"Z novim vozilom si želimo preseči vse, kar smo kdajkoli prej dosegli," je na nedavnem dogodku dejal vodja projekta Mike Reichelt. Kot poroča Automobilwoche želi s tem strojni inženir z doktoratom iz inženirstva poudariti arhitekturo SDV, programsko opremo operacijskega sistema X, sistem baterij Gen6, nov oblikovalski jezik in panoramski iDrive. Vse to bo v novem iX3, ki bo predstavljen kot prvi model novega razreda. Tudi na področju trajnosti si podjetje prizadeva preseči dosedanje dosežke.
Kot prvo vozilo v novem razredu novi iX3, kot noben drug model doslej, predstavlja celosten pristop BMW k trajnosti izdelkov in ga tudi udejanja, piše nemški spletni portal, specializiran za avtomobilsko industrijo.
V ta namen so bili v celotni dobavni verigi, proizvodnji in življenjskem ciklu vozila, celo med fazo razvoja, uvedeni obsežni ukrepi. Glavni cilj: varčevanje z viri in zmanjšanje ekološkega odtisa. Fokus ni bil ne zmanjšanju CO2-e, temveč tudi drugih umetnih toplogrednih plinov, kot je metan. Emisije CO2 so se v dobavni verigi med razvojem izdelkov v primerjavi s trenutno proizvodnjo električnih vozil zmanjšale za 35 odstotkov.
Prtljažnik iz ribiške opreme
Nosilci koles in vrtljivi ležaji so izdelani iz 80 odstotkov sekundarnega aluminija, lita aluminijasta kolesa pa iz 70 odstotkov. Blago, lepilo in flis prevleke sedeža, poimenovane "Econeer", so izdelani iz PET, surovina za tekstilno prejo pa je prav tako izdelana iz 100-odstotno recikliranega PET, tj. plastičnih steklenic. Druge komponente, ki so bile že razvite z mislijo na recikliranje za obdobje po "življenjski dobi" avtomobila, vključujejo sredinsko konzolo, armaturno ploščo in notranje talne obloge.
Kako resno BMW zdaj jemlje svojo prednostno uporabo drugotnih materialov, je še posebej očitno v prtljažniku, predalu za shranjevanje polnilnih kablov pod pokrovom motorja. BMW kupuje iz pristanišč po vsem svetu kupuje zavrženo ribiško opremo, kot so mreže in vrvi. Material spremeni v drobljenec ga uporabi za proizvodnjo prtljažnikov, ki so izdelani iz 30 odstotkov reciklirane morske plastike.
Skupno bo približno tretjina prihajajočega BMW iX3 50 sestavljena iz drugotnih materialov, kar pomeni približno 740 kilogramov drugotnih materialov. Obsežni ukrepi za razogljičenje v dobavni verigi vodijo do zgodnjega doseganja točke preloma emisij CO2-e. Proizvajalec avtomobilov je izračunal naslednje: pri polnjenju z evropsko mešanico električne energije ima novi iX3 50 že po 21.500 prevoženih kilometrih nižji CO2-e odtis kot primerljiv motor z notranjim zgorevanjem. Pri polnjenju izključno z elektriko iz obnovljivih virov pa iX3 50 XDrive doseže to točko že po 17.500 prevoženih kilometrih.
Torej je narejen iz smeti?
Potem bo še lepše gorel ;-)
Samo cene niso povedali. Ker cena je X, ker bo pa oznaka recikliran bo pa 3X.