Avto
58 ogledov

V VW leti perje med številko 1 in 2

Martin Winterkorn in Ferdinand Piech EPA
V koncernu Volkswagen je zadnje dni vse prej kot mirno. Poteka pravcata vojna med dvema najmočnejšima osebama korporacije, Ferdinandom Piëchom in Martinom Winterkornom. Bo imel tudi tokrat dobiček tretji?

Ferdinand Piëch je vnuk legendarnega Ferdinanda Porscheja, avtorja hrošča in modela 911. Ko je danes 77-letni Piëch pred leti aktivno vodil Volkswagen, so bile njegove besede za vse podrejene ukaz. Na njegovo željo so izdelali prestižnega, a globoko izgubarskega bugatti veyrona, zaradi njegovih kapric so si inženirji cele noči razbijali glavo, da so sestavili skupaj za takratne čase ultra varčnega VW pola 3L TDI, ki je imel na koncu v salonu takšno tablo s ceno, da "ga pes ni povohal".

A Piëch je tudi tisti mož, ki mu pripisujejo postavljanje temeljev, da se je takrat še samostojna znamka Audi pred 40 leti pričela povzpenjati proti današnji številki 2 v premium segmentu na svetu, prav njemu gre tudi zasluga, da je quattro pogon postal sinonim znamke, ki so mu sledili tudi drugi. 1993 je postal generalni direktor Volkswagna, pod njegovim vodenjem je koncern zacvetel in pod okrilje jemal vedno nove prestižne znamke (Bugatti, Lamborghini, Bentley). Vedno je imel rad močne avtomobile, zato so pod njegovim žezlom tudi v majhne avte tlačili veliko valjev, kot v primeru golfa VR6. Od leta 2002 Piëch nosi titulo predsednika koncerna, kar naj bi bil v prvi vrsti zaslužni položaj za minulo delo.

A da to ni le protokolarna funkcija prvega med prvimi, je Piëch dokazal pred nekaj dnevi, ko je v enem redkih javnih nastopov za Der Spiegel brez dlake na jeziku dejal, da se distancira od sedanjega generalnega direktorja VW Martina Winterkorna in da po njegovem ne bi smel biti več na tej funkciji.

Prekaljeni Piëch ni povedal, kako si je Winterkorn, s 17,5 milijona evrov plače v letu 2014 najbolje plačani nemški direktor in sploh eden najbolje "podprtih" v avtomobilski branži, zapravil njegovo podporo. Izrečene besede so bile vseeno dovolj, da je v zgornjih nadstropjih stolpnice podjetja izbruhnil pravcati požar polemik, hkrati pa tudi iskanje imen, kdo bo od prihodnjega leta vodil največjega evropskega proizvajalca. 

Vse pa kaže, da se niti 67-letni Winterkorn ne bo predal brez boja, v njegov plus govori zapletena lastniška in glasovalna struktura znotraj "družinskega" koncerna. Tako je Wolfgang Porsche, predstavnik družine Porsche in član nadzornega odbora VW ter prav tako vnuk Ferdinanda Porscheja, dejal, da so Piëchove besede njegovo osebno mnenje in ne stališče družbe. Pa tudi predstavniki delavcev in dežele Spodnja Saška, ki imajo pomembno glasovalno vlogo, so očitno na strani Winterkorna. 

Znano je le eno: mora biti inženir

Tako vse bolj kaže, da se pred VW-jem turbulentni časi, saj naj bi se že leta 2017 poslovil tudi Piëch, ki mu poteče mandat predsednika. Bo sploh pripravljen sestopiti in ali koncernu VW grozi vakuum v vodstvu, bo pokazal čas, finančni analitiki pa že preračunavajo različne scenarije, piše Automotive News.

Kakorkoli, po hodnikih stavbe v Wolfsburgu se že intenzivno govori o nasledniku Winterkorna. Med največkrat omenjenimi je sedanji šef zelo uspešnega Porscheja Matthias Müller, ki je namignil, da je pripravljen prevzeti "katerokoli" funkcijo, morda celo kot naslednik Piëcha. Tudi vodja znamke Škoda Winfried Vahland je med kandidati, tako kot Herbert Diess, ki je šele pred časom prestopil iz BMW, da bi iz rok Winterkorna prevzel vodenje znamke Volkswagen. Še najmanj možnosti ima šef Audija Rupert Stadler, saj po izobrazbi ni inženir, kot ostali, temveč "le" ekonomist. Piëch pa takšnih ne trpi preveč.

Kje se je VW-ju zalomilo?

Kljub na videz visokim prodajnim številkam pa so zadnji meseci razkrili, da imajo v koncernu VW veliko težav pri operacijah, saj je končni dobiček za 2014 razočaral delničarje. K številkam naj bi botrovale razmeroma nizke marže pri velikovolumenskih modelih, pa tudi težave pri prodaji v ZDA, česar niso mogli nadomestiti niti dobri rezultati na Kitajskem. Analitiki menijo, da je VW v veliki meri ujetnik sistema, ko o vseh bistvenih stvareh v koncernu z 12 različnimi znamkami in več kot pol milijona zaposlenih odloča le še ozko število vrhovnih menedžerjev, kjer je lojalnost Piëchu pomembnejša od inovativnosti, na ta način pa se VW ni pravilno odzval na vse izzive globalizacije. 

dezurni@zurnal24.si

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.