Avto
7857 ogledov

Umrl je Sergio Marchionne

Sergio Marchionne EPA
Izgubil je najpomembnejšo bitko v življenju.

Sergio Marchionne je umrl, so potrdili v koncernu FCA, ki ga je sloviti Italijan vodil še en teden nazaj, nato pa pri 66 letih v bolnišnici v Švici padel v komo.

Sergio Marchionne je vplival na življenja na stotisoče ljudi, predvsem v Italiji pa velja za rešitelja domače avtoindustrije, ki je bila na začetku tega tisolčetja na robu propada.

Bil je sin istrskih ezulov, njegova mati je bila iz Krnice pri Labinu. Oče jo je spoznal, ko je bil v Istro poslan kot karabinjer. Leta 1945, ko je prišla Istra pod Jugoslavijo, sta morala starša zapustiti ozemlje in se je naselila v Chiettiju v Italiji. Da na takratno Jugoslavijo družina nima prav lepih spominov, je krivo tudi dejstvo, da so mu starega očeta septembra 1943 ubili partizani, medtem ko so istega leta nacisti ubili strica. 

Ko je bil Marchionne star 13 let, se je družina preselila v Kanado. Izobrazil se je v ekonomiji in pravu, sprva je delal kot strokovnjak za davke in počasi plezal po lestvici mednarodnih finančnih ustanov, zaradi česar se je preselil v Švico. Njegova strast do avtomobilov se je skrižala s kariero šele leta 2003, ko je postal član uprave koncerna Fiat, že leto kasneje pa je postal generalni direktor. 

Odpustil po enega menedžerja na dan

Ko je Marchionne leta 2004 prevzel vodenje koncerna Fiat, je uspel z novo ekipo preobrniti trend. Pri tem ni šlo brez težav, menda naj bi v prvih tednih vodenja odpustil po enega menedžerja na dan.

Nivo odločanja v okostenelem Fiatu je postavil povsem na novo, hkrati pa izvedel veliko globokih rezov, ki se danes kažejo tako, da na italijanskih tleh praktično kmalu ne bodo več izdelovali avtov znamke Fiat, saj so celotno proizvodnjo razselili po svetu. Mnogi so mu zamerili tudi, ko je ukazal pokop znamke Lancia, medtem ko je sile raje usmerili v poživitev znamke Alfa Romeo. Eden največjih uspehov njegove vladavine je znamka Ferrari, saj je postala ne le zelo dobičkonosna temveč tudi pojem zmogljivosti na cesti in v motošportu. 

Sergio Marchionne | Avtor: Profimedias Profimedias

Med kronskimi uspehi v karieri pa je bila spojitev Fiata z ameriškim velikanom Chrysler, iz česar je leta 2011 nastal sedmi največji avtomobilski koncern na svetu. 

Do letos se je koncern znebil tudi večine od 12 milijard evrov težkega dolga, ki se je nakopičil iz časov najgloblje krize Fiata in Chryslerja.

Deloholik, izredno zahteven do svojih podrejenih, strastni kadilec, navdušenec nad ročnimi urami in vedno oblečen v pulover je Marchionne z leti postal ena najbolj prepoznavnih figur v avtoindustriji, pa tudi ena najbolj zabavnih po zaslugi njegovih izjav brez dlake na jeziku. Zaradi številnih se je moral tudi javno opravičevati.

Prihodnje leto naj bi se upokojil.

"Najprej me boste morali ustreliti"

Sergio Marchionne na vprašanje, kdaj bo Ferrari izdelal svojega prvega športnega terenca

Presenetljivo hiter odhod

Potem ko je dlje časa trpel zaradi bolečin v rami, so ga na začetku julija sprejeli v bolnišnico pri Zürichu. Mediji so poročali, da so mu diagnosticirali invazivnega raka. O svojem hudem stanju naj ne bi pred operacijo govoril niti s svojimi najožjimi sodelavci. Med operacijo pa je doživel srčni zastoj in je padel v komo. Poškodbe na možganih so bile tako hude, da so ga pri življenju ohranjali le z napravami. Zdravniki so ugotovili, da ni več možnosti, da bi se prebudil. Danes so sporočili, da je umrl.

Javnost so pri FCA obvestili 21. julija, ko so sporočili tudi ime njegovega naslednika na čelu FCA. To je postal dosedanji direktor Jeepa Mike Manley.

Od Marchionneja, enega od velikanov avtomobilske industrije in industrije nasploh, velikega vizionarja in borca, se poslavljajo številne znane osebnosti iz sveta politike in gospodarstva, še posebej v Italiji. 

dezurni@zurnal24.si

Komentarjev 1
  • supreme 14:51 25.julij 2018.

    Velik clovek....res skoda je taksnih