Avto
37 ogledov

Tudi v slovenske avte kmalu "črne skrinjice"?

Dibox Dibox.at
V Avstriji se že pričenja poskusno uvajanje "črnih skrinjic" v avto. Slovenija utegne biti kmalu na vrsti.

Volkswagen je prek družbe Porsche Holding, ki je generalni uvoznik znamk nemškega koncerna (Volkswagen, Audi, Škoda, Seat, Porsche) za našo severno sosedo, sklenil dogovor s Telecom Austria, po katerem bosta družbi sodelovali pri razvoju in vpeljavi tehnologij "mreženja". Na ta način naj bi bilo v prihodnosti še tesneje povezati vozilo in lastnika, pa tudi druge soudeležene v prometu, med drugim denimo zavarovalnice.

DiBOX je napravica, ki jo ima lastnik vgrajeno v avtomobilu in nanj povezano prek vtičnice CAN bus, podatke pa oddaja s pomočjo mobilnega signala. Na ta način lahko lastnik dostopa do podatkov o vozilu od kjerkoli, tako prek pametnega telefona kot računalnika.

Precej manj strahu za avto 

"Sem zaklenil vrata? So stekla zaprta, Mi gorijo luči? Kje je v tem trenutku moj avto?" To so le štiri izmed najbolj osnovnih vprašanj, na katere si bo voznik lahko na daljavo enostavno odgovoril prek mobilne aplikacije. Na njej pa se mu bodo prikazovali še številni drugi podatki, denimo o napolnjenosti rezervoarja, o porabi, o morebitnih napakah na vozilu ... Če se je avtomobil nepričakovano pričel premikati (kraja oziroma odvoz s pajkom), prične telefon nemudoma opozarjati lastnika. Mogoče je tudi primerjati svoje podatke o vožnji (poraba, prevoženi kilometri) z ostalimi uporabniki.

Pri Porsche Holdingu bodo avstrijskim lastnikom DiBOX najprej ponudili pri novih vozilih Volkswagna in Audija in sicer za modele audi A1, A3, volkswagen polo, golf, tiguan in caddy. Do sredine leta pa bo ponudba razširjena na vse ostale znamke koncerna, hkrati pa bo mogoče napravo vgraditi tudi v že rabljene koncernske modele. Cena v severni sosedi za napravo je 299 evrov, potrebno pa bo plačevati še letno naročnino 49 evrov. V mislih imajo tudi ponudbo za flotne kupce. 

Simobil potrdil: "Avtomobilizem nas zelo zanima"

Ob robu projekta je Porsche Holding že napovedal, da bodo DiBOX skušali razmeroma hitro ponuditi tudi na drugih trgih, na katerih sta prisotni obe družbi. Ena najbolj logičnih destinacij širitve DiBOX-a bi lahko bila prav Slovenija, saj sta tako Porsche Slovenija kot Simobil v 100-odstotni lasti obeh avstrijskih družb.

Potniki v avtu | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek
"Del Simobilove nove strategije je tudi močan vstop na nova poslovna področja, ki so 'blizu' našega osnovnega posla. Tukaj govorimo predvsem o področju M2M/IoT, ki nudi skorajda neskončne poslovne priložnosti. Področje, ki ga zelo podrobno raziskujemo in razmišljamo o partnerstvih ter ponudbi inovativnih rešitev, je področje avtomobilizma, pa tudi e-zdravstva, e-šolstva, zabavne elektronike za končne uporabnike ipd," je na vprašanje zurnal24.si glede načrtov o vstopu drugega največjega slovenskega mobilnega operaterja v polje avtomobilizma povedal David Pollak, vodja skupine za razvoj M2M (machine to machine) pri Simobilu.

Odgovor Porsche Slovenija na to tematiko še pričakujemo.

V Veliki Britaniji uporabljajo že "na veliko"

Ponekod v tujini so sicer "črne skrinjice" že v uporabi. V Veliki Britaniji jih denimo zelo spodbujajo zavarovalnice, še posebej za mlade voznike, saj na podlagi podatkov o načinu vožnje posebej prilagojene naprave v avtu beležijo vozniške navade, s tem pa si lahko varen lastnik bistveno oklesti račun za zavarovalnino, precej mirneje spi tudi zaradi geolociranja avtomobila v primeru kraje.

Komentarjev 5
  • razerznak 10:53 17.januar 2015.

    sam da se nadzoruje folku, rjš kupm 20 let srtga bmw kot pa to

  • zdrej 19:42 16.januar 2015.

    Meni pa se zdi to za pozdraviti. Vsi ki govorite o zadnji izgubi zasebnosti, pač nimate pojma, kaj ta izraz pomeni v letalstvu. Torej je vaše pisanje precej nabijanja o temi, ki je ne poznate. Črna skrinjica ni narejena ...prikaži več za sledenje v realnem času, ampak za analizo dogajanja po nesreči. To POMENI, da bo dana možnost policiji, da nekoga kaznovala, ker je divjal, vozil butasto, drugemu pa recimo oprostili kazen, ker vzrok za nesrečo ni zaradi njega. Mogoče bo ugotavljati, kaj se je zgodilo, ko najdejo vozilo z mrtvimi potniki. Po moje bo rahlo vezana na sistem E-call-a. Treba pa se je zavzeti za to, da drugače ne bo smel nihšče dostopati do nje (niti policist, i te ustavi na cesti, niti zavarovalnica).

  • miro 16:12 16.januar 2015.

    to je samo za čimboljšo kontrolo kje se kdo giblje in stem izgubiš še zadnjo distanco zasebnosti, skratka načrtno delajo da bodo določeni lahko zmeraj natančno edeli kje se kdo nahaja, kaj počne in po možnosti seveda tudi kaj se ...prikaži večeda tudi kaj se pogovarjaš avtomobilu. Skratka popolna kontrola in ČISTO NIČ EČ ZASEBNOSTI