Avto > Testi
97 ogledov

Odpadnik, če gre na vsa štiri kolesa

Jeep Renegade
1/25
Anže Petkovšek
Tudi Jeep je uspešno napadel segment kupcev, ki si želijo rubusten, visok avtomobil za brezpotja, čeprav se resnici na ljubo ne bodo nikoli zapeljali z asfaltne ceste.

S predalčkanjem novih domislic avtomobilistov v neke klasične razrede imamo zadnjih nekaj let kar nekaj težav. Pri Renegadu seveda ni nič drugače. Zmeda je popolna, če samo naštejemo kam vse ga uvrščajo proizvajalec in prodajalci : ali v B-segment crossoverjev, med mini SUV-e, ali subkompaktne SUV-e, ali celo v skovanko subkompaktni crossover, ki sem jo zasledil prvič. Gre zato, da ima super majhno školjko in je manjši kot kompaktni SUV po standardizaciji za Severno Ameriko, seveda, če zadevo še malce zapletemo. Kompaktni crossover bi bil njegov veliki brat Patriot, srednji Cherokee,  srednji SUV je Grand Cherokee in veliki Wagoneer. Razlago ameriške obsedenosti s klasifikacijami velikosti bi lahko posplošili, da avtomobil spada kamor pač spada, ker je krajši kot 4,3 metra. Izdelujejo ga naši zahodni sosedje in testni model je imel seveda 1,6 litrski fiatov pogonski agregat. Renegade sicer prihaja še iz Brazilije, delajo pa jih tudi na Kitajskem.

Jeep na zunaj

Jeep se je torej po vzoru Fodra odločil prilagoditi proizvodnjo trgu, ki ga osvaja. In glede na prodajne rezultate, mu to v veliki meri tudi uspeva. Vendar do Forda, ki ga mnogi smatrajo kar za evropski avto, mu manjka še precej.

Jeep Renegade | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek
Pri zunanjosti seveda ni nobenega dvoma, še vedno je zelo jeepovska in privlačna za oko. Renegade je bil zasnovan po vzoru znamenitega Willija, a z njim, razen napisa na armaturni plošči Since 1941, kot da gre za pivo, nima veliko skupnega. Dizajnirala sta ga fanta, ki sta tri leta pred tem diplomirala. V avtomobil sta skrila kar nekaj velikonočnih jajc kot jih imenujejo Američani, da bi lastnik vedno odkril nekaj novega. Ker testni model ni imel štirikolesnega pogona, sem mislil, da je vse, kar je ostalo od simbola za off road, packa na števcu za hitrost. Nekakšen blatni madež. A dejansko gre za packo, ki naj bi spominjala na zadetek s paint ball puško. Dizajnerja sta želela ljudem sugerirati za kaj vse lahko avtomobil v prostem času uporabljajo.

Jeep Renegade | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek

Na cestah ne blesti

Avtomobil torej ni rojen za off road. Edino kar spomninja na jeepa, ki je bil nekoč tako kot adidas simbol za vse izdelke, ki gredo povsod, je višina od tal in pa precejšen navor. Zgodba pa je povsem drugačna, ko enkrat preizkusite model s štirikolesnim pogonom. Gre brez dvoma za najboljšo off road izkušnjo v razredu. S testnim vozilom, brez štirikolesnega pogona, pa se lahko le vrnemo nazaj na cesto.  Razlika, ki jo je Jeep želel zapreti s proizvodnjo na evropskem trgu je seveda v porabi, standardih pri varnosti in izpustih in pa, če poenostavim, pri mehkobi vzmetenja. Američani so na luksuznem nivoju izgubili bitko za Evropo in tudi svoj ugled. V nižjih razredih pa si s Chryslerjem ali Chevrolejem s korejskimi avtomobili tudi niso naredili velike usluge. Jeep je imel tu vendarle boljše izhodišče, morda se tudi zato Renegade zelo lepo prodaja na evropskem trgu. Karekteristike in vozne lastnosti namreč same po sebi ne prepričajo. Tresljaji, ki se prenašajo v kabino so na trenutke na naših vaških cestah, neznosni. Čeprav bi človek pričakoval, da bo B-segment crossoverja ali subkompaktni SUV, če že hočete, ravno tu blestel.  Avtomobil ni pregleden, tako spredaj kot zadaj. Na avtocesti pa je precej glasen, zvok vetra in ceste zelo zelo povprečen sistem ozvočenja ne preglasi. Ekran na dotik je majhen (pet palčni) in dolgočasen, a ga je mogoče nadgraditi na sedem palčnega.

Jeep Renegade | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek
Jeep Renegade | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek
Tudi nekaj plusov

Avtomobil nima navigacije, ima pa elektronski kompas, ki je na cesti povsem neuporaben. Na trgu sveda hkrati že kar nekaj časa obstajajo tudi bistveno bolj uporabne in lepše rešitve za kompas, ko se denimo smeri neba izrišejo v vzratnem ogledalu. Če še ostanemo pri notranjosti, držala za sopotnika, ki je na armaturni plošči, tudi nisem najbolj dojel. Zakaj bi se nekdo držal spredaj, ko ga premetava levo in desno, če je držalo temu namenjeno.

Sedež je sicer udoben, avtomobil je nadpovprečno prostoren za ta razred, nad menjalnikom nimam pripomb,  ima tudi denimo odlično krmiljenje. Renegade ima tudi dovolj navora za malce bolj poskočno vožnjo. Poraba pri kombinirani vožnji se je povzpela na 7,6 litra.

Jeep Renegade | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek

Preskok za tri tisočake 

Štirivaljnik razvije 88 kilovatov in 320 Nm navora pri 1750 vrtljajih. Testni avtomobil z izjemo kovinske barve ni imel dodatne opreme, v serijski pa je denimo pomoč pri speljevanju v klanec, sistem proti prevračanju, sistem nadzora prikolice, Start&Stop, ESP , ASR,  MSR,  HBA ..  Če si torej želite Jeepa z nižjo porabo za nižjo ceno, kar ga vsekakor v razredu uvršča v vrh izbire, boste morali odšteti 23 tisoč evrov. Za nadpovprečne terenske zmogljivosti in občutke v segmentu, pa bo potrebno poseči po štirikolesnem pogonu. To pa ceno dvigne še za dodatne tri tisočake.

Podatki o vozilu: Jeep renegade 1,6 Multijet 16V Dawn of Justice
Motor: turbodizelski, štirivaljni, 1598 ccm
Najvišja moč: 88 kW (120 KM) pri 3.750 vrtljajih
Navor: 320 Nm pri 1.750 vrt./min
Dimenzije (D x V x Š v mm): 4.255 x 1.805 x 1.697, medosna razdalja 2.570
Največja hitrost: 178 km/h
Pospešek: 10,2 sekunde od 0 do 100 km/h
Poraba na testu: 7,6 litra
Cena (v evrih): 23.490 (testni)
   

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.