Avto
2054 ogledov

Vaša naslednja čelada mora obvezno imeti tole ...

Čelade AMZS
Ta lastnost motoristične čelade bi morala postati serijska.

Na testu devetih motorističnih čelad, ki so ga opravili pri AMZS skupaj s partnerskimi avtoklubi, je prišla do izraza razlika v kakovosti med različnimi modeli.

Testirali so devet modelov čelad. Preizkusili so njihovo trdnost in zaščito pri udarcih, udobje, vidljivost v dežju, jih stehtali ...

So razlike. In to velike!

En model (NEXX X.G100 R billy B) je dobil oceno "slabo" saj so laboratorijski testi pokazali, da v predelu brade čelade ne zavaruje dovolj voznika, zato lahko pride do hujših poškodb.

Tudi dve drugi čeladi – nishua NXR-1 carbon in scorpion EXO 1400 – sta pri preskusu blaženja dobili oceno "pomanjkljivo"; pri teh smo zabeležili povišane obremenitve pri udarcu v zadnji del čelade, ki ščiti zatilje motorista.

Na drugi strani lestvice pa je bila zmagovalna čelada shoei NXR. Kompaktna športna čelada se je izkazala z udobjem tako pri natikanju kot med vožnjo, zabeležili pa smo tudi dobre lastnosti pri blaženju udarcev. Izkazala se je tudi z učinkovitim sistemom hitrega odpenjanja.

Čelade | Avtor: AMZS AMZS

Izberite takšno s hitro snemljivimi ličnicami

Tokrat so ocenjevalci prvič ocenjevali tudi, kako učinkovit je sistem za hitro snemanje čelade v primeru nuje - da reševalec oziroma kdor priskoči na pomoč, lahko hitro sname stranske ličnice, kar omogoči dovolj prostora za čim hitrejše snemanje čelade z glave ponesrečenca.

Takšne hitro snemljive zaščitne lične blazinice pri svojih integralnih čeladah uporablja vse več izdelovalcev.

Preskus snemanja čelade z glave ponesrečenca sta pod nadzorom poklicnega reševalca opravljala dva prostovoljca in ugotovila velike razlike med čeladami z vgrajeno hitrosnemljivo zaščito in s čvrsto vgrajeno zaščito. Čeladi shoei NXR in nishua NXR-1 sta pri tem ocenjevanju dobili oceno “zelo dobro”, čelade izdelovalcev HJC, Scorpion in X-lite pa oceno “dobro”. Ostale štiri čelade (BMW, MTR, NEXX in Shark) nimajo vgrajenega sistema za hitro odstranjevanje zaščite.

Pri evropskih avtoklubih so pozvali tako proizvajalce kot regulatorje, naj glede čelad storijo več za varnost motoristov. Predvsem naj ustrezajo standardom glede zaščite, proizvajalci pa bi morali hitrosnemljive ličnice vgrajevati serijsko, so prepričani pri avtoklubih. Prav tako so AMZS in ostali klubi izpostavili preveliko hrupnost današnjih čelad.

dezurni@zurnal24.si

Komentarjev 2
  • Snežinko 18:28 10.avgust 2018.

    HM...kje pa je firma, ki je (tudi) v samem vrhu kvalitete čelad? Schuberth? Kot kaže je (bil) avtor tegale testa sovražnik Schumacherja... test brez VSEH vrhunskih firm je neuporaben in zavajajoč.