PLUSI, MINUSI
|
Plusi: pogon, okretnost, videz, prostornost.
Minusi: okleščeno udobje, pomanjkanje funkcionalnih odlagališč.
|
H-1 na zunaj prepriča z moderno obliko in nadpovprečno vpadljivostjo. Značaj dodatno poudarja dodelan sprednji konec z velikimi svetili. Ob vstopu v notranjost mimo vrat ne gre. Lahkotnost zapiranja sprednjih in bočnih drsnih mu lahko zavida večina konkurence.
Notranjost bolj delovna, kot udobna
V notranjosti ni dvoma, da gre za vozilo, v prvi vrsti namenjen poslu, torej obrtnikom in
podjetjem. Delovno okolje je čisto, oblikovalcem je uspelo dokaj razgibati armaturo, glede
ergonomije ni večjih pripomb. Merilniki so preprosto informativni, kritiko si zasluži računalnik,
ki bi lahko ponujal več podatkov (recimo povprečno porabo). Glede na namembnost vozila je
pričakovati več odlagalnih mest. Število je sicer zadostno, a smo pogrešali kakšen predal, kamor bi
lahko spravili tudi malce večji predmet oziroma rokovnik.
Okreten kljub meram
Volanski obroč je nastavljiv le po višini, v roke sede dobro in daje prave informacije.
Sedeži sodijo v kategorijo s pridevnikom trdi, kar se čuti na daljših poteh. Več kot pet metrov
dolgo vozilo (3200 mm medosne razdalje) deluje presenetljivo okretno, pohvalimo lahko tudi rajdni
krog, zavore so dovolj zmogljive. Preglednost iz vozila je le povprečna, predvsem pri vzvratni
vožnji je dodaten vložek v 290 evrov vredna parkirna pomagala nujen.
Sprednja klop ima na sredini zložljiv tretji sedež, ki pa je vseeno namenjen le za nujne primere, medtem ko trije potniki zadaj lahko uživajo v obilju odmerjenega prostora. Sama kakovost obdelave si zasluži oceno dobro, višjo oceno je onemogočila tudi vrteča se prestavna ročica.
Zmogljivosti v številkah
Med bistvene elemente pri tovrstnih vozilih seveda sodi prtljažni prostor. V dolžina ga je v
primeru dvojne kabine za 1,585 metra, visok je 1,350 m, širok pa 1,620 m, kar znese 2500 litrov.
Največja dovoljena masa je 3030 kilogramov, oziroma okoli 800 kilogramov dodatne teže, H-1 lahko
vleče do 2300 kg težak priklopnik. Sama notranjost prtljažnika je delovno špartanska, guma na
prtljažnem dnu ne daje videza obstojnosti in trpežnosti, čeprav učinkovito onemogoča drsenje.
Moderen pogon
Vozilu se izjemno dobro poda 2,5-litrski dizelski pogon. Moderen agregat doseže največjo moč
125 kW pri 3800 vrtljajih in 392 Nm navora med 2000 in 2500 vrtljaji. S praznim vozilom s pogonom
na zadnji par koles lahko ob teh številkah v praksi mimogrede speljete mimo marsikaterega
namišljenega športnika, tudi obložen pa zahvaljujoč dobro izračunanim prestavnim razmerjem ne klone
pred izzivi. Poraba goriva je pri okoli 10 litrih pričakovana.
Podvozje je nastavljeno bolj tovorno, zato je prek neravnin in grbin nekaj več udarcev. V
ovinkih glede na naravo vozila ne gre pretiravati, teža vozila spredaj hitro pokaže omejitve.
Pod črto je H-1 uporabno večnamensko vozilo, ki s svojo velikostjo že sega v razred večjih gospodarskih vozil, a ohranja tudi prvine manjših modelov. Nekoliko je potrebno stisniti zobe le pri edinem opremskem paketu, ki je na razpolago (ročna klimatska naprava, zgolj predpriprava za radio, doplačljivo daljinsko osrednje zaklepanje). Cena 22.490 evrov za osnovno različico se zdi primerna.