Avto > Testi
4421 ogledov

V novega dizla polagajo velike upe

Nissan qashqai
1/31
Saša Despot
Qashqai je Nissanova uspešnica, ki pa se je morala prilagoditi novim razmeram v avtomobilski industriji. Zdaj je na voljo z novim dizlom, v katerega pri Nissanu polagajo velike upe.

Pred slabim letom dni smo na mednarodni predstavitvi preizkusili motorsko posodobljenega qashqija. John Fettis, višji inženir pri evropski veji Nissana, kjer so zasnovali tudi qashqaija, daleč najbolj pomembni model znamke, je v ospredje postavil bencinske motorje v paleti SUV vozil.

Pri Nissanu tako veliko stavijo na 1,3-litrski bencinski motor, s katerim so storili znaten korak naprej, kar se tiče porabe goriva in zmogljivosti. Pri voznih lastnosti ima precej več prožnosti, navora in moči in bi moral kot tak ugajati vsem tistim, ki se odvračajo od dizelskega motorja. Tukaj lahko preberete naš test.

Nissan qashqai | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Nissan Qashqai Avto Preizkusili smo nov Nissanov korak do avtonomne vožnje

A dizli imajo zaradi še večje prožnosti, navora in dinamike, ki jo prinašajo, še vedno veliko privržencev tudi pri nas. Še posebej če želite imeti 4x4 pogon, ki ni na voljo z omenjenim bencinskim motorjem, je pa zato z novim prisilno polnjenim 1,7-litrskim dizlom s 112 kilovatov moči (150 KM) in 340 Nm navora (zamenjava za 1,6-litrskega dizla s 96 kW/130 KM in 260 Nm navora), s turbino s prilagodljivo geometrijo lopatic. Dizel je bil v prid večje okoljske prijaznosti in manjšega ogljičnega odtisa nujen za športnega terenca, kar pa tudi pomeni, da boste morali na določeno število kilometrov vanj dolivati sečnino oziroma AdBlue, hkrati pa je motor na razpolago tako z ročnim kot s CVT menjalnikom. No, mi smo ga preizkusili v kombinaciji s samodejnim menjalnikom s sedmimi umetno delujočimi prestavami, ki pa so se izkazale za dober približek klasičnemu avtomatskemu menjalniku.

Nissan qashqai | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Kljub temu, da je qashqai precej star model in je minilo že dve leti, odkar smo vozili prenovljeno različico, še vedno deluje dovolj sveže in privlačno, še posebej, če izberete dobro založen opremski paket tekna, ki že serijsko prinaša 7-palčni zaslon na dotik in številne asistenčne sisteme, ne pa tudi s strani Nissan čislanega sistema propilot (delno avtonomna vožnja), ki je bil pri testnem avtomobilu na seznamu doplačil.

Avto Nissan: najstarejša japonska avtomobilska tovarna

Nissan qashqai | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Voznik in sopotnik sedita zelo udobno. Zasluga gre usnjenim sedežem, ki omogočata spominsko funkcijo in tudi štirismerno električno nastavljivo ledveno oporo. Ne glede na velikost in težo, bi morala sedeža ponujati dovolj udobja potnikom. Ergonomsko je potovalna kabina dobro zasnovana, predvsem pa je qashqai še vedno "up to date" na račun materialov, ki so kakovostni, že po zapiranju vrat se sliši, da so uporabili dodatno izolacijo, enako velja za stekla. Vse to se izkazuje v precej dobri izoliranosti in manjšem preboju hrupa v kabino. Všečen in zelo dober je prisekan volan v obliki črke D, ki je prijetno odebeljen, zaradi spodrezanega spodnjega dela je vstopanje lažje, hkrati pa omogoča upravljanje z več funkcijami osrednje naprave na dotik. 

Nissan qashqai | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Šibka točka vozila je infotainment NissanConnect, ki sicer dovoljuje poslušanje serijskega digitalnega radia (DAB), tudi reprodukcija zvoka, če imate Bosov sistem, je dobra, zato pa je predvsem grafično šibek, tudi 360-stopinjska slika, ki jo ustvarijo kamere na zunanjosti vozila, bi lahko bila boljša, predvsem pa je zamudno pritiskanje zaslona s prsti. Pričakovano, vsaj do prihoda nove generacije, merilniki ostajajo analogni z majhnim TFT zaslonom. Testni avtomobil je imel še doplačljivo panoramsko okno z električno pomičnimi senčili, ki nekoliko okrni prostor za glavo na zadnji klopi, a ob velikih steklih v kabino prinaša zares veliko svetlobe. Nad prostornostjo sedenja na zadnji klopi se ni za pritoževati, prav tako je prtljažni prostor družinsko zajeten, a ne odstopa od povprečja v razredu. Je pa s prilagodljivo polico in ločilniki, ki jih je mogoče konfigurirati z 18 različnimi permutacijami, odvisno od vrste tovora, zelo uporaben.

Nissan qashqai | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Nissanova prihodnost Avto Električne nissane bomo polnili na bencinski črpalki

O vsem tem, tudi propilotu, ki vozniku pomagala pri krmiljenju, pospeševanju in zaviranju na enem pasu na avtocesti, smo že veliko pisali, zato na tem mestu še nekaj več o motorju, ki je bil bistvo tokratnega testa.  Dizelski 1,7-litrski motor zaženemo s pritiskom na stikalo, a se oglasi veliko bolj tiho in ne strese kabine tako kot ostareli 1,6-litrski dizel, ki je ponudil manj moči in navora in so ga že odstranili iz ponudbe. Slabša plat motorja je sodelovanje s start stop sistemom, saj je speljevanje nekoliko zapoznelo, zato smo sistem kar izklopili. Motor tako v mestu kot na podeželju ali avtocesti venomer deluje uglajeno, predvsem pa je zelo prožen. Ni dirkač, je vsestranski in tako uglajen, da voznik, sploh ne ve, da gre za dizelsko gnano vozilo, če to ne bi pisalo v dokumentih. In tudi porabi ne veliko goriva. Na avtocesti računajte na okoli sedem litrov plinskega olja, na podeželju krepak liter manj, v mestu pa pol litra več. Dobrega pol litra goriva je v povprečju manjša poraba kot pri novem 1,3-litrskem turbobencinskem motorju.
Vožnja z njim je nenaporna, tudi, ko je treba prehitevati, ali voziti v zastojih. Ne pričakujte pa ničesar pretirano dramatičnega. 1,3-turbo pospeši bolje, stane pa v kombinaciji z dvosklopčnim samodejnim menjalnikom skoraj štiri tisočake manj. A je res, da ima dizel štirikolesni pogon!

Nissan qashqai | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Nissan juke Avto To je novi nissan juke in zelo je pameten

Nissan qashqai | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Podatki o vozilu: (Nissan qashqai 1.7 dCi 150 tekna x-tronic)
Motor: 1.749 cm3, turbodizelski
Moč: 112 kW (150 KM) pri 3.500 vrt/min. Navor: 340 Nm od 1.750 vrt./min.
Dimenzije (D x Š x V v mm): 4.394 × 1.806 × 1.590, medosna razdalja 2.646 
Prtljažnik (v litrih): 430-1.598
Poraba na testu: 7,0 litra/100 km (mešani cikel), normni izpust CO2: 154 g/km
Zmogljivosti: 200 km/h, 9,5 sekunde od 0 do 100 km/h
Cena v evrih: 20.900 (osnovni)/ 33.050 (testni)

Konkurenti: renault kadjar, peugeot 3008, seat ateca, škoda karoq, hyundai tucson, kia sportage ... 

PLUSI: še vedno atraktiven videz, prožen motor, sedeži in volan, možnost štirikolesnega pogona.

MINUSI: zamuden start/stop, reprodukcija slike pri multimedijskem sistemu, cena v primerjavi z bencinarjem.

Nissan qashqai | Avtor: Saša Despot Saša Despot
Nissan qashqai | Avtor: Saša Despot Saša Despot
Nissan qashqai | Avtor: Saša Despot Saša Despot
Nissan qashqai | Avtor: Saša Despot Saša Despot
Nissan qashqai | Avtor: Saša Despot Saša Despot
Nissan qashqai | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.