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek
Tesla Model3 | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek

Mu pride kateri od konkurentov blizu?

Preveril sem še po konkurenci do 65 tisoč evrov, do koder seže subvencija naše države. Spletna baza električnih avtov EV Database pokaže, da je v tem rangu s tako dolgim dosegom samo nedavno predstavljeni Mercedes-benz CLA, ki pa bo občutno dražji. Kot omenjeno je dražji tudi verjetno najbolj neposredni konkurent, različica model 3 dual motor.

Dražja od tesle sta še volkswagen ID.7 Pro S in DS N°8 AWD Long Range. Z dolgim dosegom se predstavlja tudi peugeot e-3008 Long Range (97 kWh). 

A pod črto ceniki ne lažejo - eden najboljših dolgoprogaških električnih avtov, ki jih lahko dobite ta hip pri nas, je hkrati najcenejši - tesla model 3 LR RWD. Za slabih 45.000 evrov oziroma tudi z doplačilom za nebelo barvo in srednje zmogljivo polavtonomno vožnjo v višini 3.800 evrov je z bogato serijsko opremo še vedno pod mejo 50 tisočakov. V tem primeru je sicer državne subvencije za 4.500 evrov.

Da gre za veliko avta za ta denar, je pokazala tudi nedavna ADAC velika primerjava električnih vozil. Tesla model 3 LR RWD je favorit električnih dolgoprogašev.

andrej.leban@styria-media.si

Komentarjev 10
  • Avatar Pavel Vodnjov
    Pavel Vodnjov 14:48 03.julij 2025.

    Nateg stoletja,dizel 50l rezervar, doseg 960 km, pol pa računejte,hi hi

  • Ender3 11:45 03.julij 2025.

    Kje pa so Kitajski proizvajalci..Nekateri so v vidnem tehnološkem naskoku in prodaji.

  • AnzeSmolej 07:46 03.julij 2025.

    Se pravi, da obljubljajo veliko, a realno ne niti 400km? Obup. Dokler ni realnost vsaj 900km pri -10C, ali pa 35C s klimo na polno, pri enaki vožnji kot z normalnim avtom, niti povoham ne elektro šrota.

Sorodne novice