Avto > Testi
317 ogledov

Peugeot 308 SW GT: športni karavan za vsak dan

Peugeot 308 SW GT
1/30
Saša Despot
Karavanskemu golfu GTD je vštric stopil dizelski ford focus ST, svoj lonček pa je lani pristavil še Peugeot, ki ponuja dizelskega karavana (SW) 308 GT - torej različico, ki je nekakšen mejnik med klasičnimi 308 in najbolj športnim 308 GTi. Od vseh treh naštetih je sicer najmanj športen, a po drugi strani najbolj vsakdanje uporaben in za 180 vrancev zelo ekonomičen avtomobil. Test.

Če je nekdaj veljalo, da sta golf in focus v razredu kompaktnih kombilimuzin in tudi karavanov v katergoriji vozne posebnosti razred zase, je zdaj zgodba zelo drugačna.

Na trgu je nova generacija opel astre, smo v pričakovanju novega renault megana, ne pozabimo na škodo octavio VRS in seat leona FR, že kar nekaj časa pa je na trgu tudi karavanski (SW) peugeot 308, ki je naredil velik korak naprej v športnosti - prej smo ga bolj cenili po udobju. No, Peugeot pa z modelom 308 želi konkurirati tudi v razredu "mehkih" športnikov. Omenili sem golfa GTD in focusa ST, Peugeot ima 308 GT, ki je na izbiro kot kombilimuzina ali karavan, na voljo pa je z bencinskim ali dizelskim motorjem. 1,6 THP bencinski motor na prednji kolesni par prenaša 150 kilovatov moči (205 KM) moči, medtem ko 2,0-litrski HDi zmore 132 kilovatov moči (180 KM). Slednjega smo preizkusili v kombinaciji z uveljavljenim šeststopenjskim samodejnim menjalnikom, ki je edina izbira.

Manj športen kot golf in focus, a bolj eleganten

308 GT se od običajne tristo osmice razlikuje po nekaj spremembah na zunanjosti in notranjosti. Med drugim njegovi smerni kazalci svetijo v kaskadnem načinu (izmenjujoča se svetloba od enega proti drugemu delu). Zadaj je prepoznaven po veliki dvojni izpušni cevi. V kombinaciji z ekskluzivno modro barvo je bil videti še bolj športen, bolj atraktiven, svoje so prispevala še atraktivna 18-palčna platišča, ki pa so zelo občutljiva na visoke robnike, saj so izbočena, ob strani pa praktično ni gume, ki bi jih ščitila pred višjimi robniki. A, če ga postavimo ob bok Fordovemu in VW konkurentu, je že na prvi pogled jasno, da je levček bolj civilen. Manj je spojlerjev in drugih kričečih dodatkov na vozilu.

Peugeot 308 SW GT | Avtor: Saša Despot Saša Despot

 
Francozi so bolj prefinjeni, kar se opazi tudi v potovalni kabini. Materiali so nadpovprečno kakovostni, prepriča z veliko standardne opreme. V potovalni kabini, ki je zelo klasična, je obilica kroma za prestižnejši vtis, da gre za avtomobil s športno zasnovo, pa opozarjajo logotipi GT, ki jih najdemo na volanu s športno odsekanim spodnjim delom in pragovih. Usnjen volan je prešit z rdečimi šivi, ki jih najdemo tudi na športnih črnih sedežih, ki sicer niso dirkaško školjkasti, a ponujajo dober oprijem, predvsem pa so udobnejši. Lahko celo nežno masirajo križ voznika ali voznice. Na sploh je vtis bolj prefinjen, linije so čiste in pregledne.

Peugeot 308 SW GT | Avtor: Saša Despot Saša Despot
Peugeot 308 SW GT | Avtor: Saša Despot Saša Despot


 

 

 

 

 

Tudi prostorsko je to avto, ki je namenjen vsakodnevni vožnji. Prtljažnik je družinsko velik, med največjimi in najbolje obdelanimi v razredu, z obilico uporabnih dodatkov. Ima vse to, kar ponuja klasična 308-ica. Enako velja za voznikovo okolje, vključno z ekranom na dotik. Testnik je imel tudi gumb sport na sredinski konzoli. Če ga nekaj sekund držimo, vklopimo športen režim delovanja - takrat v trenutku otrdi servo volanski obroč, spremeni se odzivnost pedala za plin, merilniki hitrosti in vrtljajev se obarvajo v rdečo barvo, vozniku se med merilnik prikazujejo dodatni podatki o trenutni moči, navoru ... hkrati pa se spremni tudi zvok motorja, ki je glasnejši in prispeva k boljši vozni izkušnji.

Peugeot 308 SW GT | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Peugeot 308 SW GT | Avtor: Saša Despot Saša Despot
Karavan za vsak dan

A ta med najbolj športnimi v razredu ni. Pelje se sicer bolje kot klasični karavanski 308, tudi zato, ker je vzmetenje spredaj spuščeno za sedem, zadaj pa za 10 milimetrov. A so očitno pri slavnem oddelku Peugeot Sport, kjer pomagajo tudi pri kreiranju GT modelov, raje sklenili kompromis, ki prinaša vsakodnevno uporabnost.

Morda oče z otroki tega sploh ne bo opazil, saj se je skozi ovinke treba peljati zares hitro, da opazimo bistvene razlike z bolj športnimi konkurenti. Zlasti v ovinkih se GT pozna nekoliko mehkejše vzmetenje, ki je bolj kot za vožnjo na nož narejeno za križarjenje. Kljub velikim 18-palčnim kolesom je tudi na zadnji klopi vožnja dokaj udobna. Nekaj nagibanja je čutiti, majhen volanski obroč je manj natančen, a ponuja nekaj gokart občutka, vozilu pa se predvsem pri pospeševanju z mesta ali ovinka pozna prikrajšanost v moči. 132 kilovatov (180 KM) je pač nekaj manj kot pri golfu in focusu. Šestopenjski samodejni menjalnik je dober izdelek, ki nekoliko vpliva tudi na končno ceno.

Peugeot 308 SW GT | Avtor: Saša Despot Saša Despot
Peugeot 308 SW GT | Avtor: Saša Despot Saša Despot


Podatki o vozilu: (Peugeot 308 SW GT 2.0 Blue HDi 180, avtomatik)
Prostornina motorja: 1997 ccm
Moč motorja: 133 kW (180 KM) pri 3.750 vrt./min
Navor: 400 Nm pri 2.000 vrt./min
Zmogljivosti: 220 km/h, 8,6 sek. od 0 do 100 km/h
Poraba na testu (skupna): 6,5 litra/100 km
Dimenzije (D x V x Š v mm): 4.585 x 1.471 x 1.804, medosna razdalja 2.730
Prostornina prtljažnika (v litrih): 610-1.660
Izpust (po tovarniški specifikaciji): 107gramov CO2/km
Cena (v evrih): 29.730/32.205/26.679 (osnovni testni/z dodatki/testni z dodatki in popustom pri opciji peugeot financiranje).

Plusi: Poraba goriva in emisije, vgrajeni materiali, vsakdanja uporabnost;

Minusi: Manj športen od glavnih konkurentov, pomanjkanje športnih dodatkov in preveč podobnosti s klasičnim 308 SW

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.