Varnejši avtomobili naj bi bili cenejši. To predlaga sekcija za osebna motorna
vozila pri Trgovinski zbornici Slovenije. Na ministrstvu za finance, kjer pripravljajo nov zakon,
pravijo, da ni v navadi, da bi obveščali javnost o vsebini posameznih delovnih sestankov.
Sekcija za motorna vozila predlaga, da bi za varna vozila država znižala davek na motorna
vozila. Zdaj ta glede na vrednost vozila znaša od enega do 13 odstotkov, z novim zakonom pa naj bi
se določal predvsem na podlagi izpustov ogljikovega dioksida.
Štiri merila varnosti
Varnost vozila bi ocenjevali na podlagi štirih meril: protiblokirnega zavornega sistema ABS,
štirih ali več zračnih blazin, ESP ali kakega drugega sistema proti zdrsavanju in petih zvezdic na
varnostnem testu Euro NCAP. Če bi avtomobil izpolnjeval vse štiri varnostne zahteve, sekcija
predlaga, naj se davek na motorna vozila zniža za četrtino, če bi izpolnjeval vsaj dva, pa za
desetino.
Da bi lahko tak sistem popustov nadzorovali, bi morali preurediti informacijski sistem in
omenjeno opremo vključiti v homologacijo ali kak drug dokument, saj se podatki o varnostni opremi
avtomobilov zdaj ne vodijo. Spomnimo še, da predlog sekcije vključuje odpravo davka na motorna
vozila za rabljena vozila in odpravo komisijske prodaje, kar pomeni, da bi bilo treba dodatne
podatke v sistem vnašati le za nova vozila.
1
ogledov
Varnejši avtomobili naj bi bili cenejši
Davek na varne avtomobile naj se zniža za do 25 odstotkov, predlaga sekcija za osebna motorna vozila pri TZS.