Avto
37 ogledov

Trije športniki za navadne smrtnike

Renault RS
1/7
Anže Petkovšek
Renault sport technologies (RS) je že dolgo ena najbolj prepoznavnih znamk športnih avtomobilov z dolgo zgodovino. Preizkusili in primerjali smo tri različne modele iz ponudbe.

Ime Renault sport se je prvič pojavilo pred 110 leti na dirki Pariz-Dunaj, danes pa je blagovna znamka tesno povezana s sodelovanjem v najrazličnejših dirkaških prvenstvih, še posebej v prestižni formuli Formuli 1. Kar 58 odstotkov dirkačev, ki letos dirkajo v svetovnem prvenstvu formule 1, je svoje prve korake naredilo prav na enem od tekmovanj Renault Sporta, med njimi pa je bil tudi legendarni francoski dirkač Alain Prost.

To je dovolj velik razlog, da renaultov z oznako RS ne smemo zamenjevati s konvencionalnimi kombilimuzinami in mestnimi vozili francoskega proizvajalca avtomobilov, pa čeprav gre tudi v primeru kupejevskega megana RS, clia RS Akrapovič in twinga RS za tri civilne in cenovno dostopne različice.

Twingo še najbolj navaden

Megane RS | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek
Še najbližje klasičnemu modelu je najmanjši twingo RS, ki na zunaj na športnost najbolj opozarja s črnimi platišči, nekoliko odebeljenimi blatniki in strešnim spojlerjem in tako na cesti ne izziva toliko strahospoštovanja, kot večja brata. Slednja premoreta difuzorje, izrazito športno oblikovane odbijače, blatnike, pragove, platišča in rdeče brembo zavore, dodatno pa „ustrahujeta“ z izpušnimi odprtinami iz katerih se razlega bobnenje, ki je balzam za ušesa pravih ljubiteljev avtomobilov. Zvok je še bolj poseben pri posebni različici clia RS Akrapovič, razvitega v sodelovanju s svetovno znanim slovenskim proizvajalcem izpušnih sistemov, ki je ob zvoku cliu dodal še kanček eksluzivnosti, saj so Francozi izdelali le 20 primerkov za slovenski in hrvaški trg.

Clio in megane z dirkaškimi elementi

Cenovno dostopnost, najdražji in tudi najbolj zmogljiv megane RS z osnovno opremo stane 28.500 evrov (brez popusta), so strokovnjaki pri Renault Sport zagotovili z materiali, ki po večini ne odstopajo od preostale palete izdelkov, s katerimi si delijo tudi vse pomemben sisteme za varnost in udobje v avtomobilu. Če odštejemo logotipe z oznako RS in aluminijaste pedalke je twingo znotraj povsem običajen avtomobil. Niti sedeži niso izrazito športni, pač pa prej namenjeni večjemu udobju. Tudi zato je vsakodnevno uporaben, izmed vseh treh je tudi edini v katerem si za volanom predstavljamo sedeti kakšno gospodično. Clio in megane sta namreč vizualno mačista. Oba imata RS monitor, na katerem lahko voznik spremlja različne parametre, ki smo jih navajeni z dirkališč (temperatura olja, zavorna moč, G-pospešek, štoparica …). Recaro športni sedeži v obeh ponujajo odličen oprijem, ki je potreben, da telo zdrži vso silo, ki jo zmogljiva in številno konjenico podrta pogonska agregata s pomočjo natančnega ročnega šeststopenjskega menjalnika s kratkimi prestavnimi razmerji prenašata na cesto.

Zvok, ki dviguje lase

Clio Akrapovič RS | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek
Še največja razlika obeh testnikov v primerjavi s klasičnima modeloma se občuti v hitrih ovinkih, kjer vozniku po zaslugi natančnega podvozja, informativnega volanskega obroča in izjemne krivulje navora, omogočata odlično pospeševanje in centimetrsko natančno vožnjo. Clio, ki za pogon uporablja atmosferski dvolitrski bencinski motor z 149 kilovati moči (203 KM), od 0 do 100 km/h pospeši v 6,9 sekunde. Megane, ki ima prav tako dvolitrski bencinski agregatom zaradi turbine bolje pospešuje že v začetnih vrtljajih, 195 kilovatov moči (265 KM), pa mu omogoča doseganje najvišje hitrosti 254 km/h, z mesta do 100 km/h pa pospeši v natančno šestih sekundah.

Njuna slabost je, da vožnja na daljše razdalje ni udobna, zato je najbolj primeren za ljubitelje pristnih športnih užitkov, ki radi zavijejo na kakšno dirkališče, pa tudi očkov, ki ob koncih tedna svojega enoprostorca ali karavana zamenjajo za sproščanje dirkaškega adrenalina.

Renault megane RS

Motor: 1.998 cm3, turbobencinski, štirivaljni
Najvišja moč: 195 kW (265 KM) pri 6.000 vrtljajih/minuto
Navor: 360 Nm pri 4.800 vrtljajih/minuto
Poraba (tovarniška/mešani cikel): 8,2 l/100 km, izpust: 190 g CO2/km
Zmogljivosti: 254 km/h, 6 sekund od 0 do 100 km/h
Cena: 28.480 evrov

Renault clio RS

Motor: 1.998 cm3, bencinski, štirivaljni,
Najvišja moč: 149 kW (203 KM) pri 7.100 vrtljajih/minuto
Navor: 219 Nm pri 5.400 vrtljajih/minuto
Poraba (tovarniška/mešani cikel): 8,2 l/100 km, izpust: 190 g CO2/km
Zmogljivosti: 225 km/h, 6,9 sekunde od 0 do 100 km/h
Cena testnega vozila: 25.350 evrov

Renault twingo RS

Motor: 1.598 cm3, bencinski, štirivaljni,
Najvišja moč: 98 kW (130 KM) pri 6.750 vrtljajih/minuto
Navor: 160 Nm pri 4.400 vrtljajih/minuto
Poraba (tovarniška/mešani cikel): 6,5 l/100 km, izpust: 155 g CO2/km
Zmogljivosti: 201 km/h, 8,7 sekunde od 0 do 100 km/h
Cena: 14.990 evrov

Komentarjev 1
  • amirnoe 11:56 13.november 2012.

    Katera kategorija pa je pod "navaden smrtnik", ker jaz si ga ne morem privoščit???