Avto
1 ogledov

V zraku nova odpuščanja

Letošnje poslovanje Revoza ne bo rekordno, bo pa vseeno uspešno. (Foto: Andrej L Žurnal24 main
Na krizo ne moremo vplivati, lahko se ji zgolj prilagodimo, o težavnih časih za avtoindustrijo pravi predsednik uprave Revoza Aleš Bratož. Z njim smo se pogovarjali o odpuščanju in recesiji na trgu avtomobilov.

Časi za avtomobilsko industrijo niso rožnati, kako se nanje odzivate v Revozu?
Vemo, da so glavna tržišča v Zahodni Evropi v juliju in avgustu zabeležila močan padec, zato smo morali dva meseca prej, že novembra preiti na polovično nočno izmeno, s prvim majem pa tudi zmanjšujemo dnevno proizvedene količine z 890 na 750 vozil. S tem prilagajanjem ne izgubljamo na učinkovitosti, kljub zmanjševanju proizvodnje obseg še naprej obvladujemo z optimalnimi stroški.

 
 

Če se bo ta tendenca nadaljevala, bomo morda primorani iti še dlje z ukrepi.

 
Če bi se kriza nadaljevala, nadaljnja odpuščanja niso izključena?
Menim, da smo s tem ukrepom odgovorili na padec trga, kot je bil zabeležen po svetu, je pa težko napovedovati, kako se bo trg razvijal v prihodnje. Če se bo ta tendenca nadaljevala, bomo morda primorani iti še dlje z ukrepi. Glede zmanjšanja števila zaposlenih je sicer treba dodati, da je ž ivljenjski cikel vsakega proizvoda omejen, zato smo s prvim januarjem v vsakem primeru predvidevali prehod na polovično nočno izmeno.

Kakšen je recept za prebroditev krize?
Moramo biti odzivni in prilagodljivi. Treba je imeti fleksibilen sistem za koriščenje delovne sile, s čimer se izogibamo večjim odpuščanjem. Imamo srečo, da proizvajamo vozila iz segmenta, ki je zaenkrat še najmanj občutil krizo na tržišču. Prav zato je bil Revoz ena zadnjih tovarn, ki je morala prilagajati proizvodnjo.

V Revozu trenutno dve tretjini proizvodnega časa namenjajo twingu, tretjino pa še vedno uspešnemu cliu storii. © Žurnal24

 
Kako ocenjujete poslovanje Revoza v zadnjem letu?
Smo zadovoljni, še bolj bi bili, če bi se začetni proi zvodni načrti obdržali, vendar žal nad tem nimamo nadzora. Tovarna dosega zastavljene cilje tako na področju kakovosti kot obvladovanja stroškov in rokov. Imamo sicer še nekaj možnosti za izboljšave. Upamo, da bo letošnja proizvodnja kljub razmeram rekordna, torej preko 200.000 proizvedenih vozil.

 
 

Imamo srečo, da proizvajamo vozila iz segmenta, ki je zaenkrat še najmanj občutil krizo na tržišču.

 
Kakšno je razmerje med proizvodnjo twinga in clia storie?
Ena tretjina storia, dve tretjini twingo, razmerje sproti prilagajamo. Clio storio bomo proizvajali, dokler bo zadosti povpraševanja.

Kako ste zadovoljni s prodajo twinga v Sloveniji?
Natančnih podatkov sicer nimamo, povratne informacije so dobre, trgovci so zadovoljni s prodajo. Treba pa je vedeti, da za celotni slovenski trg zadostno število twingov proizvedemo v dveh delovnih dneh. V tujini pa twingo tudi izpolnjuje zastavljene prodajne cilje.

 
 

Za celotni slovenski trg zadostno število twingov proizvedemo v dveh delovnih dneh.

 
Kdaj lahko pričakujemo prvi Renaultov model na alternativni pogon?
Renault za leto 2010 napoveduje začetek serijske proizvodnje prvega električnega vozila, ki se bo prodajal tudi širše. Še pred tem pa je treba razviti večjo kapaciteto akumulatorjev, ki zaenkrat še onemogočajo širši prodor tehnologije. Bo pa Renault ponudil rešitev, ki bo omogočala že z dosedanjimi kapacitetami baterij dovolj dobro avtonomijo. Če se bo tudi država odzvala s posluhom, bi bilo lahko takšno vozilo dober odgovor na zmanjšanje emisij CO2.

Kdaj bi kupili avtomobil, ki bi bil naravi bolj prijazen, torej na hibridni pogon ali elektriko?
Takrat kot vsak drug kupec, ko bo pravi kompromis med ceno in tem, kar nudi. V tem trenutku so hibridna vozila še vedno vrednotena visoko cenovno. Dobro bi bilo, da bi tudi država financirala nakupe, saj bi bili s tem precej bolj zanimivi.

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.