Avto
12 ogledov

Testiranja cestnega vlaka pri koncu

Volvo Sartre Volvo
Volvo Car Corporation zaključuje projekt Sartre, ki najavlja samodejno vožnjo vozil v koloni. Dolgoročna vizija je namreč ustvariti sistem transporta, kjer bo priključitev cestnemu vlaku privlačnejša in udobnejša kot uporaba javnega transporta pri potovanjih na daljših razdaljah.

Volvo je edini proizvajalec avtomobilov, ki je bil del projekta Sartre. Projekt cestnega vlaka vključuje vodeči tovornjak, ki mu sledijo en tovornjak in tri vozila volvo (S60, V60 in XC60). Vsa sledeča vozila vozijo samostojno s hitrostjo do 90 km/h – v nekaterih primerih z ne več kot štirimi metri razmika med vozili. Zahvala gre trenutnim in novim tehnologijam.


"Osnovno načelo je, da sledeče vozilo sledi gibanju vodečega," pravi Erik Coelingh, tehnični strokovnjak pri Volvu, ki dodaja: "Da bi dosegli to, smo razširili kamero, radar in lasersko tehnologijo, ki so bili uporabljeni pri trenutnih varnostnih in podpornih sistemih, kot so prilagodljiv tempomat, City Safety, pomočnik za ohranjanje smeri, informiranje o mrtvih kotih in pomočnik za parkiranje."

Volvo Sartre | Avtor: Volvo Volvo
Najpomembnejši novi tehnologiji, ki sta bili dodani vozilom, sta prototip vmesnika človek-naprava (Human-Machine Interface), ki vključuje zaslon na dotik za prikazovanje pomembnih informacij in zahtev, kot sta priključevanje in zapuščanje cestnega vlaka, ter prototip komunikacijske enote vozilo-k-vozilu, ki omogoča, da vozila med seboj lahko komunicirajo.

Cestni vlaki so ustvarjeni za izboljšanje mnogo stvari: prvič, cestne varnosti, saj minimizira človeški dejavnik, ki povzroči 80 odstotkov cestnih nesreč. Drugič, zmanjša porabo goriva in izpuste ogljikovega dioksida za kar 20 odstotkov. Hkrati je zelo udobno in priročno za voznika, saj ima med vožnjo čas za druge stvari in ne za upravljanje vozila. Glede na to, da se bodo vozila peljala z avtocestno hitrostjo z nekaj metri razlike, se bo promet osvobodil nenehnih gneč.

Volvo Sartre | Avtor: Volvo Volvo
Zaradi spoznanja, da izziv implementiranja tehnologije cestnega vlaka na evropske avtoceste ni zgolj tehnične narave, Sartre vključuje tudi študije, ki identificirajo, katere spremembe bodo potrebne za realizacijo projekta.

"Rešiti je treba še kar nekaj vprašanj, preden bodo cestni vlaki postali realnost na evropskih cestah. Volvo je osredotočen predvsem na krizne situacije, kot je izogibanje oviri ali nenadno zaviranje. Vseeno smo prepričani, da imajo cestni vlaki izjemen potencial," sklene Erik Coelingh.

Komentarjev 1
  • McClain 09:06 17.november 2012.

    In ce prvi zaspi?? Sploh pa, kako beden obcutek se je voziti nekomu 4m za ritjo in sploh ne videti naprej. No thanks, morda komu drugemu bolj ustreza...